To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - dziwne zjawisko i koniec jazdy

Anonymous - 17-05-2009, 13:19

wiem :) dlatego już wiadomo co jest....kiedyś Rajek pytał o alternator i mu podsunąłem info, ze na allegro jest...i nabył za 100 a teraz mi się to przytrafiło...jak ktos z Was coś znajdzie przypadkiem to dajcie info

[ Dodano: 17-05-2009, 13:37 ]
jak widać u mnie tyle nie ma

Anonymous - 17-05-2009, 14:13

kosior1975 napisał/a:
niestety nie mam ale jak będziesz szukał to żeby ci nikt nie wcisnął alternatora od 12V bo wizualnie są prawie identyczne, z tym ze 12 ma 90A a 24 110A najlepiej jak byś dal do remontu koszt około 350 pln i masz praktycznie nowe cale bebechy zakładasz i śmigasz

Właśnie, muszę u siebie wymienić alternator, chciałem przewinąć na więcej ale nie chcą się podjąć :( , ma ktoś na zamianę ?? :mrgreen:

VirMan - 17-05-2009, 21:07

może szczotki alternatora? - elektronika alternatora tez jst do zepsucia...
Anonymous - 17-05-2009, 21:11

VirMan, ja myślę, że to elektronika bo nie było słychać żeby coś chrobotało gdyby się szczotki skończyły...

[ Dodano: 17-05-2009, 21:13 ]
jak go rozbiore to powiem co jest OK a co nie

VirMan - 17-05-2009, 22:12

szczotek nie slychac , bo przestają dotykać :) - kończą się po prostu :) ja rozbiorę kosiorowy alternator i zobacze co jest w środku :) bo też go tajemna siła zmiotła :P
Anonymous - 19-05-2009, 14:34

Dzisiaj włożyłem aku do auta...po naładowaniu akumulatora jego napięcie jałowe wynosiło 13,3 V ... odpaliłem i dalej napięcie nie było w granicach normy...ale jak zwiększyłem obroty do około 3000-3500 to wartość napięcia wzrosła do 14,45V...utrzymała się jakieś 10 minut...potem znów to samo...zgasiłem i odpaliłem ponownie, zmierzyłem napięcie i dalej nie ma ładowania....czyli alternator...na szczęscie już jedzie do mnie, będzie jutro na podmiankę....załoze 110A (bo tak jak Łukasz zauwazył są jeszcze 90A)...nie wiem jaki u mnie siedzi ale podobno nawet 90A wystarcza
lukasz12 - 19-05-2009, 14:57

90A - 12V i 24V bez ECSu
110A - 24V z ECS

Anonymous - 19-05-2009, 15:13

no właśnie, przed chwilą tez się o tym dowiedziałem :) ... no ale chyba nic się nie stanie jesli założę 100-tkę ??
lukasz12 - 19-05-2009, 15:14

Nie powinno, najwyżej wszystko wybuchnie ;>
Anonymous - 19-05-2009, 15:16

jak wybuchnie to na pewno będzie słychać :)
Anonymous - 19-05-2009, 15:23

ostatnio ja miałem podobny przypadek i okazało się że przewód masowy od alternatora (chyba dobrze to ująłem :P ) się przetarł prawie cały i tak się objawiało, że zaczynały świecić coponiektóre kontrolki aż zdechł całkowicie. Może to tez powinieneś sprawdzić ?
Anonymous - 19-05-2009, 15:34

w sumie Nachbar, masz rację, skoro przez chwile miałem ładowanie na poziomie 14,4 V a potem znikło to może rzeczywiście gdzieś nie ma styku...zaraz to sprawdzę
lukasz12 - 19-05-2009, 15:36

Nie ma przewodu masowego w tym alternatorze, jest najwyżej przewód na którym jest "wyjscie". Tyle że raczej cięzko przetrzeć kabel który ma srednicę 3 mm
Masa jest tutaj na obudowie alternatora!

docencik87 - 19-05-2009, 15:52

Jak padnie mostek prostowniczy to napięcie będziesz miał. Na wolnych 12 a jak przygazujesz to też będzie rosło. Ale jest jedno ale. Wtedy jest to napięcie i prąd przemienny. Więc na przemian ładuje i rozładowuje akumulator :D . Dlatego padał.
Nie wiem jak w Sigmie, ale zazwyczaj są 4 diody i wystarczy je wymienić i wszystko powinno hulać.

Anonymous - 19-05-2009, 16:34

sorrki za mylną albo laicką nazwę ale u mnie właśnie taki gruby przewód się przetarł zaraz przy konektorze? którym był przykręcony do masy?. Panowie zaprawili przwewód od nowa i wszystki gra :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group