To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Kontrolka - ABS

rico.1 - 26-01-2011, 09:26

karlos77 napisał/a:
przekaźnik przy pompie tylko gdzie go szukać
przy pompie ABS :biggrin:
karlos77 napisał/a:
czujnik g force tylko też jak go sprawdzić i gdzie go szukać ?
z nim najczęściej bywają problemy jeśli auto jest powypadkowe, więc najpierw dobre oględziny Miśka pod tym kątem, a jak będą jakieś podejrzenia, to czujnik do wymiany (jest z tyłu środkowej konsoli pod schowkiem, za hamulcem ręcznym), tylko ostrożnie z nim bo nie lubi dużych wstrząsów
karlos77 - 26-01-2011, 14:13

Cytat:
z nim najczęściej bywają problemy jeśli auto jest powypadkowe

A jeśli wiem że nie był bity to nie ma co sobie głowy zawracać czujnikiem g-foce ?

[ Dodano: 26-01-2011, 14:14 ]
a ewentualnie jak go sprawdzić ?

rico.1 - 26-01-2011, 19:25

karlos77 napisał/a:
a ewentualnie jak go sprawdzić ?

Z tym akurat jest ciężko,
zrób najpierw takie doświadczenie, żeby wykluczyć czujniki: wyciągnij sterownik do bagażnika i podłącz mu masę do obudowy, wtedy wypnij z wtyków piny z najgorszego czujnika tylnych kół (ten co ma największą oporność) i załóż w to miejsce mostek z drugiego lepszego koła, potem zrób to samo z przednimi i tak podłącz do sterownika, chodzi o to żeby sterownik widział identyczne sygnały z czujników na prawym i lewym kole, tak samo z przodu jak i z tyłu, włącz wtedy zapłon i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli zgaśnie to zapal silnik i jazda, zwróć uwagę czy przy ruszaniu usłyszysz pompkę ABS, a potem przy jakiej prędkości zapali się spowrotem kontrolka.
Jeśli po włączeniu zapłonu kontrolka mimo wszystko nie zgaśnie, to szukasz problemu dalej, warto rozebrać sterownik i dokładnie obejrzeć bebechy, szukaj upalonych ścieżek, skopconych oporników - szczególnie takie duże niebieskie i czy czasem nie dostala się tam woda/rdza. Poza tym możesz jeszcze mieć przekaźnik zasilania ABS w konsoli pod radiem - sprawdź.

karlos77 - 27-01-2011, 22:44

rico.1 napisał/a:
Poza tym możesz jeszcze mieć przekaźnik zasilania ABS w konsoli pod radiem - sprawdź.

jak on wygląda i gdzie dokładnie może być pod radiem. bo chciałbym go sprawdzić. sprawdziłem sygnał z czujników przy sterowniku i jest wszędzie idealnie ( tył 1,69) (przód 0,96) boję się trochę rozbierać sterownika więc jeżeli jest jeszcze jakiś przekaźnik pod radiem to może to ?

rico.1 - 29-01-2011, 19:54

Jak masz chęci to sprawdź, wyciągasz radio i kieszeń pod radiem, wtedy będzie widać conajmniej dwa duże przekaźniki przykręcone poziomo do wspornika konsoli, z tyłu za nimi może być taki mały zwykły przekaźnik z wtykiem na 4 piny (ten od ABS), ale jeśli przy klemie aku nie masz tego bezpiecznika 20A (ani śladu po nim) to wg. mnie tego przekaźnika nie powinno tam być
karlos77 napisał/a:
tył 1,69

mimo wszystko to może być trochę dużo, na Twoim miejscu spróbowałbym chociaż wykluczyć czujniki i założyć mostki nawet na wszystkie z jednego przedniego, jeśli wtedy kontrolka zgaśnie po włączeniu zapłonu to sprawa będzie oczywista.
Chyba że nie jesteś pewny własnych umiejętności :wink: to po prostu podjedź do jakiegoś fachowca na sprawdzenie układu.
Albo można spróbować "wymigać" błędy ABS na kontrolce - to przyspieszy poszukiwania problemu :biggrin:

karlos77 - 30-01-2011, 14:57

rico.1 napisał/a:
Albo można spróbować "wymigać" błędy ABS na kontrolce - to przyspieszy poszukiwania problemu

JAk to zrobić i jak już to zrobię to jak będę wiedział jaki to błąd ?
rico.1 napisał/a:
założyć mostki nawet na wszystkie z jednego przedniego,

Ale z przodu jest dużo mniejszy opór i czy może być taki sygnał na tył ?

[ Dodano: 30-01-2011, 19:48 ]
sprawdziłem te tylne czujniki czyli zmostkowałem tak jak mówiłeś i dalej się świeci, przekażnika pod radiem nie mam. a pzekażniki przy pompie abs po włączeniu zapłonu załączają się i wyłączają. więc może podaj mi jak wymigać abs. z góry dzięki.

rico.1 - 31-01-2011, 00:27

karlos77 napisał/a:
Ale z przodu jest dużo mniejszy opór i czy może być taki sygnał na tył ?

jeśli koła się nie obracają to może, a tu chodzi tylko o włączenie zapłonu i reakcję ABS
karlos77 napisał/a:
a pzekażniki przy pompie abs po włączeniu zapłonu załączają się i wyłączają. więc może podaj mi jak wymigać abs. z góry dzięki.

