To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A 2.4] Olej w INVECS II

Krzyzak - 11-05-2011, 07:10

na podstawie specyfikacji właśnie... jest zgodny z dia queen sp3
gołąb - 11-05-2011, 07:48

A w Wa-wie np. jest taki warsztat auto tw (bardzo polecany również na naszym forum) i szef tego warsztatu nie wleje nic innego do skrzyni niż oryginalny olej MM
(Bańka asygnowana znakiem 3 diamentów, ale swoją drogą ktoś go musi produkować, bo chyba nie mitsubishi...?)-w każdym razie mówi, że jak się nie chce kłopotów to tylko ten olej...
Oryginalny olej ma taką jakby różową barwę i kosztuje około 55zł/L
Co wy na to?

QF3L - 11-05-2011, 12:24

Krzyzak, wybacz, ale nie przekonują mnie argumenty "jest, bo tak jest". Tym bardziej, że na znalezionej przeze mnie karcie produktu transmax z stoi jak byk:
Specyfikacje: ZF TE-ML- 11B/14C/16M, MB 236.81, MAN 339 F, Voith –G607/1373, Voith Retardery
Nie przeczę, że któraś z w/w specyfikacji dla aut ciężarowych odpowiada Mitsu SPII/III, ale lejąc jakikolwiek specyfik w umiłowaną furę wolałbym mieć wprost to napisane.

radek79 - 11-05-2011, 12:43

ATF
Castrol Transmax Z
Gęstość @ 15°C - 0,836 kg/m3
Lepkość @ 40°C - 38,0 mm2/s
Lepkość @ 100°C - 7,5 mm2/s
Lepkość CCS @ -40°C - 8400 mPa.s
Indeks lepkości - 168
Punkt Zapłonu - 228 °C
Punkt Płynięcia - <-60 °C

Typ: całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych

Specyfikacje:ZF TE-ML- 11B/14C/16M, MB 236.81, MAN 339 F, Voith –G607/1373,
Voith Retardery

Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową
odpornością na ścinanie. Konwencjonalne olej ATF tracą już po pierwszych 5.000 km
przebiegu 35% swojej lepkości. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze
zużywanie się przekładni.

Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny.
Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla
wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych,
a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.

Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith
AT.

Zolar - 01-06-2011, 08:31

Mam ważną uwagę dla wszystkich, którzy przymierzają się do zmiany oleju w skrzyni. Sprawdźcie czy do waszej skrzyni jest potrzebny filtr. Ja zrobiłem złe rozeznanie w temacie. Kupiłem filtr po czym okazało się w trakcie wymiany, że w modelach od końcówki '99 roku przestały one być montowane. Tutaj ukłony dla p. Marka Malika z Japaneze, który zaoferował, że przyjmie zwrot niepotrzebnej części.

Co do samej wymiany oleju mam dwa spostrzeżenia po zmianie oryginalnego oleju (który chyba był w skrzyni od nowości) na Transmax Z.

1. Wybierak skrzyni pracuje płynniej a przy zmianie biegów nie da się odczuć najmniejszych szarpnięć.

2. Mam dziwne wrażenie, że czasami skrzynia świszczy trochę jak turbosprężarka. Zwłaszcza na początkowych biegach przy szybkim starcie.

Czy miał ktoś podobną sytuację? Czym to może być spowodowane?

KaWu - 01-06-2011, 08:52

Zolar napisał/a:
okazało się w trakcie wymiany, że w modelach od końcówki '99 roku przestały one być montowane

Nie przestaly, ale byly wersje z / i bez filtra zewn..
Pewnie u Ciebie jest wewnetrzny filtr w skrzyni biegow.

polaff - 01-06-2011, 23:52

KaWu napisał/a:
Zolar napisał/a:
okazało się w trakcie wymiany, że w modelach od końcówki '99 roku przestały one być montowane

Nie przestaly, ale byly wersje z / i bez filtra zewn..
Pewnie u Ciebie jest wewnetrzny filtr w skrzyni biegow.


wewnętrzne często wystarczy tylko umyć...

