To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Cari 1.8 GDI Automat, szarpie na D.

Moomin - 01-04-2009, 21:07

Witaj!
Też mam ASB w Carismie i miałem z kolei czasami problemy z gaśnięciem zimnego silnika po wrzuceniu na D lub R. Dzwoniłem do ASO i panowie powiedzieli, że to nie kwestia skrzyni tylko przepustnicy. Przepustnica podaje jakieś impulsy do kompa ASB i w ten sposób się komunikują. Mówił, że pierwsza rzecz jaką się robi przy problemach z ASB to właśnie sprawdzenie przepustnicy. U mnie poszła do czyszczenia, potem panowie jeszcze podbili z MUTa ciśnienie paliwa na pompie WC. Początkowo nic to nie zmieniło, ale teraz jest jakby lepiej. Z tym, że ja wiem, że moja przepustnica nie jest idealna bo to używka wstawiona po awarii dwóch poprzednich i ma pewne odchyły czasami.
Ale gdyby to była tylko przepustnica to obroty skakały by Ci też na N lub P. Dziwne. Podjedź może do jakiegoś zakładu od ASB, może oni będą wiedzieć czego to objawy.

[ Dodano: 01-04-2009, 21:09 ]
wazu napisał/a:
Cytat:
Wazu jakie to urządzenie jeśli nie jest to tajemnicą. To urządzenie odczytuje błędy, czy za jego pomocą można tylko sprawdzić parametry pracy silnika ?

Nie to nie tajemnica tylko, że nie zapisałem nazwy, pamiętam tylko, że jakoś z niemiecka. Podłączył do gniazda diagnostycznego, połączył się z kompem cari i ruszyliśmy w trasę. Na wykresach pokazywało wszystkie interesujące nas parametry, mnie interesowało ciśnienie na pompie i elegancko pokazało, że przy wzroście obrotów, ciśnienie spadało z 50 atm. do 10 atm. co wskazywało na uszkodzenie pompy.

Dowiedz się przy jakiejś okazji co to za sprzęt, być może ułatwiłoby to życie ludzikom z GDI i nie byliby zdani tylko na ASO.

ZEROSUPER - 01-04-2009, 23:46

Z tym gazowaniem na hamulcu to jest to procedura serwisowa opisana w manualu :)
kkriss - 03-04-2009, 08:40

Ja za godzinę wychodzę z domu i spróbuje może znów nauczyć Cari obrotów, tym razem z włączonymi światłami, radiem, i skrzynią na D - z tego co poczytałęm na forum, powinny być większe obroty - potestujemy zobaczymy. Dam znać jak trochę pojeżdżę czy pomogło
Piwor - 03-04-2009, 09:04

kkriss, a ja się Ciebie spytam, masz już poduszkę? Przednią? Tylna pasuje tą co miałeś u Marka.
kkriss - 03-04-2009, 09:08

nie jeszcze nie mam, a skąd wiesz, że tylnia pasowała? W sumie nawet tylnej nie sprawdzaliśmy.

Pamiętaj, że Cari GDI w automacie ma inne poduchy niż CAri GDI manual. (Przynajmniej tego ostatnio się dowiedziałem w AutoTW)

Piwor - 03-04-2009, 21:27

A ja tego się dowiedziałem wyjmując je z Markiem. :) Tylna na 100% jest taka jak u mnie, a Marek mówił, że moja jest taka jak Twoja. :) Przednią poduchę mam od GDI, możesz przymierzyć, może przypasuje. :)
saphire - 09-04-2009, 12:46
Temat postu: Re: Cari 1.8 GDI Automat, szarpie na D.
kkriss napisał/a:
Szukam rozwiązania, nikt nie może dojść czego to wina - nawet AutoTW

Mam Cari 1.8 GDI w automacie. Automat w trasie zachowuje się bardzo dobrze, natomiast jeżeli stane na światłach i jed na D (na R jest taki sam objaw), to raz na jakiś czas obroty trochę spadną, światła lekko przygasną i lekko silnik podskoczy. Obroty są ok 500 i spadają do 300.


To ja zapytam kontrolnie - olej ATF i filtr w skrzyni już wymieniałeś?

kkriss - 09-06-2009, 22:55

Olej i filtr wymieniany - bez rezultatu

Wracam do tematu, ogólnie po pobycie w mitcarze sobie odpuściłem, ale teraz mam już dość.

Goście z Mitcaru powiedzieli że to któryś cylinder nie wyrabia czasami i to dlatego, ale dlaczego są problemy z tym cylindrem nie wiadomo.
Goście sporo sprawdzali i wszystko niby było ok.
Powiedzieli że nic nie zrobią bo wszystko ok, jak się pogorszy, czyli auto zacznie gasnąć to mam się do nich zwrócić.


Zna ktoś może jakieś ASO miśków w Polsce które mogłoby rozwiązać sprawę.
Gdzie szukać pomocy przy zdiagnozowaniu, nie chcę bez diagnozy wymieniać po koleji częsci i wydać na to parę tyś i dalej zostać z problemem.

Już się nawet zastanawiam nad wlaniem ceramizera do silnika, może pomoże coś na ten kulejący cylinder.

saphire - 10-06-2009, 09:09

Ja bym sie tym sporadycznym szarpnięciem silnika na D przy postoju nie przejmował - mój też czasem tak potrafi zrobić - widać skrzynia próbuje pełzać a że trzymasz hebel to nie może więc obciąża silnik przez co gdy jest na bardzo niskich 650obr to zwalnia jeszcze niżej wtedy szarpnie a ECu widzi to i mu podbija obroty. Ja bym się nie przejmował o ile nie gaśnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group