Pajero II - [3.0 V6] Kontrolka - ABS
rico.1 - 26-01-2011, 09:26
karlos77 napisał/a: | przekaźnik przy pompie tylko gdzie go szukać | przy pompie ABS
karlos77 napisał/a: | czujnik g force tylko też jak go sprawdzić i gdzie go szukać ? | z nim najczęściej bywają problemy jeśli auto jest powypadkowe, więc najpierw dobre oględziny Miśka pod tym kątem, a jak będą jakieś podejrzenia, to czujnik do wymiany (jest z tyłu środkowej konsoli pod schowkiem, za hamulcem ręcznym), tylko ostrożnie z nim bo nie lubi dużych wstrząsów
karlos77 - 26-01-2011, 14:13
Cytat: | z nim najczęściej bywają problemy jeśli auto jest powypadkowe |
A jeśli wiem że nie był bity to nie ma co sobie głowy zawracać czujnikiem g-foce ?
[ Dodano: 26-01-2011, 14:14 ]
a ewentualnie jak go sprawdzić ?
rico.1 - 26-01-2011, 19:25
karlos77 napisał/a: | a ewentualnie jak go sprawdzić ? |
Z tym akurat jest ciężko,
zrób najpierw takie doświadczenie, żeby wykluczyć czujniki: wyciągnij sterownik do bagażnika i podłącz mu masę do obudowy, wtedy wypnij z wtyków piny z najgorszego czujnika tylnych kół (ten co ma największą oporność) i załóż w to miejsce mostek z drugiego lepszego koła, potem zrób to samo z przednimi i tak podłącz do sterownika, chodzi o to żeby sterownik widział identyczne sygnały z czujników na prawym i lewym kole, tak samo z przodu jak i z tyłu, włącz wtedy zapłon i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli zgaśnie to zapal silnik i jazda, zwróć uwagę czy przy ruszaniu usłyszysz pompkę ABS, a potem przy jakiej prędkości zapali się spowrotem kontrolka.
Jeśli po włączeniu zapłonu kontrolka mimo wszystko nie zgaśnie, to szukasz problemu dalej, warto rozebrać sterownik i dokładnie obejrzeć bebechy, szukaj upalonych ścieżek, skopconych oporników - szczególnie takie duże niebieskie i czy czasem nie dostala się tam woda/rdza. Poza tym możesz jeszcze mieć przekaźnik zasilania ABS w konsoli pod radiem - sprawdź.
karlos77 - 27-01-2011, 22:44
rico.1 napisał/a: | Poza tym możesz jeszcze mieć przekaźnik zasilania ABS w konsoli pod radiem - sprawdź. |
jak on wygląda i gdzie dokładnie może być pod radiem. bo chciałbym go sprawdzić. sprawdziłem sygnał z czujników przy sterowniku i jest wszędzie idealnie ( tył 1,69) (przód 0,96) boję się trochę rozbierać sterownika więc jeżeli jest jeszcze jakiś przekaźnik pod radiem to może to ?
rico.1 - 29-01-2011, 19:54
Jak masz chęci to sprawdź, wyciągasz radio i kieszeń pod radiem, wtedy będzie widać conajmniej dwa duże przekaźniki przykręcone poziomo do wspornika konsoli, z tyłu za nimi może być taki mały zwykły przekaźnik z wtykiem na 4 piny (ten od ABS), ale jeśli przy klemie aku nie masz tego bezpiecznika 20A (ani śladu po nim) to wg. mnie tego przekaźnika nie powinno tam być
karlos77 napisał/a: | tył 1,69 |
mimo wszystko to może być trochę dużo, na Twoim miejscu spróbowałbym chociaż wykluczyć czujniki i założyć mostki nawet na wszystkie z jednego przedniego, jeśli wtedy kontrolka zgaśnie po włączeniu zapłonu to sprawa będzie oczywista.
Chyba że nie jesteś pewny własnych umiejętności to po prostu podjedź do jakiegoś fachowca na sprawdzenie układu.
Albo można spróbować "wymigać" błędy ABS na kontrolce - to przyspieszy poszukiwania problemu
karlos77 - 30-01-2011, 14:57
rico.1 napisał/a: | Albo można spróbować "wymigać" błędy ABS na kontrolce - to przyspieszy poszukiwania problemu |
JAk to zrobić i jak już to zrobię to jak będę wiedział jaki to błąd ?
rico.1 napisał/a: | założyć mostki nawet na wszystkie z jednego przedniego, |
Ale z przodu jest dużo mniejszy opór i czy może być taki sygnał na tył ?
[ Dodano: 30-01-2011, 19:48 ]
sprawdziłem te tylne czujniki czyli zmostkowałem tak jak mówiłeś i dalej się świeci, przekażnika pod radiem nie mam. a pzekażniki przy pompie abs po włączeniu zapłonu załączają się i wyłączają. więc może podaj mi jak wymigać abs. z góry dzięki.