MisiekK - 06-06-2011, 23:24

Zmieniłem na Transmax Z też oliwkowy nie wiśniowy- kupiłem 20L i podzieliłem się z mitsumaniakiem.
Po wymianie został 1L na dolewki (zrobiłem 30tys i na razie jest stały poziom).
Koszt oleju przy pojemniku 20L nie jest wysoki licząc filtr + wymianę dynamiczna w warsztacie.
Nie ma co oszczędzać na oleju bo zemsta może być dotkliwa. Jak kupisz tańsze klocki lub tarcze małe ryzyko sporych kosztów ale przy skrzyni?
Jakby co Japaneze sprzedaje transmaxa w mniejszych ilościach.

Zolar - 07-06-2011, 17:19

Jestem po wymianie na Transmax Z, która wydawała się być prawidłowa, ale...

Po pierwsze primo: mam cały czas wrażenie, że na bagnecie pokazuje poziom powyżej HOT - nie wiem czy może to być niebezpieczne dla skrzyni? Z drugiej strony nie wim czy ten badziewny bagnecik jest miarodajny :(

Po drugie primo: mam tylko filtr wewnętrzny, ale go nie płukaliśmy podczas wymiany jak sugerował polaff

Po trzecie primo - ultimo: mam dziwne wrażenie jakby skrzynia trochę świszczała po tej zmianie.

W związku z tym mam pytanie czy można przepłukać ten filtr po wymianie?

Czy jest sens zlać powiedzmy z 1,5l nadmiaru oleju i potem ewentualnie dolać tej resztki co mi została z wymiany?

kpawel - 07-06-2011, 18:58

Poziom oleju sprawdzić po przejechaniu spokojnie około 5 km, silnik pracuje, wajcha zmiany biegów na pozycji N.

Poziom oleju w okolicach max.

Jak za dużo leju to spuścić poprzez odpięcie węża od chłodnicy olej oraz odpalenie silnika na chwilę. Oczywiście wąż wsadzić do jakiegoś pojemnika, butelki.

Filtra wewnętrznego się nie czyści, tylko wymienia podczas remontu skrzyni.

Krzyzak - 08-06-2011, 07:15

kpawel napisał/a:
wąż wsadzić do jakiegoś pojemnika

oba węże! - z drugiej strony też ostro cieknie :)
kpawel napisał/a:
po przejechaniu spokojnie około 5 km

manual precyzuje min. 20 km

Hugo - 08-06-2011, 07:50

Kurde a mi się dzisiaj śniło, że wlałem jakiegoś (jak myślałem) ulepszacza do oleju w skrzyni biegów, a jak się okazało to była jakaś płukanka. I znowu ponad 500 zł na wymianę oleju :mrgreen:
gnusiek - 15-07-2011, 15:45

Witam wkrótce czeka mnie wymiana oliwy a AT rozejrzałem się a dużo serwisów nie było w okolicy ale w jednym z dwóch zaproponowano mi taką wymianę oleju czy może ktoś już wymieniał w taki sposób , czy lepiej zrobić to tradycyjnie

"Wspaniałe urządzenie - absolutna nowość i wysoka jakość
Urządzenie do dynamicznej wymiany i regeneracji Automatycznej Skrzyni Biegów - bez jej demontażu.
Urządzenie pozwala na wymianę oleju w automatycznych skrzyniach biegów w 100% ,
podczas gdy tradycyjne metody zapewniają skuteczność do 60 %.
Czyści układ olejowy przywraca ich właściwą pracę.
Czyści układ chłodzenia w sposób dynamiczny.
Urządzenie do wymiany oleju i czyszczenia układu w automatycznych skrzyniach biegu bez demontażu."

m6riano - 15-07-2011, 17:56

Ile taka "dynamiczna" przyjemność kosztuje?;-)
gnusiek - 15-07-2011, 21:18

Robocizna + środki myjące 220 zł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group