To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Chip Tuning w Carismie 1.8 GDI automat

Sebek - 06-05-2009, 19:01

wichura1 napisał/a:
Masz GDI z 2002 roku, więc masz kontrolkę ECO, która zapala się podczas płynnej jazdy ze stałą predkością około 2100-3500 obrotów. ECU przełącza silnik na zasilanie ubogą miesznką. 1.8 GDI 122KM pali wtedy mniej niż mój 1.6 100KM w takich samych warunkach.

A to mnie zastrzeliłeś :shock: Nie miałem pojęcia, że coś takiego jak "kontrolka ECO" istnieje. Nie mogę o tym znaleźć ani słowa w Instrukcji Obsługi ani też nigdy nie pojawiła mi się taka informacja na pulpicie. Czy istnieje możliwość, że moja CARI tego nie ma? :roll:

[ Dodano: 06-05-2009, 19:23 ]
big_foot napisał/a:
Sebek Ÿ napisał/a:
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Powiedzmy, że mnie bardziej zależy na niższym spalaniu. :roll: Mocy mam dość (jak na razie :wink: )
Da się coś z tym z chipem zrobić? Tak żeby z 1litr/100km zaoszczędzić? :?:


Napisz może ile na dzień dzisiejszy pali Twoja Cari, że chcesz by na stacji wynik wychodził o 1 litr mniejszy.

Też mam automat, nic nie kombinowałem przy silniku, żadnych chip'ów ani tym podobnych. Moje średnie spalanie to 7,5-8,5L/100km (w zalezności od tego ile miasta i jak dynamicznie jadę).
Minimalne spalanie przy eco-driving'u to 5,57L w trasie (odcinek 350km z prędkością 90-100km/h), więc myslę, że żaden chip nie pozwoli Ci na obniżenie spalania na tyle by kiedykolwiek zwróciły się nakłady na "tuning", a przyrost mocy (tak jak pisali koledzy) będzie minimalny.


Ja dziś jadać dość "Eco" 90-110km/h na tiptronicu wykręciłem na trasie Przemyśl-Warszawa 380km spalanie 6.4l/100km ale musiałem się starać przyznam.

Moomin - 06-05-2009, 19:26

Sebek � napisał/a:

A to mnie zastrzeliłeś :shock: Nie miałem pojęcia, że coś takiego jak "kontrolka ECO" istnieje. Nie mogę o tym znaleźć ani słowa w Instrukcji Obsługi ani też nigdy nie pojawiła mi się taka informacja na pulpicie. Czy istnieje możliwość, że moja CARI tego nie ma? :roll:
[


Raczej niemożliwe żebyś nie miał. Pewnie przepaliła się żarówka. Standard. Dobrze poszukaj w instrukcji, musi być opisana kontrolka ECO GDI. Ja mam 99 rok i u mnie w instrukcji jest o tym napisane.

Sebek - 06-05-2009, 19:30

Moomin napisał/a:
Sebek � napisał/a:

A to mnie zastrzeliłeś :shock: Nie miałem pojęcia, że coś takiego jak "kontrolka ECO" istnieje. Nie mogę o tym znaleźć ani słowa w Instrukcji Obsługi ani też nigdy nie pojawiła mi się taka informacja na pulpicie. Czy istnieje możliwość, że moja CARI tego nie ma? :roll:
[


Raczej niemożliwe żebyś nie miał. Pewnie przepaliła się żarówka. Standard. Dobrze poszukaj w instrukcji, musi być opisana kontrolka ECO GDI. Ja mam 99 rok i u mnie w instrukcji jest o tym napisane.


A czy mógłbyś mi może opisać miejsce gdzie ona się ma znajdować? Będzie mi łatwiej sprawdzić. :biggrin:

Moomin - 06-05-2009, 19:48

Znajdź w instrukcji dział "Urządzenia sterowanie i kontroli" i zobacz na opis zegarów (4-7). Lampka nr 19. Jak znajdę w sieci jakieś zdjęcie zegarów GDI to wkleję.
Mam:


Robson86 - 06-05-2009, 20:33

Sebek Ÿ napisał/a:
A to mnie zastrzeliłeś Nie miałem pojęcia, że coś takiego jak "kontrolka ECO" istnieje. Nie mogę o tym znaleźć ani słowa w Instrukcji Obsługi ani też nigdy nie pojawiła mi się taka informacja na pulpicie. Czy istnieje możliwość, że moja CARI tego nie ma?

raczej na pewno masz przepalona to kontrolke, bo po lifcie w kazdym GDI byla montowana w wyposazeniu seryjnym
Cytat:
która zapala się podczas płynnej jazdy ze stałą predkością około 2100-3500 obrotów

przy deliktanym traktowaniu pedalu gazu do jakis 3200-3500obr/min, a przy mocnym wcisnieciu gazu nawet w ogole moze sie nie zapalic :twisted: Silnik przechodzi w "normalny" tryb wtedy :)
Pozdroo

Sebek - 06-05-2009, 21:10

Jutro sprawdzę w samochodzie bo w instrukcji nie ma ani słowa.
Moomin - Moja deska wygląda trochę inaczej - to typ z tiptronikiem (czyli typ "B").
Dzięki za oświecenie. :)

Piwor - 06-05-2009, 22:00

Przy przechodzeniu w tryb ECO u niektórych występuje leciuteńkie jakby szarpnięcie. Dalej idąc jeśli chcesz "wyłączyć" tryb daj więcej gazu. :)

Co do automatu, to jak pisałem da się regulować zmianę biegów. W końcu skrzynia to INVECS II która ponoć uczy się też "parametrów" użytkownika. :)

