To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Autko padło, nieodpala

Anonymous - 04-03-2009, 08:05

bobik247 napisał/a:
może aparat zapłonowy się poluzował i przestawił
nie poluzowany
bobik247 napisał/a:
albo pasek rozrządu przeskoczył
pasek nie wiem, dopiero na nim przejechałem 2000 km. Samochodu nie ciągnąłem, jak też nie pchałem, więc nie powinien przeskoczyć.
Owczar - 04-03-2009, 11:29

Ty masz tego COlta na gaźniku? Jeśli nie to proponuję sprawdzić kondensatory w ECU, zanim coś więcej się w nim popsuje. Na stronie krzyżaka masz wszystko. Po lewej stronie dane naprawczo regulacyjne>Wymiana kondensatorów w ECU.
Anonymous - 04-03-2009, 11:50

Owczar napisał/a:
Ty masz tego COlta na gaźniku
Na gaźniku typ 30/32 DID. To jest normalne szaleństwo. Rano go odpaliłem, nie trzyma wolnych obrotów, gaśnie, próbowałem jechać, szarpie.
Owczar - 04-03-2009, 11:56

Według mnie to raczej problem z zapłonem. Być może coś z aparatem zapłonowym, tymbardziej, że zalewa CI świece. Gaźnik raczej nie jest przyczyną. Zastanawiam się jeszcze tylko czy w gaźniku zapłon też nie jest sterowany przez ECU. Sprawdź czy masz ECU przy prawym przednim słupku pasażera. Ewentualnie może ktoś wie?
Anonymous - 04-03-2009, 12:01

Owczar napisał/a:
Sprawdź czy masz ECU przy prawym przednim słupku pasażera. Ewentualnie może ktoś wie?
Mam.
Może ktoś wie jak sprawdzic przewody NW nie kupując nowych. Czy wogóle jest taka możliwość.

Owczar - 04-03-2009, 12:08

Jeśli masz to proponuję go niewielkim nakładem pracy wykręcić, odkręcić 4 śruby i zobaczyć jak wyglądają kondensatory, jeśli są spuchnięte lub widać ślady wylanego elektrolitu to musisz je wymienić.

Coż, nie wiem jak w Colcie, ale w Galancie nie mogą mieć więcej niż 22kOhm. Myślę, że tu powinno być podobnie. Przeważnie mają koło 10kOhm.

bobik247 - 04-03-2009, 16:18

kable WN sprawdź po ciemku czy nie ma przeskoków iskry na mase
Anonymous - 05-03-2009, 16:35

Owczar napisał/a:
i zobaczyć jak wyglądają kondensatory, jeśli są spuchnięte lub widać ślady wylanego elektrolitu to musisz je wymienić.
Wytargałem komputer, wygląda jak z fabryki.

Kable mają 6,5 do 7,5 kOhm.

Poza tym bez zmian. Dziwne jest to że świece na zewnątrz mają iskrę a po wkręceniu do cylindrów, próbie odpalenia i wykręceniu są mokre. I drugi dziw, na jednym gaźniku nie palą trzy cylindry a na drugim dwa. Zmieniałem tylko górę gaźnika. Może jednak gaźnik ma coś wspólnego z zapłonem? Jutro jeszcze spróbuję zmienić cały gaźnik. Jak to nic nieda oddam go do mechanika. Dzięki za podpowiedzi.

Acha może ktoś wie poco jest ta blaszka i kólka podnią w komorze pływakowej gaźnika.

bobik247 - 05-03-2009, 16:52

gabi napisał/a:

Acha może ktoś wie poco jest ta blaszka i kólka podnią w komorze pływakowej gaźnika.

nie wiem czy o to chodzi ale pewnie do zamykania paliwa, tzn żeby nie przelewał?!? chyba;)

Anonymous - 06-03-2009, 12:51

bobik247 napisał/a:
pewnie do zamykania paliwa, tzn żeby nie przelewał?!? chyba;)
blaszka rozumię że prawdopodobnie służy do zmiany poziomu paliwa w komorze pływakowej, odginając ja zwiększamy lub zmniejszamy poziom, ale ten śrut pod blaszką nie mam pojęcia.

[ Dodano: 23-03-2009, 18:59 ]
Witam Panowie. Wiem po co jest ten śrut pod blaszką jeśli kogoś interesuje, żeby zamknąć dopływ paliwa jak autko wyląduje na dachu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group