[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wlew paliwa syczy, zbiornik sie zapowietrza
seir - 24-05-2009, 21:44
Zalewasz bak 40-50 litrami paliwa. Zakręcasz zbiornik szczelnie. Po spaleniu tych 40 litrów coś musi w tym zbiorniku - co innego jak nie powietrze? Ale jego tam nie ma, bo zbiornik jest szczelny. Po odkręceniu korka powietrze jest zasysane do wnętrza...
To tak jakbyś pił wodę z butelki i nie dopuszczał powietrza - butelka się skurczy, a jak odstawisz usta to zassa powietrze w miejsce wypitego płynu i wróci do poprzedniego kształtu. Tyle, że bak raczej się nie odkształca
Jeżeli chodzi o czas syczenia:
Mi syczy max 2-3 sekundy, czasem to jest tlyko taki lekki pierd, czasem siorbie mocno. Nawet po tankowaniu do pełna i później wyjeżdżeniu do rezerwy - bywa różnie z dźwiękiem.
Bartek - 24-05-2009, 22:02
seir, mylisz się.....
Po przejechaniu 5 km będzie tak samo syczał, jak po spaleniu 50 l..... Za podciśnienie w baku odpowiada "Purge Selenoid Valve", który utrzymuje podciśnienie w baku na poziomie podciśnienia w kolektorze ssącym na jałowym biegu (ok. -0.7 bara)...
motke - 24-05-2009, 22:12
dzięki za odpowiedzi wiec nie ma sie czym przejmować i jeździć dalej
seir - 24-05-2009, 22:44
Bartek napisał/a: | seir, mylisz się.....
Po przejechaniu 5 km będzie tak samo syczał, jak po spaleniu 50 l..... Za podciśnienie w baku odpowiada "Purge Selenoid Valve", który utrzymuje podciśnienie w baku na poziomie podciśnienia w kolektorze ssącym na jałowym biegu (ok. -0.7 bara)... |
Czyli to jest wyjaśnienie dlaczego nie ma różnicy gdy lekko się dolewa paliwa, czy leje się do pełna na pusty bak...
pipi_ja - 24-05-2009, 23:58
Bartek napisał/a: | seir, mylisz się.....
Po przejechaniu 5 km będzie tak samo syczał, jak po spaleniu 50 l..... Za podciśnienie w baku odpowiada "Purge Selenoid Valve", który utrzymuje podciśnienie w baku na poziomie podciśnienia w kolektorze ssącym na jałowym biegu (ok. -0.7 bara)... |
No to zupełnie nie rozumię co sie u mnie dzieje bo mam wręcz odwrotnie. Jak odkręcam korek gazy uciekają a nie są zasysane. Muszę trzymać korek bo normalnie odskakuje z wlewu po odkręceniu. Dawniej przez 3 lata pracowałem na stacji benzynowej i powiem szczerze, że zdecydowana większość samochodów właśnie wypuszczała gazy a nie zaciągała.
Więc o co tu chodzi?
Co do czasu syczenia to faktycznie trwa sekundę może dwie, nigdy nie miałęm żeby aż 6 sekund )
Bartek - 25-05-2009, 00:33
pipi_ja, masz naknocone w instalacji podciśnień i gazy z baku nie są wciągane do silnika, tylko się kiszą w zbiorniku..... Miśki zasysają powietrze na 100%
Krzyzak - 25-05-2009, 07:44
Bartek, a opary nie ida przypadkiem do filtra weglowego i dopiero stamtad przez Purge do kolektora?
bo u mnie tak jest i dotad zawsze tak sie spotykalem
ponadto purge otwiera sie dopiero powyzej 3500 rpm
natomiast bak ma swoje odpowietrzenie w korku - po to jest tam sprezynka, zeby uzupelnic cisnienie w miare potrzeby
Kamil_Ziomek - 24-08-2010, 20:46 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Opary paliwa z wleu benzyny Witam i zastanawia mnie jedna rzecz w moim galancie ( mam go od niedawna). Gdy przyjeżdżam na benzyniarnie i odkręcam korek z baku wydostają się po "ciśnieniem" opary benzyny. Nie wiem dlaczego tak się dzieje a czas w którym słychać to syczenie to jakieś 4-5 s i wydaje mi się zbyt wielki.
Psikus - 24-08-2010, 20:51
to normalne.
Kamil_Ziomek - 24-08-2010, 21:45
Dzięki. Już myślałem że z moim autkiem jest coś nie tak.
Tomek - 24-08-2010, 23:07
znaczy tylko, że masz szczelny bak
jak znika paliwo to sie robi podciśnienie
i jak odkręcisz korek to to co słyszysz to powietrze wssysa do środka
Krzyzak - 25-08-2010, 06:50
a ja się będę dalej upierał - to znaczy, że masz niesprawny korek wlewowy
mam 3 Misie i w jednym też zasysa a w dwóch nie
zresztą - w każdym manualu jest napisane, że ta sprężynka w korku jest właśnie po to, by po zrobieniu się w baku podciśnienia zassać do niego powietrze
Szwagroz - 25-08-2010, 09:06
miałem tak w hondzie, jak odkrecałem korek wlewu to aż było słychać trzask blach zbiornika, w galancie tez tak mam, tyle że tu chyba grubsza blacha bo słychac tylko pssssssssss
Psikus - 25-08-2010, 11:35
ja tak miałem w 2 poprzednich hondach i mam tak w galancie i w toyotopochodnym citroenie c1
marcinzam - 25-08-2010, 12:24
czyli większość ma niesprawne korki wlewowe
|
|
|