To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Opony Letnie 195/50/15

j-rules - 04-03-2009, 09:33

Tak tez mi mowil jeden "oponiarz" - lepsze na tyl zeby tyl nie uciekal, ale klocilem sie z nim - nie wiem, ale wydaje mi sie ze w naszych warunkach, samochod z napedem na przod, cywilny a nie stricte sportowy chocby skaly robily brzydko pachnace rzeczy, to widzi mi sie ze to przod nam bedzie lecial poza os zakretu..

Co do opon to chyba rzuce moneta :P

edit: co myslicie o takich yoko?
http://allegro.pl/item561...a_yokohama.html

http://www.allegro.pl/ite..._avs_sport.html

Anonymous - 04-03-2009, 09:37

londolut napisał/a:
To, że nie można ruszyć to inna bajka


dokładnie. jak jakiś czas temu kombinowałem z oponami to tak zrobiłem, że nowe założyłem na przód a stare (ale ciągle jeżdżące) na tył. Być może gdybym wpadł w jakiś poślizg boczny przy wiekszej prekości to łatwiej by mi było wrócić na właściwy tor jazdy, ale jak było ślisko (to był pierwszy śliski dzień zimy- bez śniegu) to nie mogłem ruszyć i przy skręcaniu auto nie reagowało na gaz. Założylem tak jak miałem pierwotnie i jak ręką odjął.

ictus - 04-03-2009, 12:59

londolut napisał/a:
A dlaczego? Tata ma zimowe Nokiany i bardzo chwali. Na śniegu idą jak burza, błoto pośniegowe też nie robi na nim wrażenia. Po całej zimie nie widać praktycznie zużycia bieżnika (Zszedł niecały 1mm - mierzone).

pogrubienia odpowiedza na twoje "a dlaczego?" :-)

a co do tlumaczenia ze lepsze na tyl bo latwiej wyprowadzic z poslizgu to :D :D
po pierwsze jezdzac zgodnie z przepisami i zachowyjac rozsadne predkosci w czasie gorszych warunkow to taki poslizg moze wystapic tylko na "szarpakach" jakie maja w auto szkolach... a o ile wiem to takie szarpaki w naturze nie wystepuja
z doswiadczenia rowniez wiem ze jak juz tyl dobrze poleci to nie wazne czy jest slick czy stara opona to kinetyki sie nie oszuka

samo ruszanie nie jest tak wazne ale na boga przednie opony robia jakies 80% roboty w czasie hamowania i tylez samo prze skrecaniu

londolut - 04-03-2009, 13:09

ictus napisał/a:
pogrubienia odpowiedza na twoje "a dlaczego?" :-)
No dobrze, to w wypadku opon zimowych. A letnie dlaczego nie Nokian? Sama nazwa nie może dyskwalifikować opony bo przecież na lato jest inna mieszanka gumy. Opona zimowa i letnia mają inne właściwości przecież.
HamanN - 04-03-2009, 18:23

opoiarz zaproponowal mi 213zl/1szt za Dunlopy Fastresponse wraz z montarze i chyba sie na nie zdecyduje :) Ponoc opory toczenia maja duze, ale wlasnie kosztem ich przyczepnosci :) ))

A dlaczego nie nokian?
w/g mnie jest tak jak z markami samochodow: jak idziesz do salonu Mitsubishi to wiesz czego mozesz sie spodziewac a jak idziesz do Chevroleta to tam tez dostaniesz autko z klima, alufelgami i elektrycznymi szybami ... ale czy o takie chodzilo ?:P
Marka= Pewnosc - przyjnajmniej w wiekszosci przypadkow - a, ze opona to jedyna czesc ktora autko dotyka podloza to wole miec ta pewnosc :)
Pozdrawiam :)

ictus - 04-03-2009, 20:30

ale nokian jest świetną marka... tylko ze specjalizuje sie w zimowkach...
nokian po prostu oferuje dobre opony letnie ale w cenach opon bardzo dobrych innych marek

Hubeeert - 04-03-2009, 23:56

ictus, edytowałem - prośba - ja naprawde nie lubię dawac ostrzeżeń, nie używaj wulgaryzmów...
kkriss - 05-03-2009, 07:11

Hej tak się właśnie zastanawiam - już w sumie jestem pewny żeby kupić nokiany - a wy tu piszecie, że nie - przecież nokiany mają świetną renome szczególnie nokian H

Ciche, super odprowadzają wodę i świetna przyczepność, czego więcej chcieć?

Uwex - 05-03-2009, 14:09

Te też są dobre i naprawdę ze świeżej produkcji . Sklep pewny - brałem od nich alumy .
londolut - 05-03-2009, 14:37

Uwex napisał/a:
Te też są dobre i naprawdę ze świeżej produkcji
Pisałem o nich w drugim poście.
HamanN - 05-03-2009, 17:26

Powiem tak: wybrałem te Dunlopy SP Sport FastResponse i ...
W aucie cisza, naprawde przyjemna cisz ... fakt fakte, ze poprzedinie opponki juz byly nieco zajechane ... ale ;)
W zakretach jest spoko ... reszta po przejechaniu jakiegos sensownego dystnasu :P
ps. 210/1szt w cenie wymina ze starych, wywazanie itd ...
poki co Polecam :)

ictus - 05-03-2009, 17:35

skoro od razu po wymianie jest "spoko" w zakretach to albo miales opony szorstowane (co jest nierealne :-) )
albo predkosc byla na tyle mala ze nie daloby sie odroznic padaki od dobrej opony :-)

londolut - 05-03-2009, 17:37

HamanN, poczekajmy jeszcze na deszcz. Aquaplaning też jest niebezpieczny.
ictus - 05-03-2009, 17:49

najpierw to niech przejedzie ze 100-200km zeby sie dotarly
HamanN - 05-03-2009, 23:12

ok - zrobilem 150 km z wrazenia :P ...
Zdania nie zmieniam :P (poki co) :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group