rico.1 - 31-01-2011, 00:27
karlos77 napisał/a: | Ale z przodu jest dużo mniejszy opór i czy może być taki sygnał na tył ? |
jeśli koła się nie obracają to może, a tu chodzi tylko o włączenie zapłonu i reakcję ABS
karlos77 napisał/a: | a pzekażniki przy pompie abs po włączeniu zapłonu załączają się i wyłączają. więc może podaj mi jak wymigać abs. z góry dzięki. |
przy pompie jest trochę więcej do sprawdzenia poza przekaźnikami, np. silnik pompy, zawory hydrauliczne, ale może z tym później
Niewielkie szanse, ale można spróbować wymigać błędy. Zlokalizuj gniazdo diagnostyczne (przy skrzynce bezpieczników pod kierownicą) - powinieneś mieć na 16 pin, takie jak np. tu
http://www.multi-com.pl/i...iagnostics.html
aby odczytać kody migowe musisz połączyć (np. kabelkiem) pin 1 i 4, ale sprawdź dokładnie z tyłu gniazda, żeby nie pomylić - pin 1 to przewód zielony z czerwonym paskiem, a pin 4 to czarny, więc robisz tak:
1 zapłon wyłączony
2 zakładasz zworkę
3 włączasz zapłon
4 obserwujesz kontrolkę
5 po odczytaniu błędów wyłączasz zapłon potem wyciągasz zworkę
Przy kodach migowych powinna migać też kontrolka CE silnika, ale ona nas tu nie interesuje, obserwujesz kontrolkę ABS, liczysz długie mignięcia (czyli dziesiątki) i krótkie mignięcia (jednostki), czyli np, błąd 24 to mignięcia: d d k k k k, potem krótka przerwa i następny błąd lub ten sam jeśli był tylko jeden. Po ostatnim błędzie kontrolka miga od nowa, dopóki nie wyłączysz zapłonu lub wyciagniesz zworkę, więc się nie spiesz i dokładnie odczytaj, jak będziesz już pewny to dopiero kończysz.
Przed tym zerknij też tu http://forum.mitsumaniaki...ac0eb2f7782f614
Jeśli po włączeniu zapłonu nie będzie reakcji na kontrolce ABS, może to świadczyć o braku napięcia na sterowniku, ale nie tylko...
Daj znać jak poszło
karlos77 - 31-01-2011, 09:55
Dzięki, dzisiaj wieczorem sprawdzę i napiszę co wyszło
[ Dodano: 31-01-2011, 18:04 ]
Sprawdziłem . U mnie jest tak kontrolka od silnika miga a od abs nie miga. co to znaczy. pisałeś coś o braku zasilania sterownika abs . jak to sprawdzić i naprawić ?
rico.1 - 05-02-2011, 21:27
Trochę mnie nie było...
Najpierw dla pewności daj znać który sterownik ABS u Ciebie siedzi:
- 1 wtyk 26 pin, 2 wtyk 22 pin, czy
- 1 wtyk 18, 2 wtyk 12, 3 wtyk 12 pin?
karlos77 - 06-02-2011, 14:21
rico.1 napisał/a: | Najpierw dla pewności daj znać który sterownik ABS u Ciebie siedzi: |
ten pierwszy 1 wtyk 26 piny a drugi 22 piny
rico.1 - 06-02-2011, 17:28
Sprawdź zasilanie. Wypnij wtyki ze sterownika i włącz zapłon.
Wtyk 1 (26pin):
pin 13 - żółty - napięcie aku
pin 15 i 25 - czarny - masa
Wtyk 2 (22pin):
2 - czerwony z czarnym paskiem - napięcie aku
12- czarny - masa
Teraz wyłącz zapłon, podłącz spowrotem sterownik, włącz zapłon i znowu sprawdź zasilanie jak wyżej, porównaj z poprzednimi wynikami i napisz dokładnie co i jak
karlos77 - 06-02-2011, 17:37
czyli raz na włożonym wtyku a raz na wyjętym ?
[ Dodano: 06-02-2011, 18:24 ]
wtyk 26 pin
pin 13 na wyjętym wtyku 11,75 v na włożonym wtyku 11,36 v
pin 15 i 25 jest masa a po pomiarze napięcia przez tę masę napięcie jest o 0,01 v mniejsze niż do masy samochodowej
wtyk 22 pin
pin 2 na wyjętym wtyku 12 v a na włożonym 11,99v
masa na wyjętym wtyku 11,98 v na włożonym 11,97
[ Dodano: 06-02-2011, 18:31 ]
napięcie aku na włączonym zapłonie 12,26 v
rico.1 - 06-02-2011, 22:17
karlos77 napisał/a: | masa na wyjętym wtyku 11,98 v na włożonym 11,97 |
??? chyba jakiś byk walnąłeś sprawdź to
potem przełącz miernik na pomiar oporności (najmniejsza skala) i sprawdź jeszcze te trzy masy tak: jeden biegun daj do masy karoserii a drugi do pinów masy na wtyku - powinno być poniżej 1ohm na każdym,
jak bedzie ok to zasilanie dobre, trzeba przeryć sterownik na każdym pinie
karlos77 - 07-02-2011, 08:10
Cytat: | jak bedzie ok to zasilanie dobre, trzeba przeryć sterownik na każdym pinie |
sprawdziłem masa jest ok więc co znaczy powyższe?
rico.1 - 07-02-2011, 09:36
Dobra, sprawdzimy hydraulikę. Odłącz wtyki od sterownika (nie włączaj zapłonu) i pomierz oporność pomiędzy pinami:
18(2wtyk) zielono żółty a 22(2wtyk) żółto czerwony
18(2) a 11(2) żółto czarny
18(2) a 14(1wtyk) żółto niebieski
18(2) a 1(1) żółto czerwony
18(2) a 2(1) żółto biały
18(2) a 3(1) żółto zielony
7(2) zielono biały a 26(1) niebieski
8(2) zielono czarny a 26(1) nieb.
19(2) czarno biały a 12(2) czarny
Zmierz dokładnie i podaj wyniki
|
|
|