[92-96]Colt CA0 - Colt 1,6 CA0 - jak go usprawnić?
Przemo1979 - 22-02-2009, 19:02
No to może silnik V6, dobrze mówie?
Np. takie cuś:
http://cgi.ebay.co.uk/MIT...trkparms=66%3A2
karolgt - 23-02-2009, 00:08
odchudzenie colta to napewno nie wywalenei tylnej kanapy i na tym koniec.
Chyba Hubeert pisał kiedys ze bardzo dużo waży cały deska rozdzielcza, dmuchawy itd itd.
Rok temu usunałem tylne siedzenia - podczas ich wyciagania, zauważyłem ze ważą tyle co nic, chyba moje poduszki w łóżku ważą więcej, ale wyciagnalem, położylem wykładzine i niestety poza większym szumem w środku nie było żadnych efektów.
Obiektywnie patrząc taka kanapa to może 10, no max 20 kg (chociaż wątpie ze az tyle),
wiec na dobra sprawe to równie dobrze można i siebie odchudzić, bo taka sama różnica będzie miedzy kims kto waży 95 kg a 100
p.s niby nie napisalem super konkretów, ale takie male ostrzeżenie dla osób napalających sie na lepsze usiągi przez wyciagniecie tylnych siedzeń. Może jak sie zrobi ciepło to zważe je ile dokłądnie ważą.
pawliku - 23-02-2009, 00:12
że się podepnę pod temat...
mam pytanie czy dało by radę wychudzić colta do 550kg ?? wiem może dla was to głupie pytanie ale myślałem nad zrobieniam prawka B1...
rosomak1983 - 23-02-2009, 00:16
pawliku napisał/a: | mam pytanie czy dało by radę wychudzić colta do 550kg ?? |
nie da sie...
pawliku - 23-02-2009, 00:22
rosomak1983 napisał/a: | pawliku napisał/a: | mam pytanie czy dało by radę wychudzić colta do 550kg ?? |
nie da sie... | hmm a ile colt waży tak apropos ??
Cezar - 23-02-2009, 00:23
ok 1000kg
pawliku - 23-02-2009, 00:27
Cezar napisał/a: | ok 1000kg | acha to bym z połowę samochodu wywalić musiał...
Anonymous - 23-02-2009, 09:37
Warto sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik na chwilę obecną
trzeba podjechać na hamownię
jeśli nie jesteś pewny kiedy były wymieniane świece, filtr paliwa, przewody wysokiego napięcia to kup nowe. W tysiącu się zmieścisz a bankowo nie zaszkodzi
Można zrobić dolot i i ewentualnie pozbyć się kata(samo wywalenie kata u mnie dało niewiele 1KM, nie wiem jeszcze co dało wywalenie kata w połączeniu z dolotem)
Moim zdaniem urwanie 40kg z tyłu auta już odczujemy, do tego poprawią się starty.
londolut - 23-02-2009, 13:21
pawliku napisał/a: | myślałem nad zrobieniam prawka B1... | Bez sensu 2x płacić za ten sam egzamin.
Anonymous - 23-02-2009, 13:59
karolgt napisał/a: | odchudzenie colta to napewno nie wywalenei tylnej kanapy i na tym koniec. |
karolgt napisał/a: | Rok temu usunałem tylne siedzenia - podczas ich wyciagania, zauważyłem ze ważą tyle co nic, |
Masz racje bo tez niedawno wykrecalem tylne siedzenia i faktycznie one praktycznie nic nie waza Ale jakby wywalil wszystkie plastiki, na miejsce szyb wstawil plekse, usunal wszystkie siedzenia i odchudzil takie elementy jak maska, klapa czy drzwi to cos by napewno poczul
ictus - 23-02-2009, 14:17
tylna kanapa to 16,5kg... wazylem
pulka ok 1,5kg
decha ze spodu bagaznika ok 1kg
pelnowymiarowy zapas 14" 15kg
podnosnik na ok 3kg
fotel przedni z szynami ok 15kg
tylne pasy pewnie z 2kg
no i warto jezdzic na rezerwie
czarnuch23 - 23-02-2009, 14:22
Odchudzanie auta w stylu colt to poprsotu wywalenie srodka. Jesli sie ma 1.6 mamy wiecej mozliwosci:
Lecimy ze srodkiem wywalamy wsztko co popadnie (zapas, boczki wygluszenia- jest co drzec)
wycinamy szyby wnitowujemy plexe zamiast tylnij klapy mozna dac laminat, idziemy do przodu auta, jesli to 1.6 to wywalamy wspomaganie aku przezucamy do bagaznika maska i blotniki laminat cala elektryke w drzwiach zastepujemy recznym mechanizmem albo wogule. i mamy lekkie auto ktorym nie chcial bym jezdzic na codzien bo bylo by Glosno i niewygodnie.
Odciazanie colta nie da wielkich efektow/ wieksze efekty da niezatankowanie pod korek i jjezdzenie non stop z 1/3 baku albo nawet 1/4 na granicy rezerwy.
TYLKO po co?
Swap silnika do colta jest cwiczony przez kilka osob na forum (efekty zobaczymy pewnie niedlugo).
CO do tuningu proponuje nie opierac sie na opini polskich "specjalistow" bo jakos w australii i malezji obeszli ten problem i jezdza bardzo mocen auta.
Miedzy innymi silnik 1.8T od lancera GSR (jednostka 4g93 znana z GTi) o mocy 450koni (i jakos jeszcze nie wybuchl. Jezdzil do niedawna silnik 4g93 uturbiony przez wlasciciela z moca 280koni ale niestety korbowod strzelil.(bebechy seryjne wytrzymuja 220 koni bez zgrzytu poznije to loteria)
Na poczatku uwazalem ze sie nie da ...
wszytko sie da tylko za jakie pieniadze... a co do popisu ralliartu z GTi za 10000 to najwyrazniej dali ciala-
kute bebechy to jakies 3000-4000zl (JE pistons i duratech korby +sroby ARP8 ).
Podnosimy sprezanie dajemy wiekszy dolot z przepustnica i obrabiamy glowice zeby podolala temu dolotowi+ wtryskiwacze wieksze. Koszt szacowany okolo 3000-4000. za kolejne 2000-3000 dajemy sterownik i stroimy.
To jest teoria oparta na tym co MMC zrobilo z silniiem 1.6 seria 113KM SOHC
(silnik 1.6 sprezanie 1 do 11 glowica DOHC sterowanie + osprzet silnika 4g93 - moc 145KM
Seryjna jednostka a wiec da sie )
Anonymous - 28-02-2009, 15:32
Dużo podniesie moc samo splanowanie głowicy powiedzmy o 0,7mm + dotarcie zaworów ?
Jaki to koszt ?
ictus - 28-02-2009, 22:01
zalezy od jednostki
czarnuch23 - 01-03-2009, 00:00
samo splanowanie glowicy i dotarcie zaworow da ci to ze podniesiesz sprezanie (prawdopodonie troche moc) i bedziesz musial tankowac tylko 98 bo na 95 mozesz zaliczyc spalanie stukowe ktore wypali ci tloki.... nie ma nic za darmo dlatego pisalem o zakuciu silnika....
|
|
|