To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Czarny Dym 1.9TD

siwyV40 - 18-06-2009, 08:47

carisma1 napisał/a:
Mam wrażenie, że dzieje się to tuż przed włączeniem się turbodoładowania.

Pytanie techniczne :"jak się włącza turbo skoro pracuje napędzane gazami spalinowymi ??"
ODP:"Nie włącza się ono pracuje cały czas tylko zależnie od prędkości obrotowej w różnym zakresie sprawności" :lol:
Proponuje sprawdzić EGR (sprawdzić czy już go wyjęliśmy z samochodu a rurke zaślepiliśmy) i ustawienie korektora paliwa w funkcji ciśnienia.

Anonymous - 18-06-2009, 10:04

siwyV40 napisał/a:
carisma1 napisał/a:
Mam wrażenie, że dzieje się to tuż przed włączeniem się turbodoładowania.

Pytanie techniczne :"jak się włącza turbo skoro pracuje napędzane gazami spalinowymi ??"
ODP:"Nie włącza się ono pracuje cały czas tylko zależnie od prędkości obrotowej w różnym zakresie sprawności" :lol:
Proponuje sprawdzić EGR (sprawdzić czy już go wyjęliśmy z samochodu a rurke zaślepiliśmy) i ustawienie korektora paliwa w funkcji ciśnienia.

...przede wszystkim to ja tego nie napisałem, a po drugie jeśli zabierasz głos to wyrazaj się jasniej bo korektora paliwa to tutaj nie ma, jedynym zaworem który sie reguluje jest zawór ciśn wewn. Pozdrawiam

kosek - 18-06-2009, 22:24
Temat postu: [Cari 1.9TD]
"Mam wrażenie, że dzieje się to tuż przed włączeniem się turbodoładowania"
Pisałem to ja.
Może więc prościej, bom i ja prosty człek.
Z chwilą włączenia się turbodoładowania czuję znaczący przypływ mocy, auto energicznie nabiera przyspieszenia a mnie wyraźnie wciska w fotel.

Carisma 1, podkładka o którą pytasz znajdowała się w elemencie na którym dokręca się nakrętkę kontrującą ( fot. poniżej )

EGR wyczyściłem, pracuje płynnie. Dalej jednak bez zmian. Zaślepić i sprawdzić nie zaszkodzi, więc będzie to kolejny krok.




dodano 10-07-2009 20:08
Zawór LDA sprawdzony i wyczyszczony.
Elektrozawór sprawdzony i sprawny.
EGR również wyczyszczony i sprawdzony, czujniki temperatury cieczy chłodzącej i powietrza dolotowego sprawdzone w laboratorium, nie wykazują cech błędu.
Wyczyszczone i sprawdzone wszystkie przewody powietrzne.
Błędy wykasowane, po uruchomieniu silnika i kilku dziesięciokilometrowej jeździe - brak jakichkolwiek błędów.
Jednym słowem "elektronika" sterująca jest OK!
Pozostaje mi więc szukać mechanicznego niedomagania.

pozdrawiam


dodano 16-07-2009

Zaślepiłem w końcu zawór EGR mimo, że nie pokazywał błędu na diagnostyce silnika.
Auto przestało kopcić w opisywanych sytuacjach.
Podziękowania dla kolegi Carisma1.

pozdr.

tadeusz - 20-06-2009, 15:13

Witam, chciałem swoje parę groszy włożyć, mam pytanko,zdjąłem z boostera przewód łączący kolektor oraz ten drugi paliwowy i paliwo cały czas pompuje (tryska z boostera) nie ma żadnej reakcji pracy silnika ,można dodać gazu i silnik wchodzi na obroty tak jak przy podłączonych przewodach, czy to ma tak być? proszę o pomoc. Z góry dzięki.
Jest to cari 1,9TD z 97



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group