To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - DID 1.9 102 KM TURBO?

pamar - 18-04-2009, 13:19

Tzn, ja też mam w mijej Cari lodówkę :?:
Niko23 - 18-04-2009, 13:45

No to chyba na ten temat już wszystko jasne.Dziękuję wszystkim za opinie -szczególnie wybitnemu znawcy TEORII systemów turbosprężania z bytomia-morfiemu :mrgreen:
slawek st - 18-04-2009, 18:03

Cytat:
slawek st, ciekawe gdzie nie znam i google tez nie zna:D chyba, że w motorach ale w samochodach takie cos nie istnieje jak turbo bez intelcoolera bo powietrze tłoczone trzeba czymś chłodzić
Nia trzeba szukać, miałem do niedawna Golfa III TD nie Tdi z turbinką bez intercoolera. I co Ty na to Morfi.
docencik87 - 18-04-2009, 18:13

Morfi napisał/a:
slawek st, ciekawe gdzie :) nie znam i google tez nie zna:D


Oczywiście, że są, np:
Opel Vectra B DTL (od wersj DTH różni się właśnie Intercoolerem)
VW T4 1.9 TD są wersje mocniejsze z i słabsze bez (jw)

ustas - 18-04-2009, 18:35

Tak,tak.Jak szukałem auta dla siebie interesowałem się Fordem Eskortem (tani).I były wersje z i bez intercoolera.Konieczności chłodzenia nie ma,ale wiadomo,że schłodzonego wejdzie więcej,a o to chodzi. :wink:
slawek st - 18-04-2009, 19:50

Oczywiście ,ale tak jak pisałem nie każdy turbo ma intercooler, nie każdy o tym musi wiedzieć ale czasem wypada wiedziec zanim sie zabierze głos.
Tiesto2015 - 19-04-2009, 00:22

102 konie też ma zmienną geometrię łopatek turbiny :) pozdro :)

[ Dodano: 19-04-2009, 00:25 ]
mam pytanie :)

co to jest ten "plus" w did u slawka ?

ustas - 19-04-2009, 00:26

Jestem przekonany,że nie.Mylę się?
Tiesto2015 - 19-04-2009, 00:29

poza tym przez schłodzenie powietrza w intercollerze nie jest go więcej tylko jest bardziej gęste co powoduje wzrost ciśnienia potrzebnego do zasilania akumulatora w common rail'u to znaczy listwy.

pozdro !!

JCH - 19-04-2009, 00:30

Tiesto2015 napisał/a:
co to jest ten "plus" w did u slawka ?
slawek st napisał/a:
Ja mam wersję Sport-130KM.Bogate wyposażenie...
Czytaj posty.
Tiesto2015 - 19-04-2009, 00:30

ustas dawaj na czata :)

[ Dodano: 19-04-2009, 00:31 ]
czy silnik did pierwszej generacji radzi sobie z 130 koni ?

[ Dodano: 19-04-2009, 00:32 ]
poza tym co na to wszystko skrzynia i moment obrotowy przekraczający 260 nm ?

slawek st - 19-04-2009, 00:43

Opisywałem moje auto i wyjaśniałem wszystko co mogło być wątpliwym ,aby się nie powtarzać odsyłam do tego co pisałem. 130 to wydruk z hamowni oraz dane z ksiązki serwisowej, ksiązki pojazdu i dowodu rejestracyjnego. Jak do tej pory problemów ze skrzynią nie miałem i oby tak dalej. Mam przejechane 130 000 km. Co znaczy
Cytat:
czy silnik did pierwszej generacji
Pozdr.
Robson86 - 19-04-2009, 01:12

slawek st napisał/a:
Nia trzeba szukać, miałem do niedawna Golfa III TD nie Tdi z turbinką bez intercoolera

wszystkie silniki typu common-rail, pompowtryskiwacze...ogolnie wtrysk bezposredni maja intercooler. Pompy rozdzielcze itp rozwiazania nie mialy chlodzenia chlodnica powietrza doladowanego.
Pozdroo

Anonymous - 19-04-2009, 04:36

Tiesto2015 napisał/a:
102 konie też ma zmienną geometrię łopatek turbiny :) pozdro :)


Oczywiście, że nie ma :) i to główna różnica.

Sławek ma power-boxa zalozonego przez dealera w niemczech.

NIE BYŁO nigdy fabrycznej cari DiD o mocy innej niż 75 lub 85 kW (102 lub 115 KM). Wszystkie inne to modyfikacje power-boxem (troche lipa) lub chip-tuningiem (zdecydowanie lepiej). silniki DiD były tylko dwa - F9Q1 102KM i F9Q2 115 KM ;)

Wersja SPORT to wersja wyposażenia ;)

co do intercoolera - w cari zawsze był, ale oczywiście są silniki bez tego ustrojstwa które są uturbione. Niemniej - zawsze lepiej dla silnika z turbo jak ten intercooler jest, żeby się nie grzał jak głupi. W końcu silniki spalinowe to silniki cieplne.

pamar - 19-04-2009, 12:12

Czyly, mam czy nie :!: lodziarnię, jednym słowem plis. 1.9 TD bez I


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group