To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] sportowy wydech

lukasyno - 29-04-2009, 12:29

witam koledzy ja w swoim szatanie wywalilem katalizator i na hamowni wyszło 170 kucy takze taka modyfikacja cos tam daje a osobiscie uwazam ze wydech nalezało by zmodyfikowac od kolektora az po tłumnik koncowy ale to juz jest warunkowane indywidualnymi preferencjami kierowcy czy lubi dzwieki rynnowe czy delikatny pomruk i zwiekszenie mocy poprzez modyfikacje :finga:
Marcino - 29-04-2009, 21:42

lukasyno napisał/a:
witam koledzy ja w swoim szatanie wywalilem katalizator i na hamowni wyszło 170 kucy takze taka modyfikacja cos tam daje a osobiscie uwazam ze wydech nalezało by zmodyfikowac od kolektora az po tłumnik koncowy ale to juz jest warunkowane indywidualnymi preferencjami kierowcy czy lubi dzwieki rynnowe czy delikatny pomruk i zwiekszenie mocy poprzez modyfikacje :finga:


Pochwal sie swoim wykresem z hamowni jak mozesz? Zobaczymy co galant portrafi naprawde..:)

Anonymous - 11-05-2009, 19:25

Witam.
Czy posiada ktoś wymiary tłumika końcowego? Zastanawiam się nad zmianą na jakiś delikatnie podkreślający "bestyjke" siedzącą pod maską i nie mam pojęcia co się nada a co nie.
Panowie (i panie) czy tego typu gadżet spasuje?
http://www.allegro.pl/ite...er_wkladka.html
Pzdr

Wiciu - 22-07-2009, 23:58

Witam! To mój pierwszy kontakt z tym forum mimo, że miśka mam już ponad pół roku :oops: Co do wydechu ja zmieniłem niedawno końcówkę na WM Sport i myślę nad pozbawieniem go kata :wink: I tu też pojawia się moje pytanie do was :) Czy podeszły by do tego silnika kolektory np od ford'a probe V6?

Pozdrawiam.

kubasiw - 23-07-2009, 09:20

Teoretycznie V6 mazdy (seria K) to zupełnie inny silnik, choć jego rozmieszczenie w komorze jest podobne do 6a13. Według mnie nie ma możliwości aby podpiąć się z tymi kolektorami pod nasz motor bez cięcia metalu i krzesania iskier (poczynając na flanszach, rozstawie szpilek, wylotów, i na późniejszym rozprowadzeniu tego do dalszej części wydechu kończąc). Nieraz występują problemy aby dedykowany kolektor podłączyć plug&play, nie mówiąc już o kombinacjach z innymi zupełnie modelami.

Sądząc po opiniach ludzi, którzy pozbyli się katów z naszych V6tek można pokusić sie o stwierdzenie, że to właśnie restrykcyjny wydech jest powodem "skromnych" stu sześćdziesięciu kilku koni w tych jednostkach. Bardzo ciekawy jestem jakie wyniki wypluła by hamownia na ładnie wykonanym, kwasowym, przelotowym wydechu, bez ingerencji w kolektory.

Czekamy cały czas na pioniera :)

Wiciu - 23-07-2009, 16:41

niestety cały wydech to ok 2,5K a z kolektorami ok 5K :( trochę to dużo :evil:



Może mi ktoś powiedziec jak sie ma wydech od 2.4 sedan a 2,5V6 kombi? tzn o ile jest co dluzsze, inaczej giete itp....:) :lol:

Lucas_Lucky - 20-09-2009, 19:16

Czy Galancie z 2002r można wyciąć katalizator?
Sonada jest za czy przed katem?

fj_mike - 20-09-2009, 20:59

Lucas_Lucky napisał/a:
Sonada jest za czy przed katem?

Sonda jest przed i za katalizatorem.
W tym roczniku masz 4 sondy o ile dobrze pamiętam.

gem1 - 20-09-2009, 21:46

nie wiem jak w miśkach, ale jeżeli w nissanie jest za katem, to można wyciąć i zamiast sondy, dać emulator

pozdro

roch_27 - 21-09-2009, 22:23

marexi napisał/a:
zastanawaim sie co na to sonda lamba ale cos wymysli sie 8)
jak będziesz miał dobrze zrobiony wydech to lambda nic nie powie :lol:
W VR-4 mam wydech 3" "kwas" by autoR i powiem Ci, że nie ma żadnych problemów z sondą :)
Natomiast tłumiki : przelot i końcowy (również z "kwasu") zostały wykonane na specjalne zamówienie w www.el-tec.pl - jako wzór posłużył nam tłumik Fujitsubo z "ex" vr4 Czarka (autoR) :twisted:

pozdro

pitbu77 - 22-09-2009, 11:02

Witam.

