To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Diesel z GTL czy ktoś z zalał nim OII DiD 2.0?

sailax - 12-05-2009, 15:16

w Łodzi cena nowego V powera to 3,71 (z GTL), w zależności gdzie tankujesz możesz obliczyć różnicę, GTL to nic innego jak Vpower diesel... - nazwa stara, zawartość nowa :mrgreen: -
jmgmotocykle - 21-05-2009, 14:54

polecam gtl-a moje auto robi ok. 50-70 km wiecej (2 tankowania) i auto jest widocznie silniejsze... koszty zakupu są drozsze ale po przeliczeniu na litr wychodzi że sie parę groszy oszczędza w porównaniu do zwykłego diesla - mam silnik 2.2
NeronMJ - 04-08-2009, 09:57

Witam, Outlandera mam od miesiąca i tankuje tylko na Shellu Diesel V-Power, wcześniej jeździłem Citroenem C5 i też tankowałem tylko to paliwo. Powiem tak, nigdy nie było problemu z tym paliwem. Nawet w zimie, kiedy temperatury spadały do poniżej -20 nigdy nie miałem problemu z odpaleniem(nie dodawałem żadnego specyfiku do paliwa)
mitsu00 - 05-08-2009, 22:49

Wczoraj zatankowałem to cudo po raz 1. Dotychczas tankowałem wyłącznie na Statoil. Potwierdzam co napisał wcześniej jmgmotocykle - auto jeździ lepiej na tym paliwie. Silnik chodzi ciszej i zbiera się o wiele lepiej niż dotychczas. Zobaczymy czy pobiję dotychczasowy rekord przejechanych km na 1 baku. Obecny rekord to 770 km.

Pozdrawiam

MariuszSz - 15-08-2009, 13:45

Outka mam blisko 1 rok, przebieg 19k km. Zacząłem tankować GTL jakis czas temu i rzeczywiście w pierwszej kolejności zauważyłem, że silnik pracuje znacznie ciszej. Przy prędkościach powyżej 140 km/h bardziej niż dźwięk silnika dokuczliwy stał się szum opływającego samochód powietrza. Czy samochód jest bardziej dynamiczny- trudno mi to ocenić. Co do spalania, to jest ono niższe. Na tym paliwie w trasie przy prędkościach 110-120 i średniej ok. 80-85 km/ h regularnie uzyskuję spalanie 6,9-7,2 litra. Wcześniej spalanie w takich warunkach raczej oscylowało w granicach 7,5 l. Do tych danych podchodzę ostrożnie bo staram się byc ostatnio ekodriverem, więc pewnie jakis efekt to wywiera. Zauważyłem inną zależność. Tankuję tylko na Shellu, praktycznie na jednej stacji i na zwykłym paliwie zazwyczaj komputer wskazywal spalanie wyższe o 0,4 litra od wylicoznego na kalkulatorze. Na GTL wskazania na kalkulatorze i na komputerze są prawie identyczne. Następnym razem zatankuję zwykle paliwo i sprawdzę jeszcze spalanie. Jeszcze jedno wszystkie dane co do prędkości podaję na podstawie nawigacji. Licznik wskazuje ok. 5-10 km niższą prędkość. Podsumowując cichsza praca silnika jest wyraźnie odczuwalna. Do benzynowego tankowałem na Shelu VP Power Racing, a unikałem VPower, które jest zwykłym paliwem 'uszlachetnianym" na stacji.
Anonymous - 31-08-2009, 22:11

Zatankowałem GTL do 2,2 HDI. Nie widzę żadnej różnicy w porównaniu z paliwem ze Statoila. Spalanie to samo, głośność też.
mitsu00 - 31-08-2009, 23:23

venglin napisał/a:
Zatankowałem GTL do 2,2 HDI. Nie widzę żadnej różnicy w porównaniu z paliwem ze Statoila. Spalanie to samo, głośność też.



Szkoda że nie zauwazyłeś różnicy w spalaniu bądź w pracy silnika. Myślałem że wszystkie silniki HDI w Outkach tak jak mój czy kolegi jmgmotocykle, odbiorą zmianę paliwa na GTL na lepsze. Tak jak pisałem w innym wątku, w moim przypadku średnie spalanie stopniowo malało po zalewaniu tym paliwem (obecnie średnio 7,0 l/100 km) oraz kultura pracy silnika uległa wyraźnej poprawie.

Pozdr.

Anonymous - 01-09-2009, 08:03

Różnica jest kolosalna.Najbardziej spodobało mi się że ta tzw.dziura do 2k obrotów prawie zniknęła.Lekko cisnę i od razu odjazd.A wcześniej muszę powiedzieć że parę razy silnik mi zgasł jak nie dociskałem do dechy.Mam słabą nogę,nie lubię cisnąć do oporu.

