Pajero II - [2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu
Anonymous - 31-01-2010, 17:27
jawaldek napisał/a: | Spróbuj inaczej->>na podnośniku->> włącz blokadę przy pracującym silniku ale bez załączonego biegu i jedna osoba trzyma np.lewe koło a Ty obracasz prawym kołem->>poczujecie jeśli załączy się blokada |
Ja sobie profilaktycznie sprawdzę, bo dziś w lesie na dokarmianiu zwierzyny i ciągnięciu przyczepki R/D Lock uratował mnie chyba 3 razy. A podczas tej zimy w styczniu to już nie liczę, bo za dużo
piwar78 - 05-02-2010, 21:38
sprawdzalem dzisiaj dokładnie i napewno nie ma blokady...silniczek chodzi,kontrolka najpierw mruga przez pare sekund a po chwili pali się na stałe...jeżeli ma ktoś jakieś podejrzenia co to może być to bym był bardzo wdzięczny
Anonymous - 06-02-2010, 14:32
Ja dzisiaj również byłem wręcz zmuszony sprawdzić i moja działa pierwszorzędnie
ogono - 06-02-2010, 15:23
mam pytanie co do 4LLC w pajero III, jak sprawdzic czy dziala, niby sie zalacza, ale czy nie powinienem czuc oporu skrecajac lekko kolami.. co prawda na sniegu sie to dzieje ale moge swobodnie skrecic kierownica... i nie wiem czy tak powinno byc, pozdr;)
Anonymous - 06-02-2010, 19:11
ogono napisał/a: | ale moge swobodnie skrecic kierownica |
Skręcić można swobodnie, ale auto nawet na śniegu próbując blokadę na wstecznym i maksymalnie podkręconych kołach nie będzie chciało jechać tam gdzie kierowca, tylko zacznie nakreślać znacznie większe koło niż normalnie.
Bablan - 27-01-2011, 12:09 Temat postu: RD/Lock umarł Witam
po ostatnim wyjeździe w ostry teren (Bieszczady) przestała mi działać blokada tylnego mostu. Przez całą wyprawę używałem jej tylko 2 razy i działała ok. "Zawsze po powrocie z wyprawy do domu dokładnie myje auto a w szczególności ramę i cały spód, po dobie schnięcia odpalam auto i sprawdzam wszystkie mechanizmy i ewentualne uszkodzenia." Tym razem zawiodła blokada, po załączeniu 4llc i przyciśnięciu RD/lock nie słychać silniczka blokady i blokada się nie załącza, prawdopodobnie problem z elektryką.
Proszę o informację w której części znajduje się silniczek blokady i jak go podłączyć na ostro żeby sprawdzić czy działa. Ewentualnie inne sugestie co mogło nawalić. Pozdrawiam
zbyszekm2 - 29-01-2011, 09:10
Znajduje się w okolicy tylnego mostu zamontowany do podłogi.
Plastik - 25-02-2011, 21:31
Czy blokada do rozpięcia także potrzebuje kompresorka, czy rozpina się automatycznie w przypadku braku ciśnienia?
ppkss4_ - 15-02-2014, 20:51
Ponawiam pytanie kolegi Plastik, niebawem zamierzam zakładać most z blokadą i sterowanie od zera więc taka informacja jest mi niezbedna.
zbyszekm2 - 16-02-2014, 08:53
Też potrzebny kompresorek, prawdopodobnie ma zaworek, który odpuszcza ciśnienie.
ppkss4_ - 16-02-2014, 10:39
Odnośnie tylnej blokady - do załącznienia jest potrzebne ciśnienie które wytwarza kompresor ( ile bar ?), aby zwiekszyć bezwładność układu niezbędny jest zbiorniczek na powietrze (większa tolerancja z racji na nieszczelność układu). zbyszekm2, napisałeś ze kompresor prawdopodobnie ma zaworek który upuszcza powietrze po wyłączeniu blokady więc rozumiem, ze też ma "presostat/czujnik" rozłączenia kompresora gdy uzyska prawidłowe cisnienie w układzie do załączenia blokady i nie pracuje cały czas? no chyba, ze układ jest nieszczelny bądz wyłączymy blokade ?
o ile się z czymś myle prosze o poprawke.
Gromback - 16-02-2014, 16:45
W Pajero działa to trochę inaczej , Jeżeli chcesz zrobić tak jak w oryginale ,będzie ciężko.
Sterownik ,czujniki , kompresor.
Ja mam tylko prośbę do szanownego grona ,czy może Ktoś ma lub znalazł dokładny schemat,
lub zdjęcia wnętrza tylnego mostu z blokadą .Nigdzie nie mogę znaleźć.
jawaldek - 16-02-2014, 17:01
Może Ci coś podpowie http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
ppkss4_ - 16-02-2014, 17:30
Gromback napisał/a: | W Pajero działa to trochę inaczej , Jeżeli chcesz zrobić tak jak w oryginale ,będzie ciężko.
Sterownik ,czujniki , kompresor.
Ja mam tylko prośbę do szanownego grona ,czy może Ktoś ma lub znalazł dokładny schemat,
lub zdjęcia wnętrza tylnego mostu z blokadą .Nigdzie nie mogę znaleźć. |
jaki strownik jest potrzebny do tylnej bkolady ? nie wystarczy podać napięcia na kompresor z włacznika R/D Lock i wpiąć go pod sterownik ktory odpowiada za prawidlowe wyswietlanie kontrolek napedow ? sterownik Czujnik blokady z mostu bezpośrednio będzie szedl pod kontrolke R/D Lock.
Jezeli mozesz to napisz jak to wyglada w pajero.
od strony pneumatyki ... kompresor, zbiorniczek i wpinka w mmost. jakie cisnienie wytwarza kompresor do załaczcenia blokady ? czy podczas blokady jest załaczony caly czas ? jezeli nie to posiada w sobie czujnik cisnienia ? rozumiem, ze przy załaczonej blokadzie w ukladzie caly czas jest cisnienie a jak dobywa sie zwolnienie blokady ? jakis dodatkowy elektro-zawor w ukladzie ?
Gromback - 17-02-2014, 11:01
Z moich obserwacji działa to tak :
Po załączeniu blokady mechanizmu różnicowego sterownik dostaje informacje z czujnika na reduktorze że możemy załączyć blokadę tylnego mostu. Po naciśnięciu guzika włącza się kompresor i przesuwa dźwignię w tylnym moście ,ta z kolei załącza czujnik ,który jednocześnie jest elektromagnesem przytrzymującym blokadę .
Blokada jest załączona ,jeżeli po przejechaniu kilku metrów nie załączy się bo tryby akurat nie zaskoczyły ponownie włączy się kompresor i przez chwilę dopompuje układ ,żeby blokada załączyła do końca a sterownik wyłączy kompresor, kontrolka na desce przestaje mrugać i zapala się na stałe.
Wystarczy ,że zwolnimy centralny układ różnicowy ,lub naciśniemy guzik zwalniający blokadę tylnego mostu, czujnik momentalnie zwolni blokadę.
Sterownik jest umieszczony w tylnym lewym nadkolu i ma za zadanie sterować wszystkimi impulsami.
Kompresor wytwarza niewielkie ciśnienie, sprawdzałem u siebie ,bo miałem przerdzewiały łącznik kompresor-tylny most.
Nie ma żadnego presostatu ,czy elektrozaworu pneumatycznego zwalniającego blokadę,
czy zbiorniczka do tego układu.Po załączeniu blokady ciśnienie schodzi z układu i blokada utrzymywana jest elektrycznie.
|
|
|