To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Czy ktoś widział/zna tą sigmę?

Zajc3w - 29-04-2009, 00:34

Mnie zastanawia inna sprawa. Gdzieś czytałam, chyba nawet w jakimś rozporządzeniu wydziału komunikacji, ze ksenony można stosować tylko w pojazdach z automatycznym poziomowaniem nadwozia(ECS w sigmie). Wynikałoby z tego ze ta sigma przeglądu normalnie nie przejdzie.
lukasz12 - 29-04-2009, 00:36

Bardziej chodzi o automatyczne poziomowane reflektorów, nie wiem jakby potraktowali to ze to nadwozie tez sie samo poziomuje. Ogolnie z ksenonami jest zabawa i wszelkie niefabryczne zestawy mogą sie okazać kłopotliwe przy przeglądach
Anonymous - 29-04-2009, 00:48

lukasz12 napisał/a:
Bardziej chodzi o automatyczne poziomowane reflektorów, nie wiem jakby potraktowali to ze to nadwozie tez sie samo poziomuje. Ogolnie z ksenonami jest zabawa i wszelkie niefabryczne zestawy mogą sie okazać kłopotliwe przy przeglądach


W normalnych warunkach to auto nie ma prawa przejść przeglądu. Tego typu instalacje są niezgodne z przepisami ruchu drogowego. Ale oczywiście w Polsce wszystko jest możliwe i to jest dramat. Ale podobno i z tym mają zrobić porządek... ;)

ps: A tak przy okazji sigma z ECS -em poziomuje też sama reflektory. Może się bowiem zdarzyć iż z powodu obciążenia system ECS nie jest w stanie wypoziomować auta. Wtedy na podstawie wskazać czujnika G, reflektory są automatycznie ustawiane do poziomu. Łatwo to sprawdizć wjeżdżając i parkując auto na jakimś wzniesieniu. Po ponownym włączeniu stacyjki i świateł, zostaną one automatycznie ustawine do poziomu. No chyba że ECS zdąży szybciej wyrównać auto, co się jednak zazwyczaj nie zdaża.

lukasz12 - 29-04-2009, 00:49

Wiem dlatego biorąc pod uwagę polskie warunki mogą sie okazać tylko "kłopotliwe" , nie pisze co trzeba robić dalej bo to "niezgodne z regulaminem forum" ;)
yasiu87 - 29-04-2009, 01:19

dzieki za pomoc :) mnie mimo wszystko kusi. A tamta za 8900 odpada - automat. Moze polecicie cos w manualu?
Anonymous - 29-04-2009, 08:12

yasiu87, polecić zawsze można ale gorzej bedzie z namierzeniem takiego auta
lukasz12 - 29-04-2009, 10:35

yasiu87 napisał/a:
dzieki za pomoc :) mnie mimo wszystko kusi. A tamta za 8900 odpada - automat. Moze polecicie cos w manualu?


Ja się też napalam na manual ale jakbym miał brać to tylko tą za 8900.
W manualu w obecnej chwili nie ma za bardzo nic godnego polecenia z 24v, jest na allegro zielona 12v z manualem z konca serii wiec jesli musi byc manual to tylko ta (jak dla mnie).

yasiu87 - 29-04-2009, 14:43

Panowie spójrzcie jeszcze raz na to ogłoszenie - dopisek - "brak skrzyni biegów-reszta ok".

Jak to jest z dostępnością i montażem skrzyni w sigmie? Czy jak auto jest bez skrzyni to mogę jakoś sprawdzić czy nie będzie problemów żeby taką skrzynię założyć?

lukasz12 - 29-04-2009, 15:03

Aaaaa to teraz wszystko jasne czemu taka niska cena.
Tutaj właśnie jest sedno sprawy - ze skrzyniami manualnymi jest problem - są dość delikatne (skrzynie są na styk do tego silnika jesli chodzi o wytrzymałość) i jeśli ktoś chce szaleć to zwykle się to kończy źle dla skrzyni (wystarczy poczytać forum od początku tj. od 2006 roku). Rynek używanych skrzyń też jest raczej dość wąski wiec jest kłopot ze zdobyciem innej.
Krótko mówiąc - jesli nie chcesz później się bujać z rozbabranym samochodem przez długi czas to raczej ten egzemplarz sobie odpuść. Chyba że uda Ci się skrzynię znaleźć (nie ma specjalnych różnic miedzy skrzyniami od 12V/24V/Kombi) i masz odpowiednie zaplecze to można zaryzykować ale tak to odpuściłbym sobie ten samochód.

yasiu87 - 29-04-2009, 15:12

mechaników, podwórko, garaż, podjazd, klucze, spawarka i "większy młotek" ;D wszystko jest tylko nie przekonuje mnie fakt holowania auta ponad 200km po czym może się okazać że nowa skrzynia wcale nie wejdzie... a tył to był bity itd :/ tym bardziej że nie widzę nigdzie skrzyni manualnej :(