Co do spalania to pojawiło mi się ostatnio 6.9 kiedy wcześniej rekord wynosił 7.3 :lol:

rezon - 01-09-2009, 09:03

AlCapone napisał/a:
Różnica jest kolosalna
jakoś nie potrafiłem zauważyć jej kolosalności. Silnik pracował nieco ciszej, ale turbodziurę wciąż miał. Osuszyłem dwa zbiorniki z GTL i zużycie paliwa było porównywalne do innych paliw. "A skoro nie ma różnicy to po co przepłacać?" jak to gdzieś mówili. Obecnie leję głównie zwykłego diesla, może zimą znowu zatankuję GTL-a aby zobaczyć różnicę w niskich temperaturach.
AlCapone napisał/a:
Mam słabą nogę,nie lubię cisnąć do oporu.

Co do spalania to pojawiło mi się ostatnio 6.9 kiedy wcześniej rekord wynosił 7.3
jak na słabą nogę to dość wysoki rekord, chyba że głównie po W-wie. W trasie z lekką nogą można bez większego wysiłku zejść poniżej 6l. Dużo zależy od warunków na drodze - wyprzedzanie robi mały wir w zbiorniku
Anonymous - 01-09-2009, 09:31

Tak możemy godzinami...... :lol:

Ja zauważyłem dużą różnicę już w momencie wyjazdu z Shela.O cichszej i równiejszej pracy silnika pisałem na innym wątku. O dynamice wspomniałem tutaj. Co do spalania to mam dopiero 5k km na liczniku i może jeszcze coś zejdzie jak się wszystko dotrze.Wlałem już Motulka do silnika i jazda jest jeszcze bardziej przyjemna.

Pozdrawiam.

rezon - 01-09-2009, 10:40

AlCapone napisał/a:
mam dopiero 5k km na liczniku
to jest raczej główne wyjaśnienie spadku zużycia. Przez kolejne 5kkm jeszcze powinno spaść
mitsu00 - 01-09-2009, 10:54

To ja wam powiem tak:

Mój misiek jest cholernie wrażliwy na jakość paliwa (zresztą HDI są z tego znane). Miałem juz raz incydent z zapchanym filtrem paliwa po tankowaniu na nierzetelnych stacjach (tutaj zaznaczam że nie były to no name:y tylko markowe stacje na trasie) i efektem było holowanie do ASO i wymiana filtra paliwa. Z własnej autopsji powiem ze zauważyłem dużą różnicę w paliwach w PL, chodzi mi tylko i wyłącznie o ON wyższej jakości. Poniżej zestawienie od najlepszej do najgorszej:

Shell V-Power z GTL
Statoil Suprema
BP Ultimate
Orlen Verva
Lotos coś tam


Na Vervie i Lotosie to silnik chodzi tak jakby połowę koni stracił. Nigdy więcej :finga:



Pozdrawiam

Hiszpan - 01-09-2009, 11:24

Nie znam się na paliwach, tankuję tylko na BP, ale pewno jakaś różnica w jakości jest. A co za tym idzie pewno i różnica w zachowaniu się silnika będzie widoczna. Mniej lub bardziej. ;)

Ja tankuję zwykłego diesla i nie narzekam. Raz na jakiś czas tankuję BP Ultimate i tak jak pisał rezon o GTL-u, kolosalnej różnicy nie ma. Pewno jest lepsze jakościowo, bo nawet tankowanie wygląda jak tankowanie benzyny. Nie pieni się i tak szybko nie odbija zawór czy coś tam na dystrybutorze. ;)
rezon napisał/a:
AlCapone napisał/a:
Mam słabą nogę,nie lubię cisnąć do oporu.

Co do spalania to pojawiło mi się ostatnio 6.9 kiedy wcześniej rekord wynosił 7.3
jak na słabą nogę to dość wysoki rekord, chyba że głównie po W-wie. W trasie z lekką nogą można bez większego wysiłku zejść poniżej 6l. Dużo zależy od warunków na drodze - wyprzedzanie robi mały wir w zbiorniku
To też mogę śmiało potwierdzić. Wracając w niedzielę z Krakowa, po zlocie w Żywcu, (wakacyjne powroty, remonty na drodze, itp.) średnia prędkość naszych samochodów spadła do 52-53, a spalanie do 5,7. :roll:
Anonymous - 01-09-2009, 18:13

rezon napisał/a:
AlCapone napisał/a:
mam dopiero 5k km na liczniku
to jest raczej główne wyjaśnienie spadku zużycia. Przez kolejne 5kkm jeszcze powinno spaść


Taaaaa.....zatankowałem GTL,przejechałem 200km i silnik od razu się dotarł i zaczął palić 0.5l mniej...... :lol:

sylb - 01-09-2009, 18:59

Ja tam się nie znam, ale czy ktoś wie gdzie są składy paliw Statoil, BP. Bo o ile mi wiadomo to Shell V-Power jest z Niemiec sprowadzany a reszta paliw Shella jest ze składu orlena.
To samo chyba jest z BP, Ultimate to będzie pewnie Orlen Verva.

Osobiście tankuję Shell V-Power z GTL lub BP Ultimate ale różnic jakość nie odczuwam w jeździe ani w spalaniu. Co nie znaczy że nie ma pomiędzy dobrym paliwem Shella, BP a zwykłym z Orlenu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group