To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Anonymous - 23-08-2006, 22:54

swees napisał/a:
a ze stanów można sobie sciągnąć za 620 USD komplet wilwooda z czterotłoczkowymi zaciskami, tarczami 31cm (dwuczęściowymi) i klockami
pozdr


Witam
Czy ktoś zna temat tego wilwooda bo na ich stronie to nie znalazlem kompletu do EA
Pozdrawiam

swees - 27-08-2006, 22:42

Amator, oni wszystkie części mają uniwersalne - produkcja dedykowanych jarzm/zacisków byłaby nieopłacalna. popatrz na zestaw do lancera (nie evo) i jego manuala - zacisk jest montowany do zwrotnicy za pomocą przelotki którą, jeżeli lancerowa nie będzie pasowała, dorobi każdy dobry rzemieślnik. za to musisz mieć hata z odpowiednim rozstawem śrub - i taki jest w tym lancerze.

pozdr

ps. w usa galanty EA nie nazywały się EA.

krzysio1972 - 06-03-2008, 21:38

No to dokonalem swapu :-)

Mam EA5W z 97r czyli zacisk jednotloczkowy z tarcza o srednicy 256 i klockami 128x50x16. Z moich obserwacji z hamowaniem nie bylo zle, przynajmniej z pojedynczym, ale zuzycie hamulcow bylo nieakceptowalne. Zaden komplet klockow u mnie nie wytrzymal 10kkm, a tarcze max 30kkm i postanowilem zmienic na wieksze.

Zaciski dwutloczkowe (z jarzmem) kupilem od gala E88A byly w b.dobrym stanie, tarcze i klocki rowniez dobierane do E88A. Wszystko pasuje idealnie, zadnego 'drutowania', szybka przekladka (praca jak przy standardowej wymianie tarcz i klockow plus odkrecenie\przykrecenie przewodu hamulcowego) i w droge. Tarcza ma 276mm srednicy, klocki tez sa wieksze 150x59, takze mysle, ze dluzej posluza i beda sprawniejsze.
I na konec jeszcze jedna niespodzianka, wyszlo na to, ze hamulce do e88a sa tansze, kupilem tarcze zimmerman za 114 szt. i klocki ferodo za 119 komplet, poprzednie zestawy mialem zawsze drozsze, a niekoniecznie lepsze.

JaGrab3 - 07-03-2008, 08:41

rewela! czy czujesz różnicę w hamowaniu?
tommyc1 - 07-03-2008, 08:42

o, interesujace-za ile ci wyszla ta cala operacja?

ja zmienilem tarcze w zeszlym roku na EBC i skonczyly sie moje problemy z biciem ale hamulce i tak sa za slabe jak na te moc i mase auta

krzysio1972 - 07-03-2008, 09:33

Roznicy to jeszcze nie czuje, bo najpierw stosuje metode ukladania tarczy i klockow opisywana na forum i nie przesadzam z hamowaniem.
Koszt jest spory, ale biorac pod uwage, ze powinny byc zadsze wymiany, to sie zwroci dosc szybko, no i hamulce lepsze.
Ceny tarcz juz podawalem: 114 sztuka zimmermann, stare juz dawno powinienem wymienic, ale czekalem na swap, czyli koszt niewymuszony, klodki ferodo 119.
Zaciski, troche sie naszukalem, ale wreszcze kupilem na allegro- 399, od e88a, powinny pasowac jeszcze naturalnie od EA (po zmianie zaciskow, 99rok?), od sigmy i ten sam zacisk jest w pajero, ale tam chyba inne jarzmo jest, takze trzeba uwazac.

Calosc: 2x114 + 119 + 399 + przekladka (nie wiem ile dokladnie, bo kilka rzeczy jeszcze robilem).

Marcino - 08-03-2008, 09:29

NO to ja teraz jestem już na 100% pewny ze sie uda i tez pójdę tym tropem bo moje tarcze szykują sie do wymiany z przodu.
Krzyś powiedz jeszcze czy robiłeś coś z pompa? czy została seryjna...? bo to chyba ostatnia wątpliwośc która była poruszana na forum czy pompa da sobie rade z zaciskami dwutłoczkowymi....

