To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana łożyska- piasta tył

Piwor - 08-04-2009, 22:26

A które radzisz? Okazało się, że mam ciut więcej elementów do wymiany, ale to już w dziale moje miśki. Co tu dużo mówić, części chce takie, na których dorobię drugie 200 kkm i nie zapłacę kroci.
Matejko - 09-04-2009, 10:51

tzn. bo napisalem juz wczesniej ze czy kupisz koyo czy kanaco to jeden kij
Piwor - 09-04-2009, 11:40

Ok, zamówiłem Kanaco. :) 157 pln
tom1312 - 30-04-2009, 01:05

Mitsumaniacy mam problem i proszę o radę. Mianowicie polega on na tym że strasznie dudni mi w aucie podczas jazdy w prawych zakrętach przy prędkości 30-60km/h . Poniżej i powyżej tych prędkości praktycznie nic nie słychać. Wszystko było ok dopóki jeździłem na stalowych felgach- na zimówkach. I po przełożeniu nowo nabytych 17" alu z oponami 205/40/17 zaczęło dudnić. Żadna fela nie ugięta zresztą zamieniane stronami. Opony też już zamieniałem stronami i nic. Czy to może być łożysko?? Luzu nie ma- sprawdzone. A może ktoś miał podobny przypadek?? Proszę o pomoc bo już mnie ten łomot zaczyna denerwować :?
Pozdrawiam wszystkich MM

Matejko - 30-04-2009, 10:18

dokrec mocniej kola :D
SHARK1979 - 30-04-2009, 20:36

Coś się stanie jak się nie wymieni łożyska :?: i gdzie najlepiej pojechać by wyczaili które to wyje :?:
Matejko - 30-04-2009, 22:30

SHARK1979 napisał/a:
Coś się stanie jak się nie wymieni łożyska


moze sie zblokowac podczas jazdy

Piwor - 01-05-2009, 14:04

Każdy mechanik powinien dać sobie rade obdukcją takiego łożyska. :P
Rob600 - 04-05-2009, 09:02

tom1312 napisał/a:
I po przełożeniu nowo nabytych 17" alu z oponami 205/40/17 zaczęło dudnić.


A jakie nakrętki masz na te aluski bo chyba nie te same co na stalówki ??
Bo jak rozumiem nie chodzi Ci o szum toczenia się opony 205/40/17

Pozdrawiam Robert

Matejko - 04-05-2009, 12:02

nie nakretki, ale czy pierscienie centrujace sa na felgach odpowiednie??
tom1312 - 04-05-2009, 12:41

Nakrętki stożkowe oczywiście , pierścienie centrujące także odpowiednie. Ale panowie chyba wiem co jest. Ostatnio podjechałem do kumpla do wulkanizacji i on stwierdził po oglądnięciu że poprzedni właściciel miał "ostre hamowanie bez ABSu" :? czego wynikiem jest bardziej przytarta opona a w sumie obie na osi tylko jedna bardziej. I stwierdził że albo trzeba bedzie wymienić opony albo poczekać aż sie dotrze i przestanie dudnić. Narazie pojeżdżę i zobaczę. Jak nie ustąpi to będę myślał o nowych oponkach
saphire - 05-05-2009, 11:20

Wykantowane opony się nie dotrą. Też miałem to w Corsie na zimówkach po ostrym awaryjnym heblu na asfalcie i pomimo że celowo dłużej wiosna i wcześniej jesienią je zakładałem to i tak się przez 3 lata nie dotarły.
tom1312 - 05-05-2009, 13:22

saphire, to mnie nie pocieszyłeś :? Cóż ten sezon pewnie przejeżdżę bo z funduszami ciężko na nowe oponki :( Zastanawiam się tylko czy nie odbije się to na zawieszeniu lub na łożyskach?? Zaznaczę że najbardziej dudni mi w prawych zakrętach przy prędkości 30-50 km/h. Powyżej i poniżej jest dużo ciszej.
saphire - 05-05-2009, 14:33

tom1312 napisał/a:
Zaznaczę że najbardziej dudni mi w prawych zakrętach przy prędkości 30-50 km/h. Powyżej i poniżej jest dużo ciszej.


No to może masz je wyząbkowane a nie wykantowane?

Przejedź gładką dłonią po oponie wzdłuż toczni w przód i w tył czy wyczujesz ząbki na klockach bieżnika coś jak piła tarczowa. Ja mam jedną letnią tak wyząbkowaną i dokładnie mi huczy przy tej prędkości niemal jak by to łożysko było.

Ząbki ma bardzo wyraźnie wyczuwalne i mierzalne - przody (krawędzie natarcia) klocka na bieżniku opony wyraźnie wyższe niż tyły (krawędzie spływu) - to tak po lotniczemu ;) schemat ząbkowania opon

pryMASS - 07-05-2009, 23:01
Temat postu: piszczy w obu kolach przy ruszaniu
czesc,

z przodu piszczy w obu kolach przy ruszaniu ( do predkosci ok 30km/h) i hamowaniu ponizej ok 20 km/h
do tego łupie w prawym przy hamowaniu pow 140 km/h

zaczelo sie miesiac temu po wymianie tarcz, klockow i opon (165=>185)

zastanawiam sie czy to tarcze trzeba dotrzec, a moze lozysko do wymiany, albo wrecz felga do wymiany, bo gosciowi spadlo kolo z wys 1,5m przy zdejmowaniu => pyt : czy felga powinna to zniesc bez szwanku ?

od tamtego czasu (przejechalem ok 3kkm)
przy pierwszej trasie klocki troche smierdzialy... moze lozyska nie wytrzymaly temperatury...jakies pomysly ?

ps.
nie wpadlem w dziure, ani kraweznik czy tym podobne inne przejawy umiejętnej jazdy

dzieki wielkie za rade, a moze powod jeszcze jakis inny ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group