Pajero II - Tuleje gumowe, itp. elementy zawieszenia ale z poliuretanu
altmarcin - 18-10-2009, 19:00
Powalczyłem z tematem pół roku i ... wymieniłem w swoim autku (Pajero 1995r.) tuleje przedniego zawieszenia na Superpro. Trochę musiałem się pomęczyć z doborem tulei bo niby nie ma kompletu w ofercie ale trzeba było pomierzyć i dopasować elementy z innych aut.
=Tuleje przednich wahaczy górnych wewnętrzne Mitsubishi Pajero 5/91-2000r / L200 10/96-2004 /SPF1740K/
=Tuleje przedniego wahacza dolnego przednie 36mm Mitsubishi L200 / L300 86-2004r /SPF2301K/
=Tuleja przedniego dolnego wahacza tylna Mitsubishi Triton, L200 96-2004 /SPF2932K/
Wymieniłem też tuleje przednich amorów:
=Tuleje tylnego amortyzatora / przedniego amortyzatora dolne /SPF2178-16K/
=Tuleje amortyzatora przedniego Nissan Pick-up D21 / Ford Ranger, Pick-Up /SPF0094K/
i tulejki stabilizatorów
=Tulejki łącznika drążka stabilizatora tylnego Mitsubishi Pajero / stabilizatora przedniego Mitsubishi L200 /SPF2755SK/
=Tulejki drążka stabilizatora przedniego Mitsubishi Pajero V20, V60, 91-00, 00-06r /SPF1493-25K/
=Tulejki drążka stabilizatora tylnego Mitsubishi Pajero 83-2000r. /SPF0343-18K/
=Tulejki łącznika stabilizatora przedniego i tylnego /SPF2092BK/
Całość sprawuje się świetnie więc polecam. Przy okazji wymieniłem osłony gumowe przegubów.
Porady:
- nie ma co się bać , robotę wykonałem sam, choć nie jestem mechanikiem i nie dysponuję kanałem, choć dobre klucze się przydają (najczęściej rozmiary 14,17,19,22)
- postawić przód auta na kobyłkach, zdemontować osłony silnika, drążek stabilizatora, amortyzatory
- bardzo przydaje się specjalny ściągacz do końcówek drążków kierowniczych bo można nim ściągnąć również sworznie kulowe ze zwrotnicy
- półoś z przegubami od strony kierowcy po prostu wyciąga się z przedniego dyferencjału, od strony pasażera trzeba odkręcić śruby
- przeguby od strony dyferencjału są łatwe do rozebrania (nie odłączałem półosiek od zwrotnicy) opis jest tutaj
http://nf.swift.webpark.pl/przeguby.htm
http://nf.swift.webpark.pl/przeguby.htm
wtedy można zmienić gumy na obydwu przegubach
- by wyjąć górny wahacz trzeba zdemontować amortyzator i odkręcić stalowy przewód hamulcowy, zdemontować płaszcz gumowy osłaniający silnik od strony koła, odkręcić dwie śruby mocujące poprzeczkę wahacza do blachy ramy (nie zgubić podkładki-blaszki od wewnątrz regulującej pochylenie koła), odkręcić blaszki trzymające przewód hamulcowy do górnego wahacza, od strony kierowcy musiałem równiez rozłączyć kolumną kierowniczą, wtedy można wahacz wyjąć w górę razem z poprzeczką trochę go przekręcając
- stare gumy górnego wahacza trzeba wypalić, ja potrzymałem gumy nad kuchenką turystyczną i próbowałem kręcić poprzeczką wahacza gdy gumy spuchły
- lepiej nie demontować metalowych tulejek z poprzeczki, są twarde, nierdzewne i mocno siedzą, wszystko oczyścić z rdzy, wygładzić nierówności, potraktować smarem superpro i włożyć nowe tuleje
- by dolny wahacz zdemontować trzeba wpierw odkręcic drążki skrętne (pioniowa śruba od spodu na środku auta i wyciągnąć do tyłu) i wykręcić wewnętrzną śrubę mocowania drążka na wahaczu potem wykręcić śruby na przodzie i tyle wahacza, wahacz wyciągać w bok auta
- przednia guma dolnego wahacza siedzi w wahaczu (wycisnąć ją prasą, ja nie mam więc potraktowałem spawarką wewnętrzną tulejkę metalową, tulejka sie rozgrzała, dała sie wyciągnąć i sama guma też wylazła z wahacza), oczyścić wnętrze wahacza, posmarować i włożyć nową tuleję poliuretanową a potem metalową
- tylna guma dolnego wahacza siedzi w ramie (tulejkę metalową wewnętrzną usunąć jak wyżej, dużo trudniej jest z tulejką metalową zewnętrzną siedzącą w ramie - wygląda delikatnie ale dopiero po przecięciu jej brzeszczotem dała sie wyciągnąć), oczyścić, przeszlifować wnętrze, smarować i wkładać nowe tuleje
- po zmontowaniu całości przy okazji wcisnąć smaru smarownicą w wszelakie kalamidki (smarowniczki) na sworzniach kulowych
- odpowietrzyć układ hamulcowy po zmontowaniu go spowrotem
- po całej operacji udać się na ustawianie geometrii kół
Misiooo - 20-11-2009, 20:04
Witam
Odświeżę temat.
Rozsypały mi się tuleje wahacza przedniego górnego dzwoniłem do kilku sklepów i nie mieli tych tulejek, sprzedawali cały wahacz .
Koledzy poradźcie gdzie takie tuleje można dostać i czy przy wymianie ich należy coś przy okazji wