To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Lekko skręcona kierownica

djdomin - 21-04-2009, 19:02

Ginger1021 napisał/a:
Ja miałem coś takiego jak był sworzeń wywalony. Po wymianie jest prosto.
A skręcenie było minimalne, takie jakby o jeden ząbek w kierownicy, a reszta była oki.



też mnie to spotkało pewnego razu ruszyłem gwałtownie na skręconych kołach i później już mi tak zostało jak sie okazało to właśnie swożeń był przyczyną takiego ustawienia kierownicy

Kris1980_147 - 21-04-2009, 22:49

A ja wam powiem ciekawostkę.
U mnie po zmianie opon z zimowych na letnie, zaczęło lekko ściągać w lewo i kierownica jakby minimalnie była (przy jeździe na wprost) skręcona w prawo. Przełożyłem koła z przodu na tył i odwrotnie i wszystko wróciło do normy. Samochód jedzie prosto, a kierownica idealnie.
Przyczyna - prawdopodobnie wada fabryczna opony, albo coś podobnego. Na tyle opona która ma feler nie wpływa na kierunek jazdy (bynajmniej nie w takim stopniu) jak opona z przodu.

pawel-krol - 22-04-2009, 11:26

ja odkąd kupiłem carisme tez mam lekko skreconą kierownice w prawo,letnie i zimówki mam nowe,po wymianie lewego wachacza tez nic sie nie zmieniło.
drd1812 - 23-04-2009, 07:53

Jak już wcześniej pisali matejko i saphire geometria do ustawienia - w przypadku krzywo ułożonej kierownicy (nawet przy dobrze zachowującym się aucie) jest to najczęściej efekt ustawiania zbieżności (po wymianach np. wahaczy, końcówek drążka) bez ustawiania kierownicy prosto. Jak rozwiązać ten "problem" podjechać na ustawianie zbieżności i poprosić aby ją ustawili we właściwej pozycji kierownicy.
kubas - 26-04-2009, 22:28

U mnie jest podobny problem z tym, ze kierownice przy jezdzie na wprost mam skreconą delikatnie w lewo. Samochodu nie ściąga, nie ma nierównomiernego ścierania opon. Wydaje mi się, że problem ten pojawil sie kiedy zaparkowalem raz obok wysokiego kraweznika i z zapomnieniem skrecilem kierownica z dosyc mocną siłą, a koła zablokowały się o ten krawężnik. Co do geometrii kolega mial podobny problem w renault clio, pojechal do mechanika chcąc zniwelować to ustawieniem geometrii, jednak to nic nie pomoglo pomimo dwu prób.
Anonymous - 03-05-2009, 21:20

Problem z ustawieniem zbieżności lub geometrii może leżeć w wyeksploatowanym zawieszeniu. Najczęściej wiąże się to z wymianą wahaczy, łączników stabilizatora, końcówek drążków etc :doubt:
Konop44 - 04-05-2009, 20:12

U mnie problem pojawił się po wymianie wahaczy i łączników stab.Przed wymianą wszystko było ok.Teraz delikatnie zciąga na lewo,kierata przestawiona była najpierw w lewo, po "poprawie" zbieżności w prawo(robione 3 razy przez 2 rożnych mechaników). Stwierdzili że to wina opon,które qpiłem razem z felgami jakis czas wczesniej-konkretnie wina bieżnika :? (sosenka).Dziwne ze na tym samym ogumieniu przed wymianą ww. części było ok. Dałem sobie z nimi spokój...
wichura1 - 05-05-2009, 00:28

Ty nie masz jechać do mechaników, żeby poprawiali, tylko do firmy, która komputerowo ustawia zbieżność, koszt około 90-150PLN. Skręconą kierownicę ustawiają skracając jeden drążek kierowniczy, a drugi wydłużając, cały czas mierząc zbieżność i nachylenie kół.
Konop44 - 05-05-2009, 16:54

Z tego co wiem to w tym warsztacie piekarze nie pracują lecz właśnie ci "mechanicy" ,którzy mają kompleksowo wyposażoną "firmę" i nie robią tego na sznurki. Zbieżność ustawiana była "komputerowo" a potem 2 razy też "komputerowo" sprawdzana-przestawiana(za 3 razem wyszło idealnie,choć przedtem też było w granicach błędu) stąd mój post.
wichura1 - 06-05-2009, 08:47

Z twojej wypowiedzi wynika, że jednak piekarze. To, że ktoś ma sprzęt nie znaczy że jest fachowcem, albo gwałcicielem jak to było w kawale o bacy. :D
Konop44 - 06-05-2009, 19:19

wichura1 napisał/a:
To, że ktoś ma sprzęt nie znaczy że jest fachowcem,
Z tym się akurat zgodzę :) Więc gdzie leży problem? Mówisz że to jednak zbieżność? Gdy ją ustawiali cały czas kontrolowałem monitor i wyszło wręcz idealnie. Nawiasem mówiąc nie słyszałem tego kawału :wink:
wichura1 - 06-05-2009, 21:59

Policja znalazła u bacy w szopie sprzęt do pędzenia bimbru i mówią:
- Baco za ten sprzęt, który znaleźliśmy macie jak nic 1 rok więzienia. a on odpowiada
- To jeszcze zamknijta mnie za gwałt!!!
- A co? Zgwałciliście kogoś?
- Nie ale sprzęt tyz mom. :D

Czy po wjechaniu na stanowisko pomiarowe goście pokręcili kierownicą i pobujali samochodem? A druga rzecz czy wybrali ustawienia dla odpowiedniej Carismy? Sprawdzili ciśnienie w oponach? Jak ustawiali mi zbieżność i kierownicę w Lancerze, kazali mi przejechać się po regulacji i tak 3 razy dopóki nie ustawili idealnie. Jezeli się nie przejedziesz nie wiesz jak jest ustawiona kierownica.

Rob600 - 07-05-2009, 09:23

A u mnie wczoraj pojawił się fajniejszy objaw :(
kierownic jest prosto ale auto zmienia tor jazdy na przy dodaniu gazu lub hamowaniu biegami :( (delikatnie skręca) myślę że to albo popuszczona poduszka(silnika skrzyni), albo większy wydatek co o tym myślicie ?? Nie wydaje mi się żeby to było zawieszenie ale kto wie ??

wichura1 - 07-05-2009, 09:31

Silnik z kołami jest połączony przegubami, które eliminują ewentualne naprężenia. Poszukaj w zawieszeniu, sprawdź opony i ciśnienie w nich.
Rob600 - 07-05-2009, 09:55

Jasne ciśnienie sprawdzę za raz a z zawieszeniem podjadę dziś na stację diagnostyczną zobaczę co powiedzą :)

Dzięki

@Edit
właśnie wracam z stacji diagnostycznej
facet mówi że to drążek kierowniczy po prawej stronie.
Nie wiecie jaki to koszt ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group