Eclipse - Techniczne - Policja zabrała dowód za lampy amerykańskie Eclipse Spyder
Bartek - 28-05-2009, 11:37
Amerykańskie mają tak: ___, podczas gdy europejskie __/..... a JDM takie: \__
Adaho_krak - 28-05-2009, 12:07
Bartek napisał/a: | Nie wiem czy wiesz Adaho........ coś takiego po prostu NIE ISTNIEJE...... 3g jak i 4g NIE BYŁY produkowane na rynek europejski, więc lampy do nich nie posiadają homologacji euro.... żadne. | Są firmy które zajmują się przeróbkami lamp. http://www.allegro.pl/ite...nie_napraw.html to jedna z nich, jest wiele tańszych. Firmy takie nie wystawiają homologacji ponieważ w/g prawa nie maja obowiązku jeśli nie jest to produkcja masowa. Lampa po takiej przeróbce świeci tak jak się należy i fachowiec (czy też policjant) gołym okiem widzi że lampy są OK. Jest to jedyne wyjście prawnie dozwolone. Zawsze można wozić ze sobą rachunek z firmy która dokaonała w/w przeróbki.
Hubeeert - 28-05-2009, 12:17
Adaho_krak, ta lampa wciąż nie będzie miała homologacji. A samochód nie powinien przejśc BT z niehomologowanym oświetleniem niestety...
krzychu - 28-05-2009, 12:17
Adaho_krak napisał/a: | (czy też policjant) gołym okiem widzi że lampy są OK |
Zależy na kogo trafisz raczej nie był bym optymistą w tej dziedzinie.
Adaho_krak napisał/a: | Zawsze można wozić ze sobą rachunek z firmy która dokaonała w/w przeróbki. |
No to jest jakiś pomysł...
Bartek - 28-05-2009, 12:19
Adaho_krak napisał/a: | Jest to jedyne wyjście prawnie dozwolone. |
właśnie całe piękno naszego państwa polega na tym, że prawnie dalej NIC się nie zmienia, czy lampa świeci prawidłowo, czy nie, z punktu widzenia prawa nie ma znaczenia - nie ma homologacji, więc nie może być stosowana
Adaho_krak - 28-05-2009, 12:47
Bartek napisał/a: | właśnie całe piękno naszego państwa polega na tym, że prawnie dalej NIC się nie zmienia, czy lampa świeci prawidłowo, czy nie, z punktu widzenia prawa nie ma znaczenia - nie ma homologacji, więc nie może być stosowana |
Dzwoniłem do Wydziału Komunikacji, w/w opisana przezemnie przeróbka jest zgodna z zasadami i prawem, firma która przerabia światła nie jest obowiązana do wystawienia homologacji jeśli nie robi tego masowo, prawo nie zabrania stosowania w/w lamp. Główną osoba odpowiedzialną za stan rzeczy jest diagnosta, który podbija przegląd techniczny i w jakichkolwiek okolicznościach spornych to on jest osobą pociągana do odpowiedzialności.
Hubeeert - 28-05-2009, 13:02
A co z homologacją? Samochód bez homologacji nie może poruszać się po drogach w Europie. A dopóki nie masz homologowanych świateł to nie masz homologacji...
Adaho_krak - 28-05-2009, 13:19
Hubeeert napisał/a: | A co z homologacją? Samochód bez homologacji nie może poruszać się po drogach w Europie. A dopóki nie masz homologowanych świateł to nie masz homologacji... |
Pan w UK powiedział, że firma nie musi wydać homologacji, a w aucie można zamontować takie lampy i to diagnosta bierze odpowiedzialnośc za dopuszczenie auta do ruchu. Homologacji lampy nie musza posiadać jeśli nie istnieją ich odpowiedniki w wersji euro, tak jak w tym przypadku.
Bartek - 28-05-2009, 13:38
Adaho_krak napisał/a: | firma która przerabia światła nie jest obowiązana do wystawienia homologacji jeśli nie robi tego masowo, |
co znaczy masowo? Czy tak jak w samochodach? Masowe sprowadzanie czyli powyżej 1 szt. na rok???
Hubeeert napisał/a: | Samochód bez homologacji nie może poruszać się po drogach w Europie. |
Może. Nie ma obowiązku posiadania homologacji na całość samochodu, pod warunkiem, że był on wcześniej zarejestrowany w państwie poza europą, a Ty sprowadzasz go i rejestrujesz w ilości nie większej niż 1 szt./rok, ALE obowiązkiem diagnosty jest w takim przypadku sprawdzenie homologacji elementów oświetlenia..... Nie jest istotne jak funkcjonują......
Adam - przerabiałem temat w Legnum.....też nie występują lampy z homologacją, a przerabiane lampy diagnosta kazał wsadzić sobie w . Moim fartem jest fakt, że prawie p&p pasują lampy z Galanta, ale w przypadki Eclipsa tak różowo nie jest....