Jak to mówią "cudze chwalicie, swego nie znacie".
Jest przecież jeszcze firma ULTER . Mają tłumiki z certyfikatami więc o ich dopuszczeniu do ruchu nie trzeba wspominać.
Sam osobiście miałem tłumik Ultera w Maździe 323F przed Miśkiem i byłem bardzo zadowolony. Nie za głośny, przy wkręcaniu na obroty zaczynał być wyraźny. Nie był to tłumik dedykowany ale dobrany pod względem pojemności silnika. Sądzę, że do Gala też bez problemu można dobrać tłumik końcowy z dowolną końcówką ozdobną :)

eddi1977 - 22-09-2009, 20:54

kubasiw napisał/a:


Pytanie się tylko nasuwa czym nasze galanty 2.5 V6 są tak zduszone do tych 160 km. Czy kwestia leży na pewno w jakości i średnicy wydechu czy może, w układzie dolotowym, czy w elektronice. Zapewne wszystko po trochu.


Moim zdaniem owe "zduszenie" to nie wina wydechu chociaż jeśli można zyskać kilka koników przez samo wyrzucenie kata to czemu nie ale raczej tylko w silnikach zasilanych LPG.Zwiększenie średnicy rur i tłumiki przelotowe też dodają pewnie kilka koni.

Myślę że silnik zrobiony jest tak żeby mocno ciągnął od niskich obrotów a nie żeby miał jak największą moc maks ale to już inny temat.

gem1 - 23-09-2009, 20:14

co do ultera, to niestety sprawdzone na hamowni ..zbijają moc.. oczywiście sprawdzenie to było dokonywane na 100 NX, ale tłumik nie dedykowany, tylko uniwersalny, dobierany śrdnicą i pojemnością...
mimo iż auta klepane w Japoni, to są niedoróbki... nie mam jeszcze galanta w rekach swoich, wiec nie wiem, ale np porting kanałów w kol. dolotowym i fabrycznym wydechowym, jest wskazany, bo nie są to najdokłdniej wykonane cześci, a akurat swobodny przepływ w tych elementach ma duży wpływ na momen i kuce..

kwestie tego, czy ciagnie od góry, czy dołu, po zwiększeniu średnicy wydechu, portingu, i zamontowaniu np stożka (nie mam na myśli filtrów za 100/150 pln, bo to gówna nie stożki) można regulować samą długościa dolotu..po tych trzech operacjach można też pokusić sie o testy z zapłonem... (to wszystko można zrobić tanim kosztem i samemu, bo oczywiście można by sie pokusić o wydajniejsze wtryski i popmpę paliwa do tego, oraz jakiegoś świniaka, lub modyfikacje map paliwa, jeżeli w galowskim kompie jest to mozliwe, bo np w 100NX, komp jest nieedukowalny i pozostaje tylko świniak)

co do samego wydechu..jaka srednicę ma gal z silnikiem 2.5?
jest tylko kat, tłumik srodkowy i końcowy?? (za samego kata, można by wstawić jakiś sporowy..bo strumiennice to.. porażka...)

swinks_UK - 23-09-2009, 21:29

roch_27 napisał/a:
marexi napisał/a:
zastanawaim sie co na to sonda lamba ale cos wymysli sie 8)
jak będziesz miał dobrze zrobiony wydech to lambda nic nie powie :lol:
W VR-4 mam wydech 3" "kwas" by autoR i powiem Ci, że nie ma żadnych problemów z sondą :)


Piotrek, bo masz TYLKO 1-dną przed katem :badgrin: :badgrin: . W innym wypadku zakładalibyśmy emulator, albo piggy w postaci szerokopasmówki (akurat to i tak mam).

Wiciu - 24-09-2009, 14:13

a co z tymi "sondooszukiwaczami"? chyba el-tec proponuje takie cuda. Jak rozmawiałem z moim magikiem od tłumików to powiedział, że wystarczy jakąś tulejkę dospawać tak, żeby sonda nie wyłapywała nic z wydechu :roll: czy to zda egzamin? no i tak z innej beczki :) może mi ktoś podac dokladny wymiar kata tj. samej puchy bez flansz no i jaka jest średnica :D jak już ktoś napisał, strumienica to kupa. macie jakąś propozycje konkretnego tłumika w to miejsce? :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group