Carisma - Techniczne - Opony Cari po lifcie jaki rozmiar
SHARK1979 - 18-02-2009, 22:16
kkriss napisał/a: | Teraz pytanie ktoś wie czym się różni Nokian V i Nokian H |
A to nie jest współczynnik prędkości z jaką opona może latać, tak mi się wydaje jak kiedyś u siebie patrzyłem
kkriss - 18-02-2009, 22:21
hehe, ano masz racje nie zwróciłem uwagi że dali info w nazwie .
A jaki index jest wg mitsubishi dla Cari?
SHARK1979 - 18-02-2009, 22:28
Nie wiem bo latam na innych kołach, może coś w Google będzie
[ Dodano: 18-02-2009, 22:32 ]
Ostatnia litera oznacza współczynnik prędkości (np. H – 210 km/h). Najczęściej stosowane współczynniki to:
- Q do 160 km/h - T do 190 km/h - H do 210 km/h - V do 240 km/h - W do 270 km/h - Y do 300 km/h
crimi - 18-02-2009, 22:42
kkriss napisał/a: | Ok, może jednak kupie letnie i takich rozmiarów jakie zaleca producent czyli 195/60/r15
Teraz pytanie ktoś wie czym się różni Nokian V i Nokian H - obie są podobnie opisane, podobnie wyglądają i podobnie kosztują |
Nokiana bym polecal na zime, wkoncu pochodza ze skandynawii wiec na zimowych sie znaja. Choc te ktore podales maja dobre noty.
Tabela indeksów prędkości
Współczynniki prędkości
Indeks P Q R S T H V W Y
Prędkość max. 150 160 170 180 190 210 240 270 300
Wg mnie mozesz spokojnie brac H, poniewaz watpie zebys jezdzil z predkoscia 210km/h. Wiec po co doplacac do V.
Wg ceny (srednia ocen powyzej 5.0):
TOYO
NOKIAN
GOODYEAR
YOKOHAMA
YOKOHAMA
VREDESTEIN
MICHELIN
Mysle ze to Ci jakos pomoze w wyborze.
kkriss - 18-02-2009, 22:47
To nie tylko prędkości, indeks prędkości ważny jest także przy przeciążeniach związanych z hamowaniem itp. Z tego co wiem należy brać takie jak zaleca producent .
Dzięki za linki posprawdzam.
SHARK1979 - 19-02-2009, 15:17
Powiem jeszcze że już na 3 autach miałem opony Bridgestone i naprawdę dobrze się sprawowały, teraz zimowe w Cari też mam Bridgestone
tombro84 - 20-02-2009, 17:39
ja kupilem calosezonowki 195/60/r15 federal himalaja, one sa chyba z wiekszym przeznaczeniem na zime, byly tanie a jezdzi sie super jechalem na nich z uk do pl 2 tygodnie w polskich gorach i spowrotem do uk
jakby nie bylo tego rozmiaru to bym kupil tylko i wylacznie 195/65/r15
pozdro
kkriss - 20-02-2009, 18:34
Bardzo mnie ciekawi ich głośność, podobno całosezonowe są strasznie głośne - głównie po suchym asfalcie.
Piwor - 20-02-2009, 21:03
Miałem w Peugeocie 405 całosezonówki i nie narzekałem. W zimę w mieście dawały radę, natomiast w lato też dobre i nie były zbyt głośne. Niestety firmy nie pamiętam.
Berec - 06-03-2009, 16:08
Mam pytanie: Czy opona 205/55/16 przy feldze z ET 40 będzie tarła? Chciałbym kupić Yokohamy w tym rozmiarze ale nie wiem czy sobie nie narobię kłopotów
kris80 - 19-03-2009, 16:20
A ja mam takie pytanie. Czy mozna wsadzić koła z cari po lifcie do cari przed liftem? Dlaczego niektóre cari latają na orginalnych 185/65/14 a inne na 185/65/15? Przecież buda jest chyba taka sama.
Morfi - 19-03-2009, 20:47
kris80 napisał/a: | Przecież buda jest chyba taka sama. |
Cari po Lifcie ma większe koła zalecane pzrez producenta np GDI ma zalecane 195/60/15 dane z katalogu.
kris80 - 19-03-2009, 22:04
Tak ale dlaczego by nie założyc takich np. do mojej cari. Wiadomo, że bedzie wtedy wyglądac dużo lepiej bo na 14 to trochę komicznie. Właśnie sprzedałem zimowe 14 i nie wiem czy kupić do 15 rozmiar 195/55, czy 195/60, czyli takie jak do cari po lifcie. Ciekaw jestem czy ma ktoś takie w cari przed liftem i czy nic nie ociera itd.
Morfi - 19-03-2009, 22:17
Wszystko zalezy od ET felgi mi przy ET 38 ocieral rozmiar 195/60/15 na dziurach ale mam tez sprawność amorów 50%.
Teraz kupuje 195/50
|
|
|