Adaho_krak - 28-05-2009, 13:50
Bartek napisał/a: | co znaczy masowo? Czy tak jak w samochodach? Masowe sprowadzanie czyli powyżej 1 szt. na rok??? |
10t szt rocznie
Bartek napisał/a: | Adam - przerabiałem temat w Legnum.....też nie występują lampy z homologacją, a przerabiane lampy diagnosta kazał wsadzić sobie w . Moim fartem jest fakt, że prawie p&p pasują lampy z Galanta, ale w przypadki Eclipsa tak różowo nie jest.... |
Diagnosta nie był do końca doszkolony i wręcz upierdliwy. Mógł zadzwonić do UK i zapytać ja się sprawy mają. Zresztą jak sam zauważyłeś do Legnum podchodzą światła od Gala więc może jego zastrzeżenia polegały właśnie na tym. Pan w UK szukał mi w jakimś katalogu Eclipsa z 2000r. i stwierdził że faktycznie nie było wersji euro. Jeśli jest wersja euro jedynym wyjściem jest pisanie pisma do producenta o wykonianie lamp do wersji euro, jeśli nie było takiej wersji dopuszczalne jest przerobienie lamp w firmie sie tym zajmującej i diagnosta na podstawie dowodu zakupu takiej usługi jest obowiązany dopuścić auto do ruchu.
Bartek - 28-05-2009, 14:00
Adaho_krak napisał/a: | Zresztą jak sam zauważyłeś do Legnum podchodzą światła od Gala więc może jego zastrzeżenia polegały właśnie na tym. |
To akurat nie ma żadnego znaczenia, ponieważ "Legnum" w ogóle nie występuje jako model produkowany LHD, więc fakt, że lampy z Galanta są podobne nie ma nic do rzeczy - rozmawiamy o aspektach prawnych, więc tego się trzymajmy....
Jeżeli chodzi o WK, to osobiście rozmawiałem w tej sprawie z Naczelnikiem.......dla WK jest podstawą to, co orzeknie diagnosta, nie odwrotnie......
Adaho_krak - 28-05-2009, 14:32
Bartek napisał/a: | Jeżeli chodzi o WK, to osobiście rozmawiałem w tej sprawie z Naczelnikiem.......dla WK jest podstawą to, co orzeknie diagnosta, nie odwrotnie...... |
Dokładnie jest tak jak mówisz. Ja dziś rozmawiałem z diagnostą Okręgowej SKP w Krakowie i powiedział mi że w przypadku Eclipse z 2000r.p., aby zarejestrować to auto jedyna możliwa sprawa to przerobić lampy w firmie specjalizującej się w przeróbkach i dysponowanie rachunkiem potwierdzającym wykonanie takiej usługi. Generalnie powinna być przeróbka z homologacją, ale jak pisałem wyżej w Polsce nie ma firmy która by miała homologacje na takie usługi, więc dowód zakupu przeróbki jest wiążący. Diagnosta jeśli zarejestruje auto z takimi lampami, nie ma z tego tytułu żadnycg konsekwencji prawnych, jego poprostu widzi misie i chęc wyrwania kasy. Mnie ta sprawa nie dotyczy bezpośrednio, ale dzień się tak rozwinął że podzwoniłem troszkę i się podowiadywałem. I we wszystkich miejscach do których dziś dzwoniłem mówiłem że chce mieć wszystko zgodnie z prawem, to co napisałem wyżej to informacje od urzędnika z WK w Krakowie, diagnosty SKP w Krakowie, diagnosty OSKP w Krakowie.
mkm - 28-05-2009, 21:35
Bartek napisał/a: |
Światła amerykańskie są najmniejszym złem z w/w, ponieważ nie zagrażają innym użytkownikom dróg - nie doświetlają pobocza i ogólnie ujmując są kiepskie, ale nie stanowią zagrożenia dla innych, w przeciwieństwie do dowolnych przeróbek...... |
Nie licząc rowerzystow, młodzieży szkolnej w roznym wieku, podchmielonych gosci przydrożnych barow, zwierzat domowych wraz z opiekunami, maszyn rolniczych i innych korzystajacych z naszych „szerokich i bezpiecznych” poboczy…
Hubeeert - 28-05-2009, 21:54
mkm większym zagrożeniem dla nich są oni sami łażąć po drodze zamiast po poboczu. Taką grupkę prawie rozjechałem w trzy ekhm jadąc w sobotnią noc koło Tucholi. O dziwo - nie tylko nie zeszli z drogi ale poleciały za mną butelki...
mkm - 28-05-2009, 22:03
Wlasnie ze wzgledu na takie przypadki pobocza jednak powinny byc doswietlone...
|
|
|