Bartek - 08-03-2008, 21:54

Pompa daje radę, warto jednak zmienić korektor siły hamowania, bo przy hamulcach przednich o mniejszym zapotrzebowaniu na płyn, tył jest mocno tłumiony i efekt jest taki, że auto po takiej zmianie nie hamuje lepiej, tylko mocniej nurkuje przy hamowaniu, bo tylne hamulce prawie nie działają
krzysio1972 - 09-03-2008, 11:16

Bartek napisał/a:
Pompa daje radę, warto jednak zmienić korektor siły hamowania, bo przy hamulcach przednich o mniejszym zapotrzebowaniu na płyn, tył jest mocno tłumiony i efekt jest taki, że auto po takiej zmianie nie hamuje lepiej, tylko mocniej nurkuje przy hamowaniu, bo tylne hamulce prawie nie działają



Troche nie bardzo rozumiem, skoro nurkuje to dociaza przod i poprawia hamowanie, a sama ilosc plynu nie ma znaczenia, bo chodzi o cisnienie. Problemem natomiast raczej jest powierzchnia tloczkow, bo roznica pomiedzy dwutloczkowym i jednotloczkowym pewnie jest i pozostaje pytanie czy zwiekszylem, czy zmiejszylem sile hamowania przodu.
Inna rzecz to na jakiej zasadzie dziala korektor w galancie, ja do tej pory spotkalem sie z mechanicznymi, dzialajacymi w zaleznosci od obciazenia tylnej osi i mozna je bylo dodatkowo regulowac. Jak jest w galancie i na jaki ewentualnie wymienic? Moze tyl tez wymienic i korektor od e88a, bedzie calosciowe rozwiazanie lub jest mozliwosc regulacji korektora?

Bartek - 09-03-2008, 11:43

Zwiększyłeś siłę, bo poza więszym naciskiem tłoczkow na klocek przy tym samym ciśnieniu (większa powierzchnia napierania płynu), klocki są o 50% większej powierzchni.... ale to nie jest problem.....

problemem jest to, że wytwarzasz mniejsze ciśnienie w układzie, żeby przód hamował z tą samą siłą co poprzednio, więc tył dostaje mniejsze ciśnienie, więc balans hamulców się pogorszył.....

Piszę z doświadczenia identycznego swapa w E33 - wrażeniowo po swapie hamulce się poprawiły, tylko że droga hamowania się wydłużyła.....dopiero wymiana tylnych hamulców wraz z korektorem skróciła drogę hamowania..... Samochód hamuje 4 kołami nie bez powodu ;)

W kombi (z tego co pamiętam masz kombi ;) ) występowały 2 rozwiązania - statyczny korektor i dynamiczny zależny od ugięcia tylnego zawieszenia (bodaj tylko w wersji samopoziomującej). W e88 był tylko statyczny, tak jak w sedanach EA. Jeeli masz statyczny, to z wymianą nie będzie problemu, przy dynamicznym można coś rzeźbić (udając większe ugięcie zawiasu niż jest naprawdę) lub wymienić na korektror z poliftowego EA3 lub EA5

Marcino - 09-03-2008, 11:51

A w którym miejscu jest ten korektor?
Przegladajac service manual niczego nie znalazałem w okolicach tylnej osi?
Wupatrzyłem tylko "proportional Valve" czy to jest to?

Bo mnie sie wydaje ze skoro mam ABS z czterema czujnikami to moze Pompa ABS ma wbudowany w siebe taki korektor...

Bartku czy mozesz potwierdzić?

JaGrab3 - 08-04-2008, 22:12

Ha , kupilem sobie tarcze (256mm) i klocki dzisiaj zabralem sie za zmiane, odkrecam zacisk a tam ..... niespodzianka!!! zaciski 2 tłoczkowe!!! No to sie uradowałem, zmierzyłem średnicę tarczy --ponad 275 (byle jaka miarka) noooo to teraz wymiana na inne tarcze w sklepie i można hamować!!.
Wiec tak mam hamulce po zmianie, a samochód jest z marca 98, wiec sie zdziwiłem bo podobno zmiana była we wrześniu... no chyba ze SE miały moda wcześniej :) .
A teraz skoro mam 2 tłoczkowe to wam powiem ze też mi nieźle biją, dlatego zmieniam...

xor - 08-04-2008, 22:37

Już o tym pisałem na forum, w moim SE z maja 98 też mam dwutłoczkowe.
Wnioskuję zatem, że SE od początku miały lepsze heble.

JaGrab3 - 09-04-2008, 12:37

No wlasnie ale katalogi części tego nie uwzględniają...
swinks_UK - 09-04-2008, 12:54

Zgadza się!
W SE od początku szły większe tarcze i podwójne zaciski...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group