To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Dziwna praca silnika Carisma 1.9 TD

Anonymous - 04-08-2006, 17:31

OK. Jak sprawdzę to dam znać.
Dziękuje za pomoc

[ Dodano: 05-08-2006, 18:50 ]
Dziś mechanik sprawdził mi te świece i faktycznie działa tylko jedna. Czy to możliwe wogóle że
odpalam na jednej świecy ??

Anonymous - 06-08-2006, 20:26
Temat postu: 1-świeca
Przy działającej 1-świecy zapala? nooo w końcu mamy lato, ale to i tak świadczy o dobrej kondycji jednostki. Rozumiem że temat zamknięty czy nic się nie zmieniło?
Anonymous - 06-08-2006, 21:01

W tym tygodniu jadę wymienić te świece. Mam nadzieję że to rozwiąże mój problem.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Anonymous - 01-09-2006, 10:03

Mam podobny problem. Silnik (diesel 1.9TD) po uruchomieniu nie pracuje rownomiernie na wolnych obrotach. Pojechalem do serwisu w Belgi (listopad 2005) gdzie usunieto usterke mowiac, ze trzeba bylo cos wyczyscic. Po prawie roku jest dokladnie taka sama sytuacja. Silnik ma nowe swiece zarowe ktore byly zmienione latem tego roku.

Opis usterki:
obroty 900 obr/min, zimny silnik - nierowna praca, da sie wyczuc pulsowanie obrotw,
obroty 1500 zimny silnik - silnik pracuje lepiej ale wypadaja mu zaplony.
obroty 900 silnik cieply - pulsowanie obrotow

Anonymous - 01-09-2006, 12:33
Temat postu: DIAGNOZA
A zapala się kontrolka check? a co się dzieje na rozgrzanym motorze przy wyższych prędkościach?
PS Następnym razem pytaj mechaniorów o więcej szczegułów dokonanej naprawy.
Pozdro

Anonymous - 01-09-2006, 13:53

Ja wymieniłem świece na NGK i problem znikł. Niestety czasami zapala mi sie kontrolka CHECK ENGINE, ale naprawde bardzo żadko, zapali sie na chwilke i zaraz gaśnie, a potem długi czas nic. Został mi jeszcze do wymiany filtr paliwa bo chyba też dawno nie był wymieniany.Może to jest wlaśnie przyczyną
Anonymous - 01-09-2006, 16:28

CZesc

W maju wymienile swiece (NGK), filtr paliwa tez jest nowy. Kontrolka silnika sie nie zapala (kontrolka dziala bo gasnie po uruchomieniu silnika).

Silnik pracuje nierownomiernie do 2000 obr/min. Powyzej problem nie jest wyczowalny lub go nie ma. Samochod na trasie spisuje sie swietnie.

Jest to samochod z rocznika 98. Kody bledow sa standardzie OBD-II. Czy jest jakis sposob zeby to obejsc bez czytnika (skanera)?

Znalazlem na forum manuala Carism, postaram sie go przesudiowac

Czy zegar w desce rozdzielczej jest podswietlany? Od kiedy ja mam nie ma tam swiatla. Jak wymienic zarowke nie niszczac obodowy?



Pozdrawiam

Maniek1969 - 01-09-2006, 17:46

Witam !
Miesiąc temu nabyłem Carisme 1.9 TD 2000r (nie DID).Sprowadzona z Włoch,wersja Elegance przebieg 205.000.Mam pytanie czy gdzies mozna kupic ksiązke obslugi do niej w polskiej wersji (włoską mam).

Anonymous - 01-09-2006, 19:34
Temat postu: F8Q
Czyli bez względu na to czy zimny czy ciepły pracuje nierównomiernie, a jak wygląda sprawa ze spalinami, czy w momencie jak pracuje nierównomiernie z rury jaki dym idzie( kolor) i czy śmierdzi? prosze Cię o dokłądne sprawdzenie i obwąchanie-ważne.
Zczytywanie błedów w tym aucie sobie odpuść-szkoda zachodu. Dopóki nie zapali się check żadnego błędu nie wyłapiesz.