przy pompie jest trochę więcej do sprawdzenia poza przekaźnikami, np. silnik pompy, zawory hydrauliczne, ale może z tym później :biggrin:
Niewielkie szanse, ale można spróbować wymigać błędy. Zlokalizuj gniazdo diagnostyczne (przy skrzynce bezpieczników pod kierownicą) - powinieneś mieć na 16 pin, takie jak np. tu
http://www.multi-com.pl/i...iagnostics.html
aby odczytać kody migowe musisz połączyć (np. kabelkiem) pin 1 i 4, ale sprawdź dokładnie z tyłu gniazda, żeby nie pomylić - pin 1 to przewód zielony z czerwonym paskiem, a pin 4 to czarny, więc robisz tak:
1 zapłon wyłączony
2 zakładasz zworkę
3 włączasz zapłon
4 obserwujesz kontrolkę
5 po odczytaniu błędów wyłączasz zapłon potem wyciągasz zworkę
Przy kodach migowych powinna migać też kontrolka CE silnika, ale ona nas tu nie interesuje, obserwujesz kontrolkę ABS, liczysz długie mignięcia (czyli dziesiątki) i krótkie mignięcia (jednostki), czyli np, błąd 24 to mignięcia: d d k k k k, potem krótka przerwa i następny błąd lub ten sam jeśli był tylko jeden. Po ostatnim błędzie kontrolka miga od nowa, dopóki nie wyłączysz zapłonu lub wyciagniesz zworkę, więc się nie spiesz i dokładnie odczytaj, jak będziesz już pewny to dopiero kończysz.
Przed tym zerknij też tu http://forum.mitsumaniaki...ac0eb2f7782f614
Jeśli po włączeniu zapłonu nie będzie reakcji na kontrolce ABS, może to świadczyć o braku napięcia na sterowniku, ale nie tylko...
Daj znać jak poszło :biggrin:

karlos77 - 31-01-2011, 09:55

Dzięki, dzisiaj wieczorem sprawdzę i napiszę co wyszło

[ Dodano: 31-01-2011, 18:04 ]
Sprawdziłem . U mnie jest tak kontrolka od silnika miga a od abs nie miga. co to znaczy. pisałeś coś o braku zasilania sterownika abs . jak to sprawdzić i naprawić ?

rico.1 - 05-02-2011, 21:27

Trochę mnie nie było...
Najpierw dla pewności daj znać który sterownik ABS u Ciebie siedzi:
- 1 wtyk 26 pin, 2 wtyk 22 pin, czy
- 1 wtyk 18, 2 wtyk 12, 3 wtyk 12 pin?

karlos77 - 06-02-2011, 14:21

rico.1 napisał/a:
Najpierw dla pewności daj znać który sterownik ABS u Ciebie siedzi:

ten pierwszy 1 wtyk 26 piny a drugi 22 piny

rico.1 - 06-02-2011, 17:28

Sprawdź zasilanie. Wypnij wtyki ze sterownika i włącz zapłon.
Wtyk 1 (26pin):
pin 13 - żółty - napięcie aku
pin 15 i 25 - czarny - masa
Wtyk 2 (22pin):
2 - czerwony z czarnym paskiem - napięcie aku
12- czarny - masa
Teraz wyłącz zapłon, podłącz spowrotem sterownik, włącz zapłon i znowu sprawdź zasilanie jak wyżej, porównaj z poprzednimi wynikami i napisz dokładnie co i jak :biggrin:

karlos77 - 06-02-2011, 17:37

czyli raz na włożonym wtyku a raz na wyjętym ?

[ Dodano: 06-02-2011, 18:24 ]
wtyk 26 pin
pin 13 na wyjętym wtyku 11,75 v na włożonym wtyku 11,36 v
pin 15 i 25 jest masa a po pomiarze napięcia przez tę masę napięcie jest o 0,01 v mniejsze niż do masy samochodowej
wtyk 22 pin
pin 2 na wyjętym wtyku 12 v a na włożonym 11,99v
masa na wyjętym wtyku 11,98 v na włożonym 11,97

[ Dodano: 06-02-2011, 18:31 ]
napięcie aku na włączonym zapłonie 12,26 v

rico.1 - 06-02-2011, 22:17

karlos77 napisał/a:
masa na wyjętym wtyku 11,98 v na włożonym 11,97

??? chyba jakiś byk walnąłeś :wink: sprawdź to
potem przełącz miernik na pomiar oporności (najmniejsza skala) i sprawdź jeszcze te trzy masy tak: jeden biegun daj do masy karoserii a drugi do pinów masy na wtyku - powinno być poniżej 1ohm na każdym,
jak bedzie ok to zasilanie dobre, trzeba przeryć sterownik na każdym pinie :(

karlos77 - 07-02-2011, 08:10

Cytat:
jak bedzie ok to zasilanie dobre, trzeba przeryć sterownik na każdym pinie

sprawdziłem masa jest ok więc co znaczy powyższe?

rico.1 - 07-02-2011, 09:36

Dobra, sprawdzimy hydraulikę. Odłącz wtyki od sterownika (nie włączaj zapłonu) i pomierz oporność pomiędzy pinami:
18(2wtyk) zielono żółty a 22(2wtyk) żółto czerwony
18(2) a 11(2) żółto czarny
18(2) a 14(1wtyk) żółto niebieski
18(2) a 1(1) żółto czerwony
18(2) a 2(1) żółto biały
18(2) a 3(1) żółto zielony
7(2) zielono biały a 26(1) niebieski
8(2) zielono czarny a 26(1) nieb.
19(2) czarno biały a 12(2) czarny
Zmierz dokładnie i podaj wyniki :p



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group