[97-04]Galant EAxA/W - Upalone świece po ok 1000km
Anonymous - 28-02-2009, 09:11
no właśnie to jest do ustalenia: check migał cały czas pulsacyjnie a to dioda ABS "wystukiwała" kody (jeden długi to 10, dwa to 20.... szybkie to 1-nki)?
Aha wszystkie cztery świece są upalone!
Owczar - 28-02-2009, 12:50
No to nie masz błędów ECU, 9 mrygnięc w powtarzających cyklach oznacza brak błędów. ABS Ci wymrugał błędy czujnków przy poszczególnych kołach, ale nimi się nie przejmuj, bo czasem wystąpią podczas dłuższego zblokowania koła zimą na śliskiej nawierzchni np.
Ja bym sie zastanowił nad cewkami i według mnie to za duży prąd płynący przez świece.
migro - 28-02-2009, 15:40
Tu jest ciekawa stronka o uszkodzeniach świec.
Ja przypuszczam, że mieszanka gazu jest za uboga, co zwiększa temp. spalania.
Owczar - 28-02-2009, 15:45
Artykuł ciekawy, ale autorowi tematu przepala się rdzeń świecy a nie elektroda...
Anonymous - 02-03-2009, 17:53
Cewki zmienione, fakt że na inne używki, przewody też.
Inna sprawa że chodnica dostaje dziwnego ciśnienie (górny wąż "napompowany")
wydaje mi się że mogą to być przedmuchy z cylindrów do ukladu chodzenia.
Owczar - 02-03-2009, 18:28
A wcześniej tak nie było? Nie zapominaj, że w układzie panuje ciśnienie 0,9bar. u mnie górna rura na ciepłym silniku jest naprawdę twarda.
Anonymous - 03-03-2009, 01:04
wydaje mi się że nie, choć pewności nie mam. Tylko gdzie ubywa ten płyn chłodniczy?!?
Owczar - 03-03-2009, 09:58
A ile ubywa tego płynu?
Anonymous - 03-03-2009, 10:27
>1L na 100KM
Owczar - 03-03-2009, 12:21
To faktycznie bardzo dużo. Sprawdziłeś dobrze przewody, chłodnicę? Ale skoro masz ciśnienie w układzie to nie powinno być nigdzie wycieku. Ale to jescze zależy gdzie cieknie. Zdejmij przewód z korka zbiorniczka i zanuż do słoika z wodą, zobacz co się dzieje przy przegazowaniu. Czy no nie puszcza powiietrza itd. Przy uszkodzonej uszczelce, jeśli ubywa Ci płynu z tego powodu to będzie wyraźnie wyrzucał płyn. Jak odpalisz na zimnym to możesz też zdjąć korek chłodnicy ale to wiele nie da, po podczas przegazowania pompa wody i tak będzie wywalała płyn. Możesz co najwyżej zaobserwować jakieś bąbelki.
Anonymous - 03-03-2009, 13:29
przy rozgrzanym silniku płyn przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego, ale to chyba normalne?
Owczar - 03-03-2009, 13:33
Tak to normalne, anomalią jest gdy płyn przeleje się do zbiorniczka, a potem jest go tak dużo, że aż się z niego wylewa.
Anonymous - 03-03-2009, 13:35
płynu w zbiorniczku przybywa na rozgrzanym ale nie aż tak żeby się przelewał, po tranie i schłodzeniu zbiorniczek robi się pusty
[ Dodano: 19-03-2009, 09:26 ]
udało się zlokalizować wyciek płynu chłodniczego, chłodnica załatana i płynu nie ubywa.
Z tym że dalej szarpie jak szarpał. Już nie mam pojęcia co mu dolega...
|
|
|