[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Zgrzytająca dwójka
roobku - 05-05-2009, 13:53
Uwex napisał/a: | Nie piszcie - ten typ tak ma , bo to nieprawda . Jeden czy nawet dwa przypadki to nie reguła . |
robie narazie obeznanie problemu, na sali jest podobno osoba prowadząca salon i serwis mitsubishi, może ma jakieś info na ten temat? może spotkali się z tym przypadkiem
mazin - 05-05-2009, 15:02
jurekschroda napisał/a: | U mnie zgrzytnięcie/chrobotanie nie występuje, jeśli najpierw chociaż na moment wrzucę luz zmieniając biegi z 1 na 2.
Podobnie jak u kolegów powyżej, objaw nie występuje na gorącym silniku.
|
U mnie objawy takie same niezależnie od temperatury (być może, na zimnym zdarza się częściej - ale po kiludiesięciu kilometrach również. Co najdziwiniejsze, objawy na kilka dni ustępuhją, by potem pojaiwć sie i powtarzac za każdym razem przez kilka dni, po czym znowu znikają itak dalej. wystepują seriami. Nic sie nie zminiło po 2,5 k km.
Po wrzuceniu na luz i odczekaniu - bo ja wiem, pół sekundy- zgrzytu nie ma - al eto dlatego, ze synchronizator wtedy nadąża, bez tego nie nadąża.
W ASO oczywiście stwierdzili, że problem nie wystepuje. Zgłosze ponownie przy nastepnej wizycie. Znów nie wykryją - ale ja skrzętnie zbieram te papierki, na których piszą, że zgłosiłem, a niczego nie wykryli.
aegis - 05-05-2009, 15:30
roobku napisał/a: | na zimnym silniku zmieniając bieg z jedynki na dwójkę (z trójki na dwójkę już nie) czuć na drążku i słychać tak jakby chrobotanie zębatek, zdarza się to przy wolnej zmianie biegów jak i szybkiej, jak silnik jest gorący problemu nie zauważyłem |
Trafilem wlasnie na ten watek i musze stwierdzic ze chyba mam to samo Wyczuwam jakies lekkie chrobotanie (tylko nie wiem czy zebatek), wystepuje tylko przy zmianie z 1ki na 2ke, jesli pozniej stane sobie i zaczne specjalnie machac lewarkiem to juz wszystko wchodzi gladko. Ten problem wystepuje raczej tylko przy zimnym silniku, auto w tej chwili ma przejechane troche powyzej 1tys. km
lukas43 - 05-05-2009, 18:16
U mnie niestety też to samo i to niezależnie od rozgrzania silnika, ale zdążyłem się już do tego przyzwyczaić. Jak do pierwszego przeglądu mu nie przejdzie to zgłoszę to zgrzytanie w ASO.
mobista - 06-05-2009, 00:38
U mnie też tak jest chłopaki skrzynia biegów to nie jajko nawet w DSG w VW jak się wolno zmienia bieg czuć przeskok jak olej w skrzyni w moim SB się rozgrzeje i dynamicznie wrzucam dwójkę nie ma problemu tak to już chyba jest
viader - 06-05-2009, 11:02
Ja bym się upominał o rozwiązanie problemu w ASO. To ewidentny problem z synchronizatorem. Skoro to się już dzieje w nowym aucie to co będzie za kilka lat? Mitsu ogólnie ma jakieś dziwne problemy ze skrzyniami od wielu już lat, te problemy mają posiadacze prawie wszystkich modeli mitsu, widać to czytając forum. O ile w moim 17 letnim eclipsie mogę to jakoś przeboleć (choć już zmieniałem skrzynię z powodu rozwalonych synchronizatorów) to w nowym aucie doprowadziło by mnie to do szału. W końcu każdy taki zgrzyt odciska się na zębatkach, z czasem będzie tylko gorzej...
michaello - 06-05-2009, 11:52
Z tego co widze to przypadlosc ta dotyczy tylko SB ( )
roobku - 06-05-2009, 11:56
michaello napisał/a: | Z tego co widze to przypadlosc ta dotyczy tylko SB ( ) |
ja mam akurat sedana rok produkcji 2009 i to samo
viader - 06-05-2009, 14:08
Zauważyłem też, że skrzynki mitsubishi są mocno wrażliwe na zastosowany w nich olej. Oryginalny olej mitsubishi niestety jest nie do końca zgodny z tymi będącymi na rynku. W różnych krajach, różni dilerzy stosują oleje różnych firm (umowy z producentami olejów). Te oleje niestety są różnej jakości mimo teoretycznie tych samych klas lepkościowych. Niektóre skrzynki poprostu nie tolerują oleju firmy X czy Y. Bywały przypadki korozji synchronizatorów zalanych niektórymi markami olejów. Ja bym spróbował zalania skrzynki jakimś naprawdę wysokiej jakości ilejem, który sprawdza się w skrzynkach mitsubishi. Osobiście polecam olej Redline MTL albo MT90. Te oleje a także ich mieszanka (2:1) są szczególnie polecane do skrzynek mitsubishi, nawet do rajdowych wersji EVO się je wlewa. Prawdopodobnie po zalaniu tego oleju wszelkie problemy ze skrzynią ustaną, jeśli nie to przyczyną jest usterka mechaniczna skrzyni. Podono jeszcze lepszy jest olej BG synchromesh (czy jakoś tak) niestety nie dostępny w Polsce.
roobku - 06-05-2009, 14:47
viader napisał/a: | Podono jeszcze lepszy jest olej BG synchromesh (czy jakoś tak) niestety nie dostępny w Polsce. |
BG Synchroshift II tak mi się udało w google znaleść
viader - 06-05-2009, 15:35
Tak o ten mi chodziło Ale ten synchromesh też istnieje tylko już nie wiem czy to BG.
wojmi1 - 06-05-2009, 15:52
Cytat: | Tak o ten mi chodziło Ale ten synchromesh też istnieje tylko już nie wiem czy to BG. | viader, co wy wypisujecie o tych olejach zasada jest podstawowa w skrzyni musi być olej ani za mało ani za dużo jak za dużo to niestety wzrasta temperatura/mieszadło niutona/ kwestia korozyjności -- obecnie wszystkie oleje mają dodatki anty korozyjne a mechanizmy skrzyń biegów bez względu na marke wykonywane są z tych samych metali /róznie obrabianych termicznie/
niema idealnego oleju olej dobiera się do zastosowań co innego do skrzyń wyczynowych sportowych
bo jego żywotność nie jest istotna wymienia go się co 50 godzin albo częściej.
Dobór oleju do skrzyń automatycznych jest prosty zalecany przez producenta lub odpowiednik.
W manualnych jest znacznie większa dowolność tzn mineral/semi lub ful syntetyk sam używam w moich autkach wszystkich tych odmian najgorszy w lancerze c37v 4wd bo to poliski zwykły hipol
i z obserwacji stwierdzam że akurat awaryjność korozja itp. gdy w skrzyni jest odpowiednia ilość oleju -- nie zależy od typu producenta itd.
[ Dodano: 06-05-2009, 15:58 ]
roobku, reklamuj to niech ci napiszą protokuł bo skrzynia ma chodzić i tyle ----
roobku - 06-05-2009, 16:04
Cytat: | roobku, reklamuj to niech ci napiszą protokuł bo skrzynia ma chodzić i tyle ---- |
pozwoliłem sobie napisać w tej sprawie (tej usterki) do MMC Polska, oto odpowiedz:
"Witam,
Prawdopodobnie ma Pan na myśli, normalny objaw pracy skrzyni biegów stosowanej w Lancerze 1.8. Nie jest to usterka, lecz cecha produktu.
Myślę, że dla własnego przekonania i uspokojenia należałoby wykonać jazdę porównawczą innym egzemplarzem Mitsubishi Lancer.
Pozdrawiam,
Robert Jeżak
Customer Care Specialist
Specjalista ds. Obsługi Klienta"
viader - 06-05-2009, 22:19
wojmi1 napisał/a: | viader, co wy wypisujecie o tych olejach zasada jest podstawowa w skrzyni musi być olej ani za mało ani za dużo jak za dużo to niestety wzrasta temperatura/mieszadło niutona/ kwestia korozyjności -- obecnie wszystkie oleje mają dodatki anty korozyjne a mechanizmy skrzyń biegów bez względu na marke wykonywane są z tych samych metali /róznie obrabianych termicznie/ |
Nie będę Cię przekonywał. Chcesz to lej sobie nawet kujawski do skrzyni. To co napisałem jest wynikiem wieloletnich obserwacji między innymi osób z DSM Tuners najlepszego chyba forum dotyczącego mitsubishi. Wielu osobom wymienione przeze mnie oleje rozwiązały dużo poważniejsze problemy ze skrzyniami. Skoro serwis ma takie podejście jakie widać wyżej to chyba lepiej zainwestować te 200zł w dobry olej i mieć problem z głowy i przy okazji dłuższą żywotność skrzyni. Tażdy zrobi wedle własnego uznania.
krzychu - 06-05-2009, 22:21
A jak chcecie moje odczucia to też do końca nie jestem zadowolony ze skrzyni w CS 2.0. Po pierwsze wymaga mocnego traktowania w sumie precyzyjnie chodzi i pewnie. Ale po pierwsze ruszenie i wyrwanie jedynki (żeby zmienić na 2-jkę) jest ciężkie. Drugi moment hamowanie gdy już prawię się zatrzymuję próbuje wcisnąć jedynkę (z siła jak każdy inny bieg) przeważnie przepycham synchronizator i słyszę szczęk zębatek co w połączeniu z chrobotaniem ABS-u może wywołać dziwne doznania słuchowe
Jak już stoję i daję jedynkę jest ok czyli jedynki nie warto wkładać jak się auto toczy czy zatrzymuje.
Reszta bez problemu.
Krzychu
|
|
|