To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Jakie paliwo do GDI??

demeone - 24-05-2009, 11:26

hmmm nie spotkałem jeszcze v-power Racing tak jak piszesz a bylem na kilkunastu shellach jest tylko v-power i zwykła czyli bez v-power. Nawet na głównej stronie shella (mam na myśli tego w uk) nie znalazłem nic na temat v-power racing
Robson86 - 24-05-2009, 12:52

marcnow napisał/a:
Ja tankuję też przeważnie na shellu zwykłą 95 i nie narzekam, auto się dobrze zbiera, a spalanie poniżej 7l. Przy tankowaniu paliwa typu v-power, czy 98 spalanie mam mniej więcej takie same.

Powiem wiecej roznice w osiagach sa tylko i wylacznie subiektywne. To paliwo stosuje sie aby oczyscic wtryskiwacze ze osadu itd a nie do poprawy osiagow.
W silnikach z turbodoladowaniem mozna cos tam wyskorac ale nie w wolnossacych
Pozdroo

marcnow - 24-05-2009, 13:15

Robson86 napisał/a:
marcnow napisał/a:
Ja tankuję też przeważnie na shellu zwykłą 95 i nie narzekam, auto się dobrze zbiera, a spalanie poniżej 7l. Przy tankowaniu paliwa typu v-power, czy 98 spalanie mam mniej więcej takie same.

Powiem wiecej roznice w osiagach sa tylko i wylacznie subiektywne. To paliwo stosuje sie aby oczyscic wtryskiwacze ze osadu itd a nie do poprawy osiagow.
W silnikach z turbodoladowaniem mozna cos tam wyskorac ale nie w wolnossacych
Pozdroo

Dokładnie, dlatego pytam dlaczego byczeks nie popełni więcej błędu tankowania zwykłej 95-tki. No chyba, że trafiła się partia jakiegoś lewego paliwa, tak jak mi kiedyś na BP, kiedy to auto spaliło ponad 0,5l więcej i strasznie nim szarpało.

demeone, u nas jest v-power racing na każdym shell'u
http://www.shell.com/home...g_27092004.html

Morfi - 24-05-2009, 13:40

V- power to 95 wzbogadzona o dodatki do silnika. Lepiej się spala i nie pozostaje taki osad w przepustnicy.
Jestem w stanie stwierdzić iz autko od nizszych obrotów jest żwawsze na v - power aniżeli na zwykłym 95 z Shella :) oraz napewno autko Mniej spala tej benzyny.
Dlaczego właśnie GDI w Europie miało 125 KM a w Japoni 140. Własnie przez czystsze i lepszej jakości paliwo przy tej samej liczbie oktanowej :D

Anonymous - 24-05-2009, 14:09

Po zatankowaniu zwykłej 95 samochód:
- był głośniejszy;
- słabszy;
- przy równomiernej jeździe sam zmieniał obroty zwalniał, przyspieszał (i nie było to przechodzenie ze spalania ECO i na odwrót);
- i do tego odnotowałem większe spalanie o ok. 0,5 l. (jeżdżę zawsze mniej więcej tak samo).
Poza tym jeszcze pewnie dużo, dużo rzeczy wpływających na silnik a niewidocznych dla oka i niewyczuwalnych podczas jazdy.

marcnow - 24-05-2009, 14:20

byczeks napisał/a:
Po zatankowaniu zwykłej 95 samochód:
- był głośniejszy;
- słabszy;
- przy równomiernej jeździe sam zmieniał obroty zwalniał, przyspieszał (i nie było to przechodzenie ze spalania ECO i na odwrót);
- i do tego odnotowałem większe spalanie o ok. 0,5 l. (jeżdżę zawsze mniej więcej tak samo).

Objawy przez Ciebie opisane (poza tym, że głośniejszy) miałem raz właśnie na BP o czym wspomniałem, poza tym razem ja nie widzę różnicy, ale zgodzę się, że napewno jest
byczeks napisał/a:
dużo rzeczy wpływających na silnik a niewidocznych dla oka i niewyczuwalnych podczas jazdy


Ogólnie chyba wychodzi na to, że z paliwem jest jak z olejem, ilu użytkowników tyle opinii ;)

saphire - 25-05-2009, 10:31

Auchan==Orlen -> na tych paliwach misiek pali mi ciut więcej niż na BP jednak mierzona silnikowa liczba oktanowa tych paliw a także BP w EvoScan pozostawia trochę do życzenia (wykresy w mojej galerii).

