Carisma - Techniczne - zapłon i nikt nie wie o co chodzi
Krzyzak - 08-06-2009, 09:05
TRUTIL CARI GDI, nigdzie nie napisalem, ze procedury z mojej strony nadaja sie do GDI
nie znam za bardzo tego silnika, jedyne GDI jakie robilem to 2.4 i do tego mechanicznie (rozrzad, popychacze)
dlatego poczytaj manual - tam bedzie napisane, co zrobic i jak regulowac
Bartek moze miec racje - krokowiec pada dosyc czesto (pali sie 1 uzwojenie, na szczescie czesto tez daje sie naprawic); i nie jest to jakas przypadlosc tylko Mitsu - diagnozowalem kilka aut z grupy np. vw (caddy, bora) z problemami z gasnieciem i obrotami i potem na ich forach czytalem - tam to dopiero krokowiec masowo zdycha...
TRUTIL CARI GDI - 08-06-2009, 13:13
Dzisiaj od 6 rano walczę z przepustnica ustawiałem TPS i czyściłem krokowca dałem nową uszczelkę pod przepustnice obroty nie wbijają sie już na 2000 fajnie schodzi z obrotów ale teraz trzyma je bardzo nisko i znowu telepie silnikiem
demeone - 08-06-2009, 19:55
TRUTIL CARI GDI opis do carismy gdi:
http://forum.mitsumaniaki...1&highlight=tps
TRUTIL CARI GDI - 08-06-2009, 20:55
nie wiem gdzie to jest
1. Pod maska przy grodzi powinnismy odnalezc brązowe złącze z jednym kabelkiem, mostkujemy to z minusem akumulatora.
2. jeżeli robiłem ustawienie tsp z wyciągniętą przepustnica będzie źle?? w opisie jest ze ma być włączony zapłon ja przepustnice miałem wyciągnięta
3. nie wiem jeszcze jak to zmierzyć : . Sprawdzamy napięcie na wyjściu czujnika TPS. Używając igły wbiłem sie w pin numer 2 na złączu TPS i względem masy zmierzyłem napięcie(co znaczy względem masy jak ma być ustawiony miernik czego ma dotykać czerwona igła a czego czarna od miernika) oczywiście musimy przekręcić kluczyk w pozycje ON bez odpalania silnika)
Wartość uzyskana powinna byc w przedziale 0.4 do 1 V (na jakiej pozycji powinien być miernik zeby to zbadać)???
[ Dodano: 08-06-2009, 20:59 ]
demeone, właśnie tych kwestii za bardzo nie kumam i nie wiem do końca jak zrobić
demeone - 08-06-2009, 21:44
1. W GDI nie ma brązowej kostki z jednym kabelkiem, trzeba miec MUT II a ja tłumaczyłem z podręcznika tak wiec wszystko robiłem bez tej brązowej kostki oraz bez MUT II
2. Napisałem w tamtym linku że też ustawiałem TPS przy wyciągnietej przepustnicy. W koncu nie odpałałem silnika ale kabelki gdy trzeba było coś zmierzyc to podłączałem i przekrecałem kluczyk w pozycje ON ale tylko gdy musiałem mierzyc napiecie na TPS. Jesli miałem mierzyc opornośc robiłem to przy wyłączonym kluczyku.
Cytat: | Aby miec dostep do srubek mocujacych TPS odkrecilem przepustnice od silnika pozostawiajac ja na tych wezykach od chlodzenia, oczywiscie odkrecilem takze tzw. "trąbe słonia", odpinając takze linke gazu i pilnujac aby szczelinomierz byl pomiedzy "Fixed Sas" a dzwignia przepustnicy) |
Masz szczelinomierz z odpowiednimi grubościami blaszek?
Cytat: | pomiedzy srubke "fixed SAS" a dźwignią przepustnicy wkladamy szczelinomierz o grubosci 0.65 mm. |
Cytat: | Sprawdzamy czy IPS jest właczony - dokladnie to chodzi o to czy przy takim polozeniu TPS'a czujnik przepustnicy w polozeniu wolnych obrotow (IPS) jest zalaczony aby to sprawdzic musimy posiadac jakis miernik ktory wskaze nam ze jest przejscie na odpowiednich pinach w złączce TPS'a:
Czyli przykladamy miernik do pinów 3 i 4 pokazanych na ponizszym obrazku |
dalej juz postepuj od punktu 6tego
Jeżeli chcesz sprawdzic czy IPS pokazuje przejscie czy nie ustawiasz miernik na pomiar oporności i przykladasz jeden kabelek do pinu 3 a drugi do 4. To nie ma znaczenia jaki kolor gdzie dasz.
W punkcie 7. napisałem że zmierzyłem napiecie (na przekręconym kluczyku ale bez uruchamiania silnika czyli kluczyk w pozycje ON) wbijając sie w pin 2. a czarny kabelek (od miernika) dałem do masy czyli minus (może byc akumulator minusowa klema) ustawiając miernik na pomiar napiecia stałego a nie zmiennego.
Moj opis w tamtym temacie opisuje jak to zrobic właśnie domowymi sposobami bez MUTII i bez tej brązowej kostki na grodzi
TRUTIL CARI GDI - 08-06-2009, 22:52
demeone, no właśnie nie miałem szczelinomierza który nie ma wartość o.65 dałem 0.70 ale jeśli chodzi o wartości to się mieściłem ale 0.65 to nie 0.70 chyba będę musiał to poprawić
demeone - 08-06-2009, 23:05
najpierw ustaw tak aby IPS sie włączył tzn tak aby przy dodaniu blaszek 0.65 IPS był załączony. Pozniej wyciągasz blaszki i sprawdzasz czy jest wyłączony. Na pinach 3 i 4.
Pamietaj też aby wczesniej ustawic dobrze tą śrubkę z kontrą. Tzn aby klapka przepustnicy była całkowicie zamknieta i w momencie jak srubka dotknie tej dzwigni ze sprężyną to dodaj 1 i 1/4 obrotu. za kontruj tą nakrętka, sciągnij linke od gazu i dopiero ustawiaj TPS-a
Powodzenia
mirekbdeblin - 09-06-2009, 20:21
trutil zmień na stare świece i popatrz jak działa może te świece to jaki feler kable jak zmieniałeś to dawaj stare przerabiałem to w golfie świece jakieś szwagier kupił miały być dobre a były ciulowe wsadziłem odpowiedniki iskry i jest ok.
TRUTIL CARI GDI - 10-06-2009, 15:42
kabli w GDI nie ma są fajko cewki ale świeczki mam jeszcze z starego silnika wkręcę i zobaczę jaka będzie reakcja może któraś ma faktycznie przebicie i pod ciśnieniem świruje
|
|
|