Jeśli piszę herezje, to dajcie znać. :)

wichura1 - 06-05-2009, 22:29

Uczy, uczy jak pałujesz jeździ na wysokich obrotach i później zmienia biegi. Jak jeździsz delikatnie zmienia biegi bardzo szybko i jeździ na niskich obrotach.
Morfi - 07-05-2009, 00:40

Z tego wynika, że aby dostosowac skrzynie do siebie to trzeba zrobic reset kompa i nauczyc skrzynie swoich wymagań :)
Piwor - 07-05-2009, 07:46

A czy ktoś jest w stanie mi potwierdzić lub zanegować, iż da się sterować biegami odpowiednio obsługując pedał gazu?
saphire - 07-05-2009, 07:59

Sebek � napisał/a:
Ja dziś jadać dość "Eco" 90-110km/h na tiptronicu wykręciłem na trasie Przemyśl-Warszawa 380km spalanie 6.4l/100km :P . Uważam, że nie jest to najgorszy rezultat tym bardziej, że jechałem płynnie a wiele ciężarówek zostawało w tyle :lol: . Więc pewnie mógłbym i lepiej wykręcić tylko co to za jazda :roll:


Ja nie stosuje i nie będę jeździł eco-drivingiem bo mnie to wkurza i nudzi i odbiera cała radość i przyjemność z jazdy a jadąc energicznie i szybko z pełną przyjemnością prowadzenia miśka na tej trasie pali mi mój automat i z klimą 7.4 l/100km więc po co mam się przejmować eco-drivingiem? :badgrin: :badgrin: :badgrin:

:butthead:

[ Dodano: 07-05-2009, 08:03 ]
Piwor napisał/a:
A czy ktoś jest w stanie mi potwierdzić lub zanegować, iż da się sterować biegami odpowiednio obsługując pedał gazu?


Dokładnie tak jest - skrzynia bardzo dobrze reaguje na "wachlowanie" gazem i wyczaja szybko twoje zamiary na podstawie tego jak nim operujesz przykładowo:

- jeśli wciskam gaz płynnie to i skrzynia ciągnie na aktualnym biegu aż do końca
- jeśli wciskam gaz szybko to zredukuje i ciągnie
- jeśli zrobię kick-down to nieraz i o dwa biegi zredukuje i odejście
- jeśli ciągnie na biegu i lekko odpuszczę gaz to wrzuci wyższy "toczący" się bieg
- jeśli z góry kilka razy lekko nacisne stopa to zredukuje i zacznie hamować silnikiem

itp. itd. możliwości wiele...

[ Dodano: 07-05-2009, 08:05 ]
big_foot napisał/a:
Jak chcesz to zrobić jadąc automatem, skoro skrzynia sama decyduje o zmianie biegu???


Nie do końca bo skrzynia reaguje na to jak operujesz gazem.

Piwor - 07-05-2009, 15:12

saphire, o to mi właśnie chodziło. :) To próbowałem wyjaśnić, ale jako, że nie mam automatu, to i nie wiedziałem jak robić ów triki. :P
Sebek - 08-05-2009, 14:23

Robson86 napisał/a:
Sebek Ÿ napisał/a:
A to mnie zastrzeliłeś Nie miałem pojęcia, że coś takiego jak "kontrolka ECO" istnieje. Nie mogę o tym znaleźć ani słowa w Instrukcji Obsługi ani też nigdy nie pojawiła mi się taka informacja na pulpicie. Czy istnieje możliwość, że moja CARI tego nie ma?

raczej na pewno masz przepalona to kontrolke, bo po lifcie w kazdym GDI byla montowana w wyposazeniu seryjnym

Sprawdziłem. Mam tą kontrolkę 8) ale za cholerę się nie chce zaświecić, nawet przy zapalaniu silnika. Czy to oznacza, że może być przepalona? Czy powinna się zaświecić przy zapalaniu silnika?
Jak naprawić tą kontrolkę jeśli rzeczywiście jest przepalona? Czy to skala trudności typu przepalona żarówka? :wink: Wolałbym nie placić 50 zeta jeśli to można samemu wymienić. 8)

Moomin - 08-05-2009, 15:59

GDI Eco powinno się zaświecić po przekręceniu zapłonu i zgasnąć razem z Check Engine. Na pewno masz przepaloną tylko żarówkę, wymiana jest bardzo prosta. Odkręcasz osłonę zegarów (chyba 3 lub 4 śrubki) i zobaczysz 3 uchwyty samych zegarów. Odkręcasz je i wyciągasz zegary, nie ma tam żadnych linek czy zatrzasków, siedzi to na wcisk. Nie ciągnij tylko za przezroczystą obudowę bo łatwo tam zatrzaski złamać. Złap głębiej za biały plastik. Żaróweczkę dostaniesz w zwykłym sklepie elektrycznym/samochodowym.
Sebek - 08-05-2009, 16:14

Moomin napisał/a:
GDI Eco powinno się zaświecić po przekręceniu zapłonu i zgasnąć razem z Check Engine. Na pewno masz przepaloną tylko żarówkę, wymiana jest bardzo prosta. Odkręcasz osłonę zegarów (chyba 3 lub 4 śrubki) i zobaczysz 3 uchwyty samych zegarów. Odkręcasz je i wyciągasz zegary, nie ma tam żadnych linek czy zatrzasków, siedzi to na wcisk. Nie ciągnij tylko za przezroczystą obudowę bo łatwo tam zatrzaski złamać. Złap głębiej za biały plastik. Żaróweczkę dostaniesz w zwykłym sklepie elektrycznym/samochodowym.

Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Należy Ci się piwko. :drinkers:

P.S. jeszcze spytam co by 2 razy tego nie odkręcać. Nie znasz przypadkiem symbolu tej żaróweczki? :oops:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group