To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] ELEKTRONIKA - OBDII

wingman - 02-03-2009, 20:08

Dla dobra potomnych niespotykanie spokojnie próbuję ustalić jakie uchybienia w moich postach skłoniły miśka-miśka do zarzucania mi wypisywania głupot...

@misiek-misiek
Nie wydaje mi się, żeby cokolwiek z tego co w tym wątku napisałem minęło się z prawdą. Jeśli jest inaczej proszę o korektę.

Pozdrawiam!

misiek-misiek - 02-03-2009, 20:51

Ja ze swojej strony przepraszam.
Więcej nie będę zabierał głosu w sprawach niejasnych. Wyraziłem swoje zdanie i tyle.
Koniec.

Anonymous - 23-03-2009, 08:12

Nie za bardzo się dowiedziałem z tego wątku co działa a co nie, może ktoś mi pomoże otóż kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka check engine i nie chce zgasnąć. SS DID z 2002 po liftingu. Próbowałem : reset ECU (klema na 1 minutę i potem 15 minut na idle) potem zwierałem piny 1 i 4.i ... nic się nie dowiedziałem kontrolka nie wymrugała kodu i ciągle się pali. Dodam że samochód jeździ normalnie :)
zako7 - 23-03-2009, 18:08

Zdjęcie klemy pomaga tylko w usuwaniu błędu sporadycznego, urządzenie o którym pisałem we wcześniejszej odpowiedzi też nie błędu, ale pomoże Ci odczytać nr usterki, która należy naprawić aby zgasła kontrolka check engine. :)
wojtuh1 - 23-03-2009, 19:58

Taki fajny temat się zapowiadał. No i lipa. Koledzy się lekko poróżnili pewnie z powodu jakiegoś niedomówienia.
"Misiek-Misiek" - odpuść i napisz co konkretnie potrzeba aby z autkiem pogadać.

Anonymous - 24-03-2009, 01:26

Ja w zeszłym tygodniu zakupiłem urządzenie o którym pisał zako7 i gorąco polecam. Odczytałem błąd 0170 (problemy z odcięciem paliwa) ale domyślam się, że to przez instalacje LPG. W każdym bądź razie nic poważnego. Kontrolka już się nie świeci a urządzenia zawsze pod ręką. Ogólnie polecam :)
zako7 - 24-03-2009, 18:58

Cytat:
Odczytałem błąd 0170 (problemy z odcięciem paliwa) ale domyślam się, że to przez instalacje LPG.

U mnie pojawia się ten sam błąd, masz rację TO jest wina LPG. Druga sonda lambda (ta za katalizatorem) wyłapuje smród z gazu :D

darek6020 - 07-04-2009, 09:02
Temat postu: złącze OBD
Witam!
Jestem od niedawna właścicielem MSS 1.9 DID 2001r szukam złącza diagnostycznego proszę o podpowiedż.
Z góry dziękuję za informację i pozdrawaiam wszystkich posiadaczy MSS.

jawlo - 07-04-2009, 10:32

Złącze diagnostyczne znajduje się pod uchwytem na napoje przed dźwignią zmiany biegów.


darek6020 - 07-04-2009, 11:16

Dzięki za informację
arrmi - 21-11-2009, 12:20

do diagnostyki Space Stara jak i innych miśków (ale dokładnie nie wiem od którego roku) potrzeby jest interfejs z obsługą protokołu ISO 9141,
matmedia - 11-02-2010, 09:41

Evoscanem poczytasz MSS przez VAG-KKL na USB lub RS232 po malej przeróbce na pinach. Warunek jest jeden, kabel musi byc na chipie FTDI ISO. Odpadają wersje customizowane np. viaken. Sprawdzone w mojej Cari GDI i MSS 1.3. Pozdrawiam.
halbog - 11-02-2010, 17:25

matmedia napisał/a:
Evoscanem poczytasz MSS przez VAG-KKL na USB lub RS232 po malej przeróbce na pinach. Warunek jest jeden, kabel musi byc na chipie FTDI ISO. Odpadają wersje customizowane np. viaken. Sprawdzone w mojej Cari GDI i MSS 1.3.
Dzięki, matmedia, to by tłumaczyło, dlaczego zaprzyjaźniony mechanik nie mógł "dogadać się" z misiem za pomocą złącza diagnostycznego :? .
Pozdrawiam
Bogdan

aren195612 - 11-02-2010, 18:53

Trochę "produkowałem" się w temacie Evoscan w tym: link i tym wątku: link
Sorry że nie tutaj, na tym podforum, ale aut z silnikiem GDI tu nie za wiele.

Soft ten jest szczególnie przydatny do diagnozowania silników GDI. Z Mpi też sobie poradzi.
Umożliwia odczyt i analizę danych z wszystkich czujników samochodu w czasie rzeczywistym, oraz zapis danych do „loga”. Jest to przydatne dla późniejszej analizy – co i jak z autkiem.

Z błędami nie jest już tak dobrze, rocznika 1999-2000 nie „czyta” /pozostaje mruganie/, jest za to możliwość skasowania błędów z poziomu softu.
Nowszych samochodów /rok 2001 i wyżej/, gdzie zmieniło się kodowanie błędów, /są one przedstawiane zgodnie ze standardem OBD II w formacie: Pxxxx/ nie miałem okazji sprawdzić, ale być może da się.

DID-a tym skanerem nie „odczytamy”.

Typowy log z pracy mojego silnika:
[img][/img]
Widoczne przejścia między trybami mieszanka uwarstwiona/ mieszanka stechiometryczna w czasie jazdy /taka ciekawostka właściwa silnikom GDI/.

NygusUK - 15-09-2010, 00:55
Temat postu: ELM, OBDII, P0135
misiek-misiek napisał/a:

ELM 327 działa bez problemu...

Proszę o pomoc - port skonfigurowany zdaje się być ok, lecz komputer po prostu nie znajduje ELMu / interfejsu po podłączeniu do auta w żadnym z programów dostarczonych z urządzeniem - co począć - przyjąć, że wadliwe jest samo urządzenie? A ISO 9141-2 ponoć jest jak ktoś wcześniej zauważył,,,

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Dodano 15 IX 2010:

Już działa - szkopuł w tym, aby nie używaż COM PORTÓw 1 i 2 - pozostają więc 3, 4, i 5...

Zczytałem kod usterki: P0135 - Oxygen sensor heater malfunction (bank 1 sensor 1) - czy to może oznaczać coś poza samą grzałką sondy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group