To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Nie działa centralny, podświetlenie wnętrza i radio

Anonymous - 13-01-2010, 15:59

HUGO, bezpiecznik 10a wymieniony
robertdg, właśnie z tego schematu korzystałem na początku, później sprawdziłem dwa razy wszystkie bezpieczniki

Jak sprawdzić przekaźniki?


[ Dodano: 21-01-2010, 15:52 ]
Witam
Wystąpił u mnie często opisywany problem przy wymianie radia tzn. spalił się bezpiecznik 10a (ten pod maską, w żółtym boxie).
Brak oświetlenia wnętrza i drzwi, zegarka, nie działa centralny, brak zasilania instalacji gazowej, wariuje automat.

Bezpiecznik wymieniłem, dwa razy sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod maską i pod kierownicą, objawy nie ustąpiły.

Doszedł jeszcze taki feler, że przy włączeniu kierunkowskazu w prawo włącza mi się tylna wycieraczka a przedni kierunek nie świeci choć jest sprawny (przy awaryjnych świeci normalnie).Do dziwnych objawów dorzucę delikatne brzęczenie (ciszej niż normalnie) sygnału otwartych drzwi ale tylko w momencie gdy drzwi są zamknięte i światła wyłączone. Jak zapalę światła brzęczenie znika.

Dodam, że jak wszystko się zepsuło nie podczas samego podłączania radia ale jak było uruchomione i je wciskałem do kieszeni montażowej. Wypadły wtedy kostki z centralki klimatronika i wszystko przestało działać.

Może ktoś miał podobny przypadek bądź ma pomysł co można jeszcze samodzielnie zrobić przed oddaniem do elektryka.

lukasz85lukasz - 19-08-2010, 10:57

U mnie jest taki problem.
Światełko oświetlenia wnętrza kierowcy i pasażera raz działa 10 razy nie. Poruszam żarówką i jest na chwilę ok po czym znowu gaśnie ale wydaje mi się że styk jest bo żarówki są ciasno osadzone. może to gdzieś dalej nie ma styku??. Czujniki w drzwiach są ok. Ma ktoś jakiś pomysł???

m6riano - 19-08-2010, 11:06

1.sprawdź bezpieczniki pod maską.
2.sprawdź i przesmaruj czujniki w drzwiach,często sie kurzą.
3.wyczyść styki w podsufitce

lukasz85lukasz - 19-08-2010, 12:43

Dzięki sprawdze i dam znać czy pomogło.
Ale co do bezpieczników pod maską to nie sądze bo czasami działa a czasami nie:)

m6riano - 19-08-2010, 13:36

ktoś niedawno opisywał przypadek że bezpiecznik miał przegrzane stopki i raz łączył raz nie...wymień go..to tylko złotówka a będziesz miał pewność..;-)
lukasz85lukasz - 19-08-2010, 20:19

Dzięki na razie działa zobaczymy jak długo:) przeczyściłem, podmuchałem i jest ok.
wilukce - 02-01-2011, 21:37

U mnie nie działa podświetlenie wnętrza po otworzeniu drzwi z prawej strony. Drzwi z przodu i z tyłu również. Po otworzeniu drzwi z lewej strony podświetlenie wnętrza się włącza. Przy zakupie auta zauważyłem, że nie ma czujnika drzwi z tyłu po prawej stronie, powiedziałem gościowi, a on powiedział, że czujnik jest w schowku, a kabelek wpadł głęboko w karoserie i nie mógł wyciągnąć. Czy możliwe jest, że przez ten odłączony czujnik z tyłu nie działa oświetlenie wewnątrz ? Dodam, jeszcze, że po otwarciu drzwi przednich prawych lampka w narożu drzwi się pali, więc ten czujnik jest chyba ok.
st.john - 02-01-2011, 21:47

podpinam się pod temat do wilukce - mam identyczne objawy ale nic nie wiem o żadnym kabelku :/
plecho1 - 03-01-2011, 07:59

Żeby lampa podświetlenia się zapalała po otwarciu konkretnych drzwi to musi być ten czujnik - krańcówka bo on po otwarciu drzwi złącza żarówkę z masą.
Nie wiem jak w Galu ale w Carismie czujniki w drzwiach są podwójne i obsługują 2 obwody czyli jeden od światła w środku a drugi od kontrolki na desce. Ostatnio czyściłem taką krańcówkę bratu w cari bo właśnie lampka w środku się paliła a nie działała kontrolka na desce i nie było sygnału niezgaszonych świateł.
Więc może nie działać światło główne a będą się palić światło w drzwiach.
Łatwo sprawdzić czy niedziałające światło to wina czujnika, Należy dochodzące do niego kable dotknąć do masy, jeśli oświetlenie tak zadziała to na pewno krańcówka nie łączy.

Hugo - 12-01-2011, 22:47

Kurcze chciałem dzisiaj wymienić żarówkę w zegarach, opuściłem kierownicę i pyk. Nie działa radio, podświetlenie wnętrza, zegarek itd. Spalił się wiadomy bezpiecznik pod maską, ten 10A. Niestety nie miałem takiego, więc włożyłem 20A, wcześniej podniosłem kierownicę. Wszystko znowu działa. Mam założone dodatkowe oświetlenie na nogi (4 żaróki W5W). Łącznie to dodatkowe 20W. Raczej gdzieś powstało zwarcie (możliwe, że w kablu od podświetlenia stacyjki, gdyż już kiedyś coś się spieprzyło i nie było napięcia na tę żarówkę, więc poprowadziłem osobny kabel od żarówki do jednego z kabli od podświetlenia na nogi). Czy mogę zostawić ten bezpiecznik czy jest za mocny? Trochę się boję, żeby się coś nie sfajczyło. Jutro kupię bezpieczniki i wymienię, ale muszę do pracy dojechać i wrócić.
robertdg - 13-01-2011, 11:27

Zdecydowanie za duży bezpiecznik, przy 4 żaróweczkach 5W wzrost poboru pradu, jest rzędu 1.6A, gdzie nalezy jeszcze wspomnieć, że te 10A to znamionowy prad pracy, który nie ma nic współnego z udarowym prądem zwarcia
Owczar - 13-01-2011, 12:46

Hugo napisał/a:
Kurcze chciałem dzisiaj wymienić żarówkę w zegarach, opuściłem kierownicę i pyk. Nie działa radio, podświetlenie wnętrza, zegarek itd.


Lepiej pomyśl nad modernizacją położonej instalacji, bo teraz spalił się bezpiecznik, a następnym razem może spalić się auto...

Hugo - 13-01-2011, 13:58

Przecież napisałem, że przepalenie bezpiecznika nastąpiło w wyniku zwarcia, gdy ruszyłem kolumnę kierownicy. Kupiłem już bezpieczniki i wsadzę 10A jak wróce z pracy do domu.
Owczar - 13-01-2011, 14:01

Chodziło mi o to byś uważał jak prowadzisz kabelki.
Hugo - 13-01-2011, 17:07

Dobra, wracając z pracy nie wytrzymałem, zatrzymałem się na parkingu i wsadziłem bezpiecznik 10A. Wszystko działa jak wcześniej tylko znowu skrzynia biegów szarpie i obroty falują, ale to się samo naprawi :D

[ Dodano: 14-01-2011, 22:27 ]
Zabrałem się jednak dzisiaj za wymianę tej żarówki w zegarach, bo nie dawało mi to spokoju i pierwsze co się stało po opuszczeniu kolumny kierownicy to "pyk" i zgasło wszystko za co odpowiada bezpiecznik 10A pod maską w żółtym prostokącie :D Tego już było za wiele, więc sprawdziłem przebieg kabla od podświetlenia stacyjki do miejsca połączenia z wiązką kabli od podświetlenia na nogi no i od razu poznałem przyczynę zwarć. Jak to z moim wyjątkowym szczęściem bywa kolumna kierownicy przyciskała w/w kabel metalowym stelażem do innego elementu. Kabel się przetarł i w momencie opuszczania kolumny kierownicy robiło się zwarcie :? . Zaizolowałem to miejsce i "puściłem" kabel z drugiej strony i w pobliżu części plastikowych (w razie W).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group