[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Filtr stożkowy w Galu
Owczar - 21-08-2009, 13:23
pitbu77, a jak on zmienił w nim mapę skoro w ECU jest niezapisywalny EPROM? Modyfikował ECU? Gdyby obejść ten problem to można wtedy modyfikować dolot, wydech i robić inne cuda
Co do skrzyni to się zgadzam, one same w sobie są słabe- mowa o manualu.
costa brawa - 21-08-2009, 17:44
co do stozka to poki bylo chlodniej to nie odczuwalem wiekszej roznicy . ale podczas jednego wypadu nad jezioro ( ponad 30 st C na zewnatrz) gdy wrocilem do domu od razu zdemontowalem i zalozylem fabryczny
tak mysle teraz na zabudowa stozka z wykorzystaniem tego plastikowego dolotu powietrza z grilla i uszczelnieniu wszystkiego od komory ale narazie nie mam bardzo czasu na to a jak jest czas to sie nie chce
czyli gdyby obudowac go to mozna by miec mozliwie prawie te same osiagi i super dzwiek z V6 - tego mi brakuje na fabrycznym filtrze -
oczywiscie trzeba by wziasc jakiegos G-techa do mierzenia osiagow i sprawdzic przed i po
PabloGal - 21-08-2009, 17:54
Cześć. Słuchajcie, ja założyłem stożek ale zrobiłem to w sposób chyba inny od reszty. Mianowicie włożyłem stożek, oczywiście po dorobieniu przejściówki, do fabrycznej puszki od filtra. I teraz pytanie. Czy to coś przeszkodzi lub pomoże? Dopiero co to zrobiłem i nie mogę jeszcze powiedzieć czy spadło spalanie lub wzrosły jakieś prędkości, ale pojeżdże i zobacze. Pewnie dużo to nie da, ale zawsze może coś pomoże.
Wydaje mi się to nie głupim pomysłem gdyż: silnik ma lżej oddychać, nie trzeba będzie kupować nowego filtra co 10 tyśkm. no i zmienił się dźwięk po mocniejszym wciśnięciu gazu.
Pozdrawiam.
Anonymous - 21-08-2009, 18:13
To bardzo fajny pomysł, a posiadasz instalacje gazową ?!
Właśnie chodzi mi o ten dźwięk silnika... - coś pięknego...
Nie sztuką jest wydobyć brzmienie z wydechu a z pod maski...
PabloGal - 21-08-2009, 19:03
Mam instalację sekw. i nie ma z tym żadnych problemów. Jak pojeżdżę to zobaczę jak to się sprawdza.
Anonymous - 21-08-2009, 19:33
Ja mam 2.5 litra. I Panowie Gazownicy,, powiedzieli jak zakładałem gaz, ze nie ma sensu wkłądać sekwencji z do 4000zl bo będą same problemy, założyłem ostatnią generację przed sekwencją i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony. - Fakt faktem osiągi moze słabsze, ale jak chce pokazać co autko potrafi przerzucam na pb.
Znajomy do Golfa VR6 wsadzil wlasnie sekwencje az 2700 i co pół roku musi regulować a z początku też mial jakieś problemu ze strzałami.
Marti - 21-08-2009, 20:21
slonio88 napisał/a: | Ja mam 2.5 litra. I Panowie Gazownicy,, powiedzieli jak zakładałem gaz, ze nie ma sensu wkłądać sekwencji z do 4000zl bo będą same problemy, założyłem ostatnią generację przed sekwencją i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony. - Fakt faktem osiągi moze słabsze, ale jak chce pokazać co autko potrafi przerzucam na pb.
Znajomy do Golfa VR6 wsadzil wlasnie sekwencje az 2700 i co pół roku musi regulować a z początku też mial jakieś problemu ze strzałami. |
slonio88 nie widzę w Twoim poście nawiązania do tematu (nadaje się do działu warsztat>LPG) więc ostrożnie....
Co do stożka to nigdy mnie nie przekonywał ale ciekaw jestem jak by się sprawdził w aucie z LPG nie sekwencyjnym, czy nie powoduje "zdmuchiwania" mieszanki....
Myślę albo nad stożkiem (bo i tak zasys powietrza mam spod maski) albo bawełniany filtr do puszki.....
pitbu77 - 24-08-2009, 10:36
Marti, przy niesekwencyjnych instalacjach gazowych jeśli chcesz stosować filtr inny niż seryjny, to trzeba się zastanowić faktycznie czy bawełniane (K&N) wkładki lub filtry stożkowe na tym nie ucierpią lub nie będą znacząco wpływać na mieszankę gaz-powietrze. Z tego co się orientuję to są już wzmacniane siatką filtry stożkowe marki NO NAME. Jakichś lepszych marek nie widziałem z takim rozwiązaniem (chociaż może Jacky?).
PabloGal faktycznie dobry pomysł żeby na seryjnym układzie (kształcie) zamontować stożek. Dla stożkowego filtra najważniejsze jest w sumie aby dostał jak najzimniejsze powietrze. Im lepiej odizolowany od reszty silnika tym lepiej. Mógłbyś się nawet pokusić o oklejenie puszki filtra jakąś folią izolacyjną. Zastanawiam się tylko czy powierzchnia przekroju przewodu na wlocie (ten element z prostokątnym otworem mocowany na kołkach do przedniego pasa) nie będzie już za mały dla stożka (...) Ale jeśli Ci się to sprawdza to tylko się cieszyć.
voytech - 24-08-2009, 11:59
Źródło: http://chojnacki.com.pl/i...w&id=6&Itemid=7
Kod: | Filtry stożkowe
Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Typowy przypadek skutków zastosowania Power Rury z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale TESTY. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne.
W rozdziale TESTY do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami. |
Wyniki testów:
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/96.doc
http://www.chojnacki.com.pl/wykresy/322.doc
Jak dla mnie - sam stożek - nie. Mamy wolniejsze auto i pogarszamy jego żywotność.
Jeśli już cokolwiek robić z filtrem, to wsadzić wkładkę K&N. I tyle.
EDIT:
A jeśli nie wierzycie Chojnackiemu, to na stronie Goduli również jest o tym artykuł:
http://www.godula.pl/inde...on=det&artid=16
http://www.godula.pl/inde...on=det&artid=17
Owczar - 24-08-2009, 12:07
voytech, dzięki za artykuł. To jest potwierdzenie mojego teoretycznego wywodu, dlaczego stożkom mówię nie
KamilR10 - 04-09-2009, 16:19
Ja bym chętnie założył stożek w galu z jednego względu, zmiany dźwięku silnika...bo wątpię żeby mocy przybyło czy coś...Może ktoś ma stożek w Galancie??
Owczar - 04-09-2009, 18:17
Filtr stożkowy +10 dla szpanu
KamilR10 - 04-09-2009, 21:20
Jaki tam szpan, chwalić się tym że ma się stożek pod maską....Jestem bardzo ciekawy czy pomysł PabloGal się sprawdził. Chętnie też bym tak zrobił..
zuku3210 - 04-09-2009, 23:03
Co do szpanu to------> 2 pasy przez bude, +5 KM podobno
KamilR10 - 06-09-2009, 17:56
To widzę że nic nowego na temat stożka się nie dowiem.
|
|
|