To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] tylny zacisk hamulcowy

MarcinNaw - 24-02-2009, 14:36

bardzo chcialbym wam fotke przysac ale nie mam jak zdobic jest tloczek wchodzi do zaciski w zacisku jest w srodku gumka chyba sie nazywa simering to ta gumke wymienialem ona uszczeknia uklad
maxwell61 - 24-02-2009, 14:47

:D poprostu zestaw naprawczy trzeba kupic i after the kłopot :D
MarcinNaw - 24-02-2009, 15:01

kolego tak zrobilem kupilem w JC reperatutki zobaczy jak bedzie mechanik powiedzial ze narazie jest ok zobaczymy co bedzie podczas eksploatacji :)
Student - 24-02-2009, 15:06

OK. faktycznie jest i na tłoczku gumka, "..oj Ja głupia blondyna ja pomyślała o tych co się zakłada na zewnątrz.." :oops: :oops: ale to inne gumki :wink:
Anonymous - 24-02-2009, 15:07

...ja wymieniałem ostatnio cały cylinderek w lewym tylnym razem z robocizna (15 min roboty) zapłaciłem 100 zeta i smiga dalej Pozdro
MarcinNaw - 24-02-2009, 15:10

bylem w JC cylineder ten co mi mowili przez telefon kosztuje 50 ja mam jakies inne sa wkrecane do recznego nie wiem o co chodzi jest gwint w tloczkach i kosztuje 150 jak nie pomoga te gumki to bede musial pomyslec o kupnie tloczkow jestem osoba ktora nie kupuje uzywanych rzeczy do auto wiec wole zaczac od najtanszej strony zobaczymy jak narazie hamuje i jest ok
crimi - 24-02-2009, 23:34

Student napisał/a:
Gumki nie mogły pomóc bo one nie uszczelniają obiegu tylko osłaniają tłoczki przed zabrudzeniami. Mogła pomóc natomiast wymiana na nowe tłoczki.
Życzę powodzenia i bezawaryjnej eksploatacji.


Niewiem jak w Cari, ale zazwyczaj sa gumki miedzy tloczkiem a zaciskiem, wlasnie uszczelniajace, i dodatkowo gumki oslaniajace jak piszesz. Ale miedzy tloczkiem musi byc cos co uszczelnia, coby wlasnie plyn hamulcowy nie wyciekl.
P.S. Tez bym wolal ratowac sie regenracja, niz kupowac uzywke. Nigdy niewiadomo co przysla. A jesli regeneracja/wymiana gumek by nie pomogla to wtedy bym sie zastanowil nad uzywkami, ale raczej nad nowymi zaciskami.

MarcinNaw - 25-02-2009, 12:15

tak kolego ja kupilem wlasnie te wszystkie gumki te co piszesz tez wymienilem.
Mam koledzy takie pytanie jaka jest kolejnosc odpowietrzania hamulca w carismie 96 rok bo slyszalem ze nie odpowietrza sie tak jak w innych autach tylko jest inna kolejnosc odpowietrzania kół prosze o pomoc i z gory dziekuje

Student - 25-02-2009, 12:28

4 posty wyżej napisałem o pomyłce więc proszę czytać,

Co do odpowietrzania to zasada jest taka sama dla wszystkich samochodów:
- odpowietrzamy jako pierwsze te koło które jest najdalej od roździelacza ciśnienia
prawie zawsze jest to koło tylne-prawe potem tylne lewe, potem przednie - prawe i na końcu przednie-lewe.
Niektórzy mówią że w zależności które koło jest najdalej od pompy hamulcowej to od tego zaczynamy, po części jest to prawda bo przewody hamulcowe idą przeważnie w okolicy lewej podłużnicy pod podłogą bo pompa jest po lewej stronie (bo kierowca siedzi po lewej stronie0 dla anglika będzie odwrotnie.

MarcinNaw - 25-02-2009, 15:06

ok kolego dziekuje za pomoc bo kiedys mi powiedziano ze w carismie jest inna kolejnosc odpowietrzania ale jesli piszesz ze tak jak wszedzie to dziekuje za pomoc

[ Dodano: 27-02-2009, 16:14 ]
mechanik wymienił wszyskie gumki w tylnich zaciskach (reperaturki w JC 30zł za komplet na jedno kolo 60 zł dwa ) odpowietrzyl i jest super jak narazie dzieki koledzy za podpowiedz i pomoc

milena - 17-01-2011, 11:49

Panowie, a czy któryś was mógłby mi pomóc, tylny prawy zacisk hamulca przepuszcza olej, auto już prawie nie hamuje, w warsztacie nie mieli części wiec odprawili mnie z kwitkiem. nie mam pojęcia o mechanice, nowy zacisk w sklepie kosztuje 450 zł+ 100 wymiana, a używany kolo 200 ale muszę znać średnicę i coś tam jeszcze, jak mam to sprawdzić bez odkręcania koła i demontażu tej części
robertdg - 17-01-2011, 12:04

Czasami na zacisku jest odciśnięte, odlane jakieś znamie :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group