To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem ze sprzęgłem

j13mk - 17-05-2009, 15:19

Zgadza się 2.2L, ja kupiłem 3L i przy wymianie 1L został jako zapas. Te 2 setki po prostu nie spłynęły...
Pozostaje rozebrać skrzynię i ocenić, czy coś jeszcze z niej będzie.

skull - 17-05-2009, 20:18

Owczar napisał/a:
skull możesz mieć taki problem jak Y@anek, czyli z mechanizmem różnicowym. Z tego co pisałeś u Ciebie dźwięk nasila się z prędkością a nie obrotami.

Właśnie ostatnio sprawdziłem to, na jałowym biegu dźwięk narasta wraz z obrotami :?
Zdjąłem też osłonę silnika i osłuchałem auto na kanale, dźwięk dobiegał gdzieś ze skrzyni, ale tak naprawdę dźwięk jest słabo słyszalny na zewnątrz najbardziej w środku samochodu :?

Owczar - 17-05-2009, 20:36

No to zmienia postać rzeczy... Możliwe, że masz standardowo uszkodzone łożyska, ale tylko wyjęcie skrzyni pozwoli postawić diagnozę. Jeśli dźwięk się nasila to radzę zrobić to jak najszybciej. Ostatnio jeden forumowicz zignorował i nie ma już co nawet naprawiać...


Aleksander doalnie oleju nie ma związku z zanikiem sprzęgła, ale dolewając na oko 2l możesz uszkodzić skrzynię!!

Co do sprzęgła to niech ktoś wciska sprzęgło, a Ty zobacz czy wysprzęglik popycha dźwignię.

A poziom oleju musi być do kontrolki z boku skrzyni.

skull - 18-05-2009, 18:47

koledzy zabieram się ze znajomym za rozebranie skrzyni,mam pytanko czy dużo jest roboty przy wyjmowaniu skrzyni z silnika 2,4 GDI?
Cudnny - 02-06-2009, 19:46

Witam, ja jeszcze raz odnośni mojej skrzyni, a więc tak jak samochód jest zimny 2 zgrzyta, jak się rozgrzeję samochód to już nie zgrzyta ale przy wysokich obrotach na jedynce przy wkładaniu 2 (szybka zmiana biegu) zgrzyta jak cholera, natomiast każdy bieg wchodzi z oporem, czasem ciężko wrzucić wsteczny. Druga sprawa to chyba tarcza od sprzęgła jest krzywa bo bierze nie równo i strasznie trzęsie i np. jak dodam gazu i odpuszcze z turlającego się samochodu na 2 to tak szarpnie przy odpuszczeniu gazu. No i gdy sprzęgło jest wciśnięte słychać tylko silnik, a gdy je puszcze na luzie rzęzi strasznie głośno. No i jeszcze jak jade na 2 bez gazu po płytach to gdy czuje jakiś opór to też strasznie głośno rzęzi. Powiedzcie co mam wymienić i gdzie tanio kupić części bo do perfekcji mojego galancika zostało tylko to do zrobienia. Pozdrawiam.
Owczar - 02-06-2009, 20:17

Kolego widzę, że masz 2.0TD, więc mozesz mieć problem z synchro 2go biegu.

Na początek sprawdź olej!!!! Ale jeśli mówisz że już Ci rzęzi to prawdopodobnie do wymiany będą łożyska/o na wałku sprzęgłowym. Koszt ok 100zł sztuka u Japaneze.
Skoro sprzęgło nierówno bierze to pewnie też do wymiany kompletne, wraz z łożyskiem oporowym. Jeśli dwójak nie zgrzyta po rozgrzaniu to jest nadzieja, że po zalaniu rzadszego oleju bedzie lepiej. Polecam w takim przypadku Rover MTF 94, dostaniesz w serwisie Rovera, co prawda drogi ale warto, bo pomaga na takie sytuacje.

Koszty:
Łożysko 1 sztuka koło 100zł (mogą być do wymiany oba na wałku wejściowym)
Uszczelniacze półosi koło 25zł sztukax2
Uszczelniacz wałka sprzęgłowego jakieś 20zł
Sprzęgło nie podam konkretnie ale coś koło 500zł ( nie wiem czy jest w tym łożysko oporowe, jeśli nie to plus 120zł)
Olej coś koło 50zł za litr (wchodzi 2,2 litra).