Tak więc szukając dalej natrafiłem na to oto ogłoszenie:

tajemnicza sigma

z mojego województwa i wygląda na ładną :)

Co myślicie?

lukasz12 - 29-04-2009, 15:19

yasiu87 napisał/a:
mechaników, podwórko, garaż, podjazd, klucze, spawarka i "większy młotek" ;D wszystko jest tylko nie przekonuje mnie fakt holowania auta ponad 200km po czym może się okazać że nowa skrzynia wcale nie wejdzie... a tył to był bity itd :/ tym bardziej że nie widzę nigdzie skrzyni manualnej :(

Tak więc szukając dalej natrafiłem na to oto ogłoszenie:

tajemnicza sigma

z mojego województwa i wygląda na ładną :)

Co myślicie?


Skrzynia wejść wejdzie bo zasadniczo był 1 rodzaj skrzyni do tego silnika (różniła się drobiazgami) tylko problem polega na tym że znalezienie egzemplarza skrzyni manualnej jest bardzo trudne.
Co do ogłoszenia to sprawdź jak daleko jest. Sprzedający coś bardzo mało mówi na temat tego samochodu i dziwi mnie czemu zasłonił tablice. Nie wiadomo skąd też jest. Samochód wygląda przyzwoicie ale trzeba by oglądnąc z bliska. Samo kombi to inna bajka - samochód jest niestety trochę mniej wypasiony (choć klime będzie miał na 99%) , nawet w stosunku do sedana 12v, nie mowiac juz od dobrze wyposażonej 24v.

yasiu87 - 29-04-2009, 15:25

wysłałem do niego maila i czekam na odpowiedź :)

jakie są różnice między sedanem a kombi?

oprócz wiadomego - kształtu nadwozia ja zauważyłem że w kombi (akurat tym) nie ma skóry ale to akurat zaleta. Silnik szczerze mówiąc wolałbym 24v ale dobrym egzemplarzem 12v nie pogardzę :) climatronica pewnie nie ma a pewnie jest "klimatyzacja automatyczna" i tutaj pytanie: czy to jest to samo? tzn. czy różni się tylko panelem sterującym?

P.S.

Na co zwracać uwagę podczas oglądania takiej sigmy?

lukasz12 - 29-04-2009, 15:43

Kombi jest ogólnie rzecz biorąc prostsze - inne tylne zawieszenie, silnik tylko 12v, środek - tylko welur i nieco gorszy niz w sedanach. Elektryka szyb i lusterek jest we wszystkich.
Kombi nie ma (a wiekszosc 24v ma) :
-elektryki siedzeń
-kontroli trakcji
-ECSu - aktywne pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokosci i twardosci
-nakładek na drzwi i progi
-pary powyżej 6000 rpm (24 ma :0)

Jeśli chodzi o klimatyzacje to sa 2 wersje - automatyczna - jednakowa dla kombi i sedanów do konca 92 (modele 91,92). I druga wersja - z ekranem tylko sedan 93-96 - moze bardziej bajerancko wygląda ale funkcjonalnoscią wiele sie nie różni a powiedziałbym ze nawet bardziej upierdliwa bo ustawianie temperatury jest powolne (guzik + i -) [miałem ekranik - mam pokrętła]. Tyle ze ma wyswietlacz temperatury zewnętrznej. Obydwie klimatyzacje są automatyczne - ustawiasz temperature a one sobie regulują predkosc dmuchawy i kierunek nawiewu, climatronik to nazwa VW na klimatyzacje automatyczną (z tego co wiem).

Ja osobiscie bym Ci polecił tego sedana (przynajmniej oglądnąć) -
http://www.allegro.pl/ite...a_limuzyna.html

VirMan - 29-04-2009, 16:49

jak dla mnie - to pod maska jest bajzel troche - pozatym sama izolacja spod blachy nie odpada :) generalnie ja za automatem sedanikiem :P wiec.. nie będę obiektywny :P
Anonymous - 29-04-2009, 23:43

Chi-Man, fiu fiu skoro obrotomierz nie z tego auta to chyba gość sobie jakiś z fiata założył , oj kolego widzę ze nagle się tutaj jakiś znawca sigm pokazał i morały snuje, jeśli to obrotomierz z nie tego modelu to Twoim zdaniem z jakiego to jest???????

[ Dodano: 29-04-2009, 23:50 ]
a po za tym nie rozpędzać się bo jest Kombi z 24V silnikiem, podgrzewanymi fotelami, tempomatem, i elektrycznymi fotelami a dokładniej jednym :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 29-04-2009, 23:51 ]
yasiu87, jeśli chcesz mogę Ci swoja sprzedać!!!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group