Kiedyś jeździłem na Lotosie i misiek na nim był bardzo żwawy. BP niby ma podpisaną umowę na dostawę paliwa właśnie od Lotosa ale jakoś gorzej auto jeździ niż gdy zaleje "Lotosa" z BP niż "Lotosa" z Lotosa.

Ostatnio kilka tankowań zrobiłem ze Statoil i misiek jest żwawy choć pali porównywalnie jak paliwo z Auchan/Orlen. Wykresów ze Statoila jeszcze nie robiłem ale zrobię przy okazji tyle że zwykłej 95 a nie Supremy.

Morfi - 25-05-2009, 10:49

saphire, mnie interesuja wykresy z shella :)
saphire - 25-05-2009, 21:24

Najbliższy mi pseudo Shell jest w Biłgoraju lub w Rzeszowie a że w tamte okolice chwilowo się nie zapuszczam to póki co nie mam jak sprawić ci tego prezentu :-)
Morfi - 26-05-2009, 11:41

saphire, urodziny mam mam w styczniu wiec troszke czasu masz :D
A co do paliw to region regionowi nie równy.
Z tego co wiem to BP, Shell, Orlen dodaja jakies dodatki do paliw, tylko to wszytsko tajemnica handlowa :(

Daniello81 - 26-05-2009, 11:59

CO to za dodatki czy ktoś się może orientuje?
Kiedyś jak miałem starą Skode105 to musiała jeździć na uniwersalnej (ołowiowej) benzynie
a że zaprzestano ją wytwarzać (benz.) to do baku przed tankowaniem dolewałem jakiś specyfik sam nie wiem co to było ale powodowało to że skoda mogła jeździć na eurosuper95 8) w tym przypadku jest to samo? Czyli każde paliwo w danym regionie na każdej stacji jest brane z tej samej rafinerii, tylko różnią się dodatkami paliwowymi?

Morfi - 26-05-2009, 12:12

Daniello81, dolewałes ołowiu, tak aby paliwo wlewane było podobne do zółtej 94 :)
http://www.auto-swiat.pl/...dnym,212,1.html

ZEROSUPER - 26-05-2009, 12:26

Te dodatki to pilnie strzeżona tajemnica koncernu ;)
Znajomy pracował kiedyś na Shellu i mówił, że to przyjeżdża normalna E95 i dolewają do niej na miejscu jakiś specyfik (około 1l specyfiku na 1000l benzyny), jaki skład specyfiku - ciężko powiedzieć, ma za zadanie poprawić spalanie benzyny, zmniejszyć wytwarzany nagar itd. A V-Power racing ma chyba do tego 98 oktanów a zwykły V-power ma 95.
Dwa miechy temu wracałem z Berlina i zatankowałem jakąś benzynę Super 100, czyli 100 oktanów. No i subiektywnie autko leciało jak marzenie ale to raczej zasługa niemieckich autostrad :)

miki4x4 - 26-05-2009, 14:32

ZEROSUPER napisał/a:
A V-Power racing ma chyba do tego 98 oktanów a zwykły V-power ma 95.


małe sprostowanie :

V-Power 98 okt.
V-Power Racing 100 okt.

a przynajmniej tak podaje producent...

Takie paliwa jest sens lać tylko do bardzo nowoczesnych silników (np VW 1.4 TSi). W starszych silnikach, może jedynie wzrosnąć spalanie, z racji tego, że 98 i więcej oktan ma mniejszą energię spalania. Jeżeli chcieć osiągnąc wzrost mocy, to można jedynie kombinować aby paliwo szybciej odparowało. Np . mieszając z alkoholem metylowym, lub...jeździć na samym alkoholu. Ale to mało korzystne :)

Daniello81 - 26-05-2009, 16:26

Cytat:
Takie paliwa jest sens lać tylko do bardzo nowoczesnych silników (np VW 1.4 TSi).


Czy silniki GDI nie należą do nowoczesnych ?
Jeśli nie to które z dzisiaj sprzedawanych paliw na stacjach są tzw bezsiarkowe
z tego co na forum wyczytałem chyba tylko Statoil ma Supreme95
Bo wcześniej myślałem że Shell V-power ma 95oktan ale teraz już sam nie wiem :?

A podobno takie (bazsiarkowe) paliwa są dedykowane dla tych silników. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group