Plus robocizna.

seir - 02-06-2009, 21:54

Dziwne mam podobny problem - słychać hałas gdy auto jest na luzie, a sprzęgło nie wcisnięte, tyle, że to słychać płukanie z silnika... Za ktoś takie coś?
Cudnny - 27-08-2009, 02:45

Witam, dzisiaj postanowiłem wyciągnąć skrzynie z mojego galanta 2.o tdi. Wyciągnąłem i rozebrałem. Mianowicie wcześniej miałem objawy takie: na puszczonym sprzęgle rzęzi jak nie wiem jak wcisnę sprzęgło ustaje i po zatym szarpało strasznie sprzęgło. Dzisiaj rozebrałem skrzynie i napewno idzie do wymiany kpl. sprzęgło (zamówiłem u japaneza) jakiś daikny/exady chyba może być?? Potem wszystkie łożyska jak lecą chyba jest ich 6szt. bo drugi raz jej nie będę rozbierał, no i uszczelniacze (simmeringi itp.) Mam tylko pytanie czy warto ładować pieniądze w synchronizatory?? Bo dwójka na zimnym zgrzyta na ciepłym już nie ale przy ostrej jeżdzie na wyższych obrotach też zgrzyta, reszta biegów wchodzi jako tako, ale rewelacji nie ma. Mam rozebraną skrzynie więc nie wiem za bardzo co robić. Podobno synchro u mnie już były wymieniane, tak mówił poprzedni właściciel że przed sprzedażą były wymieniane, po skrzyni widać było że była świeżo wyjmowana ale nie wiem czy te synchro wymienił, da się na oko ocenić stan sychronizatorów??
packman13 - 27-08-2009, 11:44

Witam, podłącze się do tematu. U mnie słychać łożysko ale tylko jak ruszam na 1 biegu potem już nie. I sprzęgło mi się czasami ślizga. Więc nie długo te dwa elementy będą do wymiany. I teraz mam pytanie ile mogę jeszcze tak pojeździć bo nie mam chwilowo kasy na naprawę? Rok? pół roku? A druga sprawa to w Auto TW za samą robociznę powiedzieli mi 850zł :shock: Zna ktoś może kogoś kto zrobi to równie dobrze za mniejsze pieniądze? Bo jak rozmawiam z ludźmi to do innych marek takie naprawy kosztują max 300zł
Hugo - 27-08-2009, 15:14

Cudnny napisał/a:
daikny/exady chyba może być??
Jak najbardziej.
Cudnny - 14-09-2009, 11:15

witam, w końcu rozebrałem całą skrzynie w drobny mak, wymieniłem wszystkie 6 łożysk po (2 na wałku głównym, 2 na różnicówce i 2 na sprzęgłowym), wymieniłem zimmeringi nalałem oleju Mobil syntetyk, nowe sprzęgło exedy, wydałem na to wszystko 1700pln i efekt mierny, mianowicie na puszczonym sprzęgle jak waliło i zgrzytało tak samo wali i zgrzyta, jak wcisne to jest oki. Nie wiem już co mam robić bo kase władowałem a mam to samo doradźcie coś. Dzisiaj wjeżdzam na kanał zobacze może gdzieś olej ucieka bo przez pierwszą godzine od złożenia było oki potem zaczeło rzęzić :(
Owczar - 14-09-2009, 11:17

A wymieniłeś łożysko oporowe?
Cudnny - 14-09-2009, 16:36

wymieniłem kompletne sprzęgło, a pozatym łożysko oporowe pracuje na wciśniętym sprzęgle, a mi rzęzi na puszczonym sprzęgle, tryby w skrzyni są oki nie widać na nich większego zużycia,robiłem ten remont sam z takim znajomym mechanikiem więc wiem na pewno co wymieniłem. Po remoncie i odpaleniu było oki póki się nie nagrzał do 90st. C wtedy zaczyna buczeć. Miałem nalać gęstego oleju ale po remoncie to raczej nie miało sensu jak wszystkie łożyska nowe poszły. Mam schemat skrzyni (wałka głównego i sprzęgłowego) to na wałkach są jeszcze 3 łożyska pod trybami, chyba że to one tłuką ale mechanik mówi że to niemożliwe.
packman13 - 07-10-2009, 22:56

Koledzy co to może być. Dziś mechanik wymienił mi sprzęgło na nowe i wlał nowy olej do skrzyni. I tak: sprzęgło chodzi rewelacyjnie bez żadnych oporów bierze praktycznie od początku wystarczy lekko zwolnić pedał i już rusza. Ale co mnie zastanawia że biegi mi bardzo ciężko wchodzą i to wszystkie. Dosłownie żeby wrzucić jedynkę muszę użyć trochę siły a wcześniej wchodziły lekko. I teraz pytanie czy to tak ma być? Czy mechanikowi coś nie wyszło? Dodam jeszcze że łożysko w skrzyni będę wymieniał bo już je lekko słychać na 1 biegu ale bardzo lekko więc jeszcze miesiąc wytrzyma.
Pozdrawiam

fj_mike - 07-10-2009, 23:07

packman13 a jakim olejem zalałeś skrzynię?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group