Anonymous - 02-09-2006, 00:22

Jesli chodzi o spaliny to czasami jak jest zimny i wypadnie mu pare zaplonow ( obroty spadna do okolo 400 na minute) wtedy pusci niebieska chmure dymu. Zapach jest podobny do oleju napedowego wylenego na cos goracego. Dym nie ma nic wspolnego z olejem w silniku. Juz pare razy sprawdzalem, po 10000 ten sam poziom.
W pompie paliwowej jest linka ssania ktora musi byc napieta albo luzna. Czy ktos z was wie jak to ssanie regulowac i jak to wlasciwie dziala? Jakie sa objawy gdy to "ssanie" nie dziala?
Pozdrawiam

Anonymous - 02-09-2006, 09:28
Temat postu: diagnoza
Nie podejrzewam aby w spalinach był spalony olej silnikowy( te motory akurat w tej materii są b.dobre), ale po kolorze i zapachu spalin można powiedzizeć wiele o stanie motoru i systemu wtryskowego. Dziwi mnie tylko że poddymianie jest tylko przy zimnym motorze. Piszesz o pulsowaniu-co masz na myśli- czyli falowanie obrotów. a bezpośrednio przed wymianą filtra paliwa i świec jak było? musisz dokładniej napisać bo w grę wchodzą jak narazie 3 powody zachowania
Pozdrawiam

Anonymous - 02-09-2006, 17:17

A czy uszkodzona pompka paliwa(ta gdzie jest filtr paliwa)moze powodowac takie zachowanie przy rozruchu? Jak rano tak z dwa razy podpompuje to zapala prawie bez wyzej opisanych objawow. Ale jak tego nie zrobie to krece dluzej rozrusznikiem i trwa chwile zanim obroty sie uspokoja. Dodam jeszcze ze jak kiedys auto stalo na podjazdach ok dwa dni to nie chcialo zapalic. Dopiero po podpompowaniu zapalilo. Ale czy to moze miec wplyw na takie zachowanie sie auta rano??
Anonymous - 02-09-2006, 19:44
Temat postu: powietrze w paliwie to zło- dla diesla
Jeśłi chodzi Ci o ręczną pompkę na filtrze paliwa to lubi się ona rozszczelniać, np membrana dziurawi się, uszczelki albo zaworki nie trzymaja, ale powietrze może dostawać się poprzez inne nieszczelności np na zaciskach bądź juz sparciały przewody. najlepszym tanim sposobem na diagnozę są przeźroczyste weżyki na zasilaniu i powrocie, wtedy obserwujesz gdzie się pojawiają bable powietrza. Winne może być cofające się paliwo- zawór zwrotny, może pomyśl o założeniu dodatkowej pompki ( gruszki) np na allegro chodzą po 40 zeta są one dużo lepsze od tych zastosowanych w naszych bolidach. Reasumując jeśli podpompowanie pomaga przy odpaleniu to winne jest albo cofające się paliwo albo łopatki pompki przetłaczjającej już się wytarły i wymagają wymiany. Zacznij od przeźroczystych przewodów a będziesz wiedział czy powietrze czy łopatki w pompie.
Pozdrawiam

Anonymous - 02-09-2006, 21:44

Widze ze wprowadzilem troche zamieszania nazywajac "pompe wtryskowa" pompa paliwowa.

Filtr paliwa jest OK. Nie mam problemu z zapaleniam. Przed wymiana i po wymianie nie bylo zmiany bo wtedy jeszcze nie bylo problemu.

Na pompie wtryskowej jest dodatkowa linka ktora podcisnieniowo uruchamia jakas dzwignie. Czy jest to cos w stylu ssania? Jak to podciagam to silnik zaczyna pracowac lepiej (rownomierniej). Czy ktos z was wie jak to sie ustawia (reguluje).

Przez pulsowanie rozumiem, ze silnik pracuje na wolnych obrotach nierownomiernie ale jest to cykliczne. Takie zachowanie jest tylko gdy silnik jest cieply. Zakres obrotow 800 wzrasta do 900 i spada do 800 i tak na okolo.

pozdrawiam

[ Dodano: 02-09-2006, 22:05 ]
loidd,

Co to jest dokladnie to ssanie. Jak sie to ustawia i jak sie to diagnozuje.

Anonymous - 03-09-2006, 09:51
Temat postu: speed idle
To nie jest żadne ssanie, gdy temp na polu jest poniżej (chyba 15 st C) to linka jest pociągana wywierając nacisk na sprężynkę wolnych obrotów (w środku pompy) i dlatego one troszkę rosną, ale dziać się powinno to tylko jak jest motor zimny bądź jak włączysz klimę- o ile posiadasz- w celu wyrównania oporów pompy klimy- aby obroty były na stałym poziomie. Tak więc to,,ssanie" nie ma nic wspólnego z poddymianiem i bujaniem obrotów.
najlepiej przy pracującym motorze -jak buja- odepnij mu zasilanie zawóru timming control, jeśli obroty się ustabilizują- motor powinien rechoczeć- wczesny wtrysk- to zawór do przeczyszczenia lub wymiany. W Polsce koszt zamiennika to 300 zeta + 10 min roboty ale w ,,Eurowsi" nie mam pojęcia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group