To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C51A 1.3] Colt 1,3 12v '91 gaźnik dymi na biało, bierze ole

Owczar - 20-04-2009, 10:41

Maretzky85 mierzyłeś ciśnienie? Czemu wykluczasz uszczelniacze?
Maretzky85 - 20-04-2009, 11:06

Nie wykluczam :) I nie mierzyłem, napisałem, że to wstępna diagnoza po ciemku była :)
Ale uszczelniacze są mało prawdopodobne z jednego względu - rano, po długim postoju nie kopci, kopci jak się rozgrzeje i to równomiernie do naciśnięcia pedału gazu. zastanawiającą rzeczą jest, że dym jest biały, ale może to takie wrażenie przy kiepskim świetle.

filll - 20-04-2009, 11:30

Maretzky85 napisał/a:
filll napisał/a:
wymiana cylindrów

Pierścieni :) A to i tak wstępna diagnoza po ciemku była ;) Jutro się zobaczymy :>


No tak.... mechanik ze mnie żaden ;)

Takie coś jeszcze znalazłem jakby się okazało że silnik zarżnięty:

http://moto.allegro.pl/it..._kompletny.html

Wymiana silnika to ewentualnie dobry pomysł?

Owczar - 20-04-2009, 12:55

Wiesz ciężko tutaj coś doradzać. ja bym się wstrzymał do czasu pomiaru kompresji na sucho i z olejem. Będzie wiadomo coś więcej.
Wymiana samych pierścieni to według mnie troszkę wyrzucanie kasy w błoto.
Jeśli silnik pali ok, jeździ w miarę to nie ma sensu tego ruszać.
Kupno używki to ryzyko, możesz kupić wcale nie lepszy. Rozumiem jakby całkiem padł to jest sens.
Nie wiem jakie masz plany wobec tego auta. Jeśli masz zamiar jeździć nim jeszcze długo to remont się opłaca, ale jeśli jeszcze ze 2 lata to wyrzucanie kasy w błoto.
Wszystko zależy od ogólnego stanu auta i planów wobec niego. Bo na krótką metę wymiana samych pierścieni może nawet da jakąś poprawę.
Marek masz manometr do pomiaru ciśnienia na cylindrach? Bo rozumiem fill, że dziś wieczorem będziesz?
Wstępna diagnoza może być słuszna, bo jeśli nie kopci rano tylko po rozgrzaniu, ale jakby wymiana uszczelniaczy poprawiła sytuację, to koszt jest niewspółmiernie niższy. Nawet jakby przestał choć trochę kopcić.

filll - 20-04-2009, 13:29

Umówiliśmy się na jutro (wtorek) po 16:00
Owczar - 20-04-2009, 13:41

Myślałem że na spot przyjeżdzasz...
filll - 20-04-2009, 13:43

Na spot nie dam rady niestety... Próbę w teatrze mam w tym czasie.
Szkoda bo można by podumać wspólnie ;)

Owczar - 20-04-2009, 13:52

No szkoda... Najwyżej jak Marek posprawdza co i jak to podumamy na forum ;)
Maretzky85 - 20-04-2009, 13:59

Dokładnie :)
Manometru jeszcze w sumie nie mam, ale mam zamiar zaraz zakupić jakiś :>

[ Dodano: 22-04-2009, 04:33 ]
Ciśnienie sprężania super, bo od 13.2 do 13.7 bara na cylindrach, ale pierścienie olejowe dały ciała, uszczelka pod głowicą też już swoje przeszła, no i olej wygląda jakby nie był zmieniany od lat, mimo, że niedawno został wymieniony... a poza tym szlam :( syfu co niemiara, prawie zepsułem jedną ze śrub w głowicy, ale jakoś się udało odkręcić...

KaWu - 30-04-2009, 13:04

Owczar, napisał/a:
Wiesz ciężko tutaj coś doradzać. ja bym się wstrzymał do czasu pomiaru kompresji na sucho i z olejem. Będzie wiadomo coś więcej.


Ale przecież jak uszczelniacze puszczają to i tak pomiar pewnie nic nie pokazaże bo na ściankach jest olej.
Mój też gdzieś gubi olej i będę się przymierzal do uszczelniaczy, miałem mierzyć kompresję ale wydaje mi się że nic nie pokaże.

Maretzky85, napisał/a:
Ciśnienie sprężania super, bo od 13.2 do 13.7 bara na cylindrach, ale pierścienie olejowe dały ciała,


Pomiar ciśnienia na sucho - czy z olejem :?:

Owczar - 30-04-2009, 13:35

No nie do końca. Mój na starym silniku miał na sucho po 15+-0,5 bar na cylindrach. To było aż za dużo, a to dlatego, ze pierścienie olejowe nie zbierały oleju. Z olejem było oczywiście więcej, ale różnica już mniejsza. W przypadku gdy uszczelniacze są nieszczelne nie ma takich różnic, bo ten olej nie leje się na tyle żeby ściekać po gładzi cylindrów.
Tylko tyle, że Marek mówił, że w tym przypadku kopci po rozgrzaniu. W przypadku użytych uszczelniaczy puszcza smugę zaraz po odpaleniu i jak np postoisz na światłach i ruszasz.

Maretzky85 - 30-04-2009, 15:21

KaWu, na sucho :)
malek - 01-05-2009, 11:10

jak jeszcze nie zaczoles robic silnika to wez sie za wymiane uszczelniaczy zaworowych nie dawno mialem ten sam problem i to mi pomoglo oleju bral 1l/1ooo km calkowity moj koszt 350 zl
Maretzky85 - 01-05-2009, 11:54

Już po robocie, problem był w zapieczonych pierścieniach olejowych.
filll - 06-05-2009, 13:07

Dzięki Markowi Colt pomyka już ulicami Warszawy nie zostawiając za sobą zasłony dymnej ;)

Pozdrawiam wszystkich :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group