To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Radio CB w Lancerku

mobista - 23-02-2009, 21:49

No to jest problem, ponieważ radio albo jest długie i wąskie, albo krótkie i szerokie :/ no cóż może być lipa z zamontowaniem tego radyjka w tej wnęce. Chyba będę musiał szukać dalej.
pfx - 23-02-2009, 21:57

Harry + Hustler to niestety porażka - szczególnie antena ze słabą masą, do tego jeszcze aluminiowa klapa u mnie powoduje stos zakłóceń elektryki. Żadne filtry nie pomogą. spróbuję jeszcze na innej antenie, bo mnie trafi. Dławiki ferrytowe pomagają, ale cienki kabel na nich się przepala.
Odpuść sobie wnękę, zamontuj między siedzeniem pasażera a tunelem, nawet nie będziesz musiał przykręcać, a przed złodziejami piorunem zdemontujesz i schowasz.
Jeśli chcesz wykorzystać zalety Harrego to kup porządną antenę np. z uchwytem do klapy (masa).

krzychu - 23-02-2009, 22:03

No jeśli masz aluminiowy dach i klapę to jedynie antena zamontowana na stałe w dachu. Polecam triflexa. A co do masy sprawdźcie pierwsze czy klapa ma masę bo moja raz miała raz nie miała.

Duże zakłócenia mogą właśnie być związane z brakiem masy. A feryty na co dajesz? I jak to się przepalają?

Krzychu

Anonymous - 06-03-2009, 13:59

ElemenT napisał/a:
ja wkładam CB miedzy siedzenie pasażera a tunel środkowy, siedzi pięknie
nic nie kosztuje :) nic przerabiać nie trzeba

polecam


Zastosowlem te metode i jest ekstra, nawet mimo tego ze mam duze radio: TTI 880.
Najpierw kombinowlem na podlokietniku ktorego nie uzywam, ale radio mimo blokowania przewodem
latalo jak hamowalem to trzymal przewod, jak czasem przyspieszalem to ladowalo z tylu.

Metoda pomiedzy siedzenie pasazera a tunel zdala egzamin i jest imo chyba najlepszym
rozwiazaniem jesli sie nie chce miec radia na stale.

Pozdr
AK

pfx - 06-03-2009, 15:32

krzychu napisał/a:
No jeśli masz aluminiowy dach i klapę to jedynie antena zamontowana na stałe w dachu. Polecam triflexa. A co do masy sprawdźcie pierwsze czy klapa ma masę bo moja raz miała raz nie miała.

Duże zakłócenia mogą właśnie być związane z brakiem masy. A feryty na co dajesz? I jak to się przepalają?

Krzychu

nawijając na rdzeń ferrytowy zwojedrutu z zasilaniem i umieszczając powyższy twór w okolicy kabla antenowego i radia można wytłumić niektóre harmoniczne wpadające do radia. Grubym kablem jednak wiele zwojów się nie nakręci (przy ok 120 zwojach radio milkło), a cienki się przepala.

krzychu - 06-03-2009, 21:16

Ja mam podłaczone CB pod kable od radia samochodowego, antena na dachu triflex i muszę powiedzieć że zero szumów. W porównaniu z poprzednim autem rewelacja. Myślałem przed założeniem żeby wpiąć w instalację jakieś filtry czy feryty ale okazuje się że rewelacja ekranowanie CS-a jest super nawet wycieraczki nie szumią.

Krzychu

shalafi - 06-04-2009, 19:18

Chciałbym zamontować sobie do mojego miśka antene Twin Car
http://www.allegro.pl/ite..._vat_tanio.html

no i podskoczyłem dzisiaj do ASO co by się spytać ile by mnie kosztował montaż i...
dowiedziałem się, że nie zamontują mi, nie robili czegoś takiego i nie wiedzą co i jak...
poradził jedynie żebym podskoczył do jakichś monterów co się CB zajmują to może będą wiedzieć... "trochę" mnie to zdziwiło, spytałem co z gwarancją w takim wypadku.. to się dowiedziałem że jak to fachowo zrobią to będzie ok, a jak nie fachowo to stracę..

no i teraz mam dylemat co z tym fantem zrobić... ktoś może ma jakieś doświadczenia w tej materii? albo jakiś warsztat z Bielska-Białej/okolic co jest pewny że zrobią porządnie..
bo jakoś nie chcę ryzykować ..

krzychu - 06-04-2009, 20:20

Ja polecam troflexa. Więcej ludzi go używa. Jest w 100% nie pozorny a parametry ponoć lepsze niż w tym co Ty pokazałeś.

http://www.allegro.pl/ite..._cb_kielce.html

Ps. ach ci amatorzy z BB...... Ja bym podjechał do nich niem tylko rozbiorą podsufitkę i wkręcą antenę, poprowadzą kabel do przodu z resztą sobie u speca od CB załatwisz.

Apropo kabla od anteny radia FM. Polecam skorzystanie z fabrycznego przedwzmacniacza antenowego (czyli wpiąć się w kabel od standardowej anteny) a nie ciągnąć nowy (bo nie będzie wzmacniacza po drodze). Pociągnąć nowy tylko do CB.

Krzychu

shalafi - 06-04-2009, 20:35

w sumie to nie potrzebuje GSMa z triflexa no i niby on ma Zysk ok.1,5 dBi
a tamta - zysk:3 dB .. wiem że na papierze wszystko może być.... ale skoro mówicie że lepsza to ok

no właśnie nie bardzo rozumiałem z czym mają problem..
może nie umieją rozebrać podsufitki i wykręcić anteny i kabla poprowadzić właśnie?
bo w sumie co oprócz tego (no i zestrojenia) pozostanie wtedy do zrobienia?

popytam jeszcze w ASO w Krakowie.. może będą bardziej 'zdolni'

krzychu - 06-04-2009, 20:49

Ciężko znaleźć opinie na temat tego twincar a po za tym nie ma już tego plusu że jest niepozorna i nie szpeci auta.

Temat triflexa bardzo mocno żyje w temacie outlanderów tam w co drugim jest zamontowana :P

A co do GPS czy GSM to tylko opcja która nic nie znaczy.

Krzychu

filippoz - 06-04-2009, 22:01

Jak byłem na wymianie oleju to wspomniałem o CB i chłopaki z ASO powiedziały że jak się zdecyduję to mi to zamontują, zmienią antenę na Triflexa i pociągną kabel, zrobią 2gie gniazdko 12V w podłokietniku i zamontują CB w wybranym przeze mnie miejscu, oczywiście za odpowiednią opłatą ale nie tracąc gwarancji itp itd ;-)

Fakt auto musi iść do zdjęcia podsufitki ale z tego co się orientowałem robili już kilka outlanderów więc się jakoś nie boję że coś spaprają.

A radyjko jakie? Ja myślę o Harrym II ASC, w Norauto jest w dość przystępnej cenie i jest mały przede wszystkim ;)

roobku - 23-05-2009, 17:36

odświeżę temat,
czy w nowym Lancerze ma ktoś już zamontowanego Triflexa?

shalafi - 23-05-2009, 18:16

ja miałem montować triflexa, ale po konsultacji z gościem od CB przekonał mnie na antenke President Carolina + antena fm na tylną szybke (ale radia praktycznie nie slucham, tylko mp3) no i radyjko pod pokrętłami od klimy idealnie się wpasowało.. co prawda jeszcze nie miałem okazji sprawdzić na trasie jak się spisuje, ale z montażu póki co jestem bardzo zadowolony :)
mobista - 24-05-2009, 22:42

Ja także odradzam 3w1 - mały zasięg i niezbyt dobra ogólnie, chyba, że ktoś chce używać radia po mieście. Ja obecnie mam inną antenę - President Dakota. Odradzam wszystkim montowanie President'ów Harry pod pokrętła od klimy, bo dość znacznie wpływają na radio - duże zniekształcenie i przerwy w sygnale, które na szczęście da się jakoś przeżyć :)
Anonymous - 25-05-2009, 10:31

Pozwolę sobie skopiować mój post z coltmanii, bo uważam, że opinie o Triflexie są krzywdzące i w większości przypadków głoszone przez osoby, które tej anteny w ogóle nie używały i po prostu są uprzedzone. Szanuję oczywiście odmienne opinie faktycznych użytkowników. :)

Ja z Triflexem jeżdżę od roku i moim zdaniem sprawdza się świetnie. Przy zaletach jakie posiada (nie rzucająca się w oczy dla złodziei, nie sprawiająca problemów przy każdym wjeździe do garażu) wady wydają się być mikroskopijne. W zasadzie jedyna jaką zauważyłem, to taka, że inni kierowcy nie wiedzą, że mam CB i nie mówią na przykład o nie włączonych światełkach :)

Co do zasięgu.... bo pewnie to pytanie jest najbardziej nurtujące - udało mi się z kolegą spokojnie porozmawiać w dość zabudowanym terenie na odległość 11 km w linii prostej (wg. Automapy), a z dużymi szumami, ale wciąż zrozumiale na 18 km. Jako, że mieszkam na Śląsku to takie wyniki są dla mnie jak najbardziej zadowalające. Jeżeli chodzi o ogólną sprawność antenki to myślę, że spokojnie mógłbym ją porównać do Sirio AS100 (1 metr). Pamiętajmy, że jest to antena helikalna, więc cała jej długość to jedna cewka w zasadzie, więc mimo, że antena nie jest długa to w porównaniu do magnesówki o tej samej długości jest lepsza moim zdaniem. Na koniec wspomnę jeszcze, że antena w dziurce ma lepszą masę, niż taka, której magnes masę łapie pojemnościowo.


Pozdrawiam :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group