To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Jest jakaś regulacja śrubą wolnych obrotów w GDI ?

TESTER - 27-04-2009, 14:51

Mam takie same obroty tyle, że mój nie gaśnie i nawet na klimie chodzi trochę szarpiąc. Starałem się podnieść obroty ale wszystkie regulacje były tylko chwilowe dopóki komputer nie przeanalizował wszystkich danych, po analizie obroty wracały do pierwotnego stanu. Więc i ja dałem sobie spokój. Nie pamiętam czy zaraz po kupieniu też tak było czy dopiero teraz zwróciłem uwagę na te obroty.
Grahamos - 27-04-2009, 21:43

Właśnie zakończyłem zabawę z ustawianiem obrotów. Najpierw zacząłem od śrubki z gumową zaślepką którą opisuje Wazu, u mnie zaślepki nie było :/ Pierwszej śrubki nie mogłem ruszyć więc zająłem się śrubką nr. 2 tą z kontrą. Ustawiłem wyższe obroty, wyłączyłem silnik i włączyłem go ponownie obroty ładnie się utrzymywały. Zresetowałem kompa, uczyłem obrotów, przejechałem ok 10km. i znów to samo obroty same spadły do poprzedniej wartości :/

Panowie poradźcie coś bo to na pewno nic trudnego a w serwisie ładnie mnie skasują.

demeone - 27-04-2009, 22:18

A co zrobiles z ta drugą srubka z kontrą wykreciles czy wkreciles. Wkrecenie (czyli niby zwiekszenie obrotów bo przepustnica jest mocniej otwarta) zreszta tez zmienia odczyt z czujnika polozenia obrotów. Spróbuj z tą pierwsza musisz ja wykrecic. Ja z reguły używam koncówki od śrubokreta tzw bit i przekrecam kombinerkami bo dostac sie tam to raczej magia
Grahamos - 29-04-2009, 16:18

Śrubkę z kontrą wkręciłem że by troszkę otworzyć przepustnice. Jak będę miał czas to spróbuję twoim sposobem poruszyć tą bez kontry i zobaczymy co z tego będzie.

[ Dodano: 09-05-2009, 14:11 ]
Witam ponownie w temacie.

Zabawa ze śrubkami od obrotów tylko pogarszała sprawę więc ustawiłem je tak jak były na początku i postanowiłem odkręcić i gruntownie wyczyścić przepustnicę wraz z silniczkiem krokowym. Dodam że działałem zgodnie z instrukcjami z forum :) Po zmontowaniu tego wszystkiego autko odpaliło za pierwszym razem :) Niestety pozostało jedno ale teraz gdy np. dojeżdżam do skrzyżowania obroty podnoszą się do ponad 2000 obrotów i dzieje się tak dość często :( może ktoś ma jakiś pomysł co to może być???

FRYC6KF - 10-05-2009, 13:19

Witam panowie ja mam takie pytanie mam carisme po lifcie 1,8gdi i tam jest przepustnica elektroniczna czyściłem ją ostatnio i coś jest nie tak... zdjąłem całą przepustnicę umyłem ją rozpuszczalnikiem założyłem i uczyłem obrotów ale coś jest nie dobrze bo auto jak jest zimne to ma powyżej 1500 obrotów a jak jest ciepłe to też ma tyle dopiero jak się tak bardzo dobrze zagrzeje to spadają obroty do takich jak powinny być ale to muszę jakieś 40 kilometrów zrobić... a nawet jak już spadną do normalnych 600,- 700 obrotów to podbijają co chwilę do 1500... macie może jakiś lek na to... a i jak ktoś by mógł to napiszczie mi jak dokładnie zresetować komputer bo coś tu czytałem ale co kto inny to inny sposób.. proszę o pomoc bo denerwuje mnie już ta sytuacja... :twisted:
demeone - 10-05-2009, 16:10

FRYC6KF aby zresetowac komputer odłącz minusową kleme z akumulatora poczekaj z 5 min.
a nauke obrotów opisałem tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...zenie+obrot%F3w

FRYC6KF - 10-05-2009, 21:05

Wielkie dzięki demeone jak bede miał chwilę to spróbuje jeszcze raz...
Grahamos - 13-05-2009, 16:31

Dzięki demeone za ten super opis http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=tps nareszcie uporałem się z ostrym hamowaniem silnika po puszczeniu gazu i podbijaniem obrotów :) U mnie pomógł taki zabieg

Regulacja tzw "fixed SAS" (na zdjeciu nr 1)

Adnotacja:
a) Śrubka fixed SAS nie powinna byc ruszana jesli nie ma takiej potrzeby gdyz zostala ustawiona fabrycznie.
b) Jeżeli została zmieniana z jakiś powodów postępuj wg. ponizszych kroków:

1. Poluzuj linkę od gazu.
2. Odkrec nakrętkę utrzymującą srubke "Fixed SAS" w pozycji (nakretka na tej srubce)
3. Wykrec srubke "Fixed SAS" do momentu az przepustnica zostanie calkowicie zamknieta.
4. Teraz wkrecaj powoli srubke "Fixed SAS" do momentu az dzwignia regulujaca przepustnice zostanie przez ta srubke dotknieta (czyli gdy przepustnica zacznie sie otwierac), w tym momencie do obrotu dodaj jeszcze 1 i 1/4 obrotu.
5. Przytrzymaj srubke "Fixed SAS" aby sie nie poruszyla zacisnij (zablokuj) nakretka znajdujaca sie na tej srubce.
6. Wyreguluj napiece linki gazu.
7. Wyreguluj predkosc wolnych obrotów.
8. Dla pojazdow bez TCL (kontorla trakcji) ustaw IPS i TPS. A dla pojazdow z TCL regulujemy IPS,TPS oraz czujnik polozenia pedał gazu.

demeone - 13-05-2009, 20:38

Ciesze się że mogłem pomóc. Ostrzegam innych aby używać tego tylko w naprawdę ciężkich przypadkach. Jeżeli jest wszystko w miarę ok nie radze bawić się śrubkami.
Pozdrawiam

saphire - 13-05-2009, 22:15

Po ludzku mówiąc odczyt z TPS na biegu jałowym powinien wskazywać około 12% otwarcie przepustnicy (uwzględnia toto także bypassy).
demeone - 13-05-2009, 22:18

Saphire łatwo Tobie mówić 12% bo pewnie masz na myśli EvoScan a nie każdy ma do niego dostęp by sobie odczytywać parametry silnika (a chciałbym)
Grahamos - 14-05-2009, 20:21

Ja nie wiem ile wskazuje mi ten czujnik bo robiłem to na oko, ale wiem jedno jest lepiej :)
Po prostu bawiłem się tą śrubką bo chciałem zwiększyć sobie obroty na jałowym doszło do tego jeszcze czyszczenie przepustnicy i ta przerwa była o wiele za duża a teraz praktycznie nie widać przerwy.

A to plusy zabiegu może się komuś przyda

-po odpaleniu na zimnym obroty skaczą na 2000tyś. a nie na ponad 2500
-silnik na ssaniu ma ok 1100obr.
-po puszczeniu gazu na luzie obroty szybciej spadają
-silnik nie szarpie po puszczeniu gazu "nie hamuje tak agresywnie"
-nie podbija obrotów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania tz. "podbija ale bardzo minimalnie a nie do 2000"
- no i oczywiście kasa za serwis w kieszeni

dymek - 24-10-2010, 17:00

Początkowe uchylenie przepustnicy 12 % ma być ???

Ja mam 13,7 % (686 mV) wg EvoScana i obroty 680-750 (zależnie jak ciepły).
I ustawiłem kiedyś Fixed SAS na oko :(
Kombinować coś z tym, czy zostawić jeśli nic się nie dzieje???

Jakie wy macie uchylania ????

aren195612 - 24-10-2010, 18:07

Mówmy o Voltach.
Jak ruszałeś Fixed SAS , można spróbować skorygować, wg tej strony: link
optymalnie to 0,640 Volta.
Warunki pomiaru: silnik naprawdę ciepły- około 100 stopni, tryb pracy mieszanka uwarstwiona. Właściwe obroty dla tego trybu to około 650/minutę. Tej śruby się w zasadzie nie rusza.
W sumie różnica niewielka. Ja bym to zostawił. Jak "na oko" dość dobrze to wyszło.

dymek - 24-10-2010, 20:20

No to nie grzebię :)

Przy 100 st C i AFR > 30 , obroty są ok. 690 rpm przy TPS 0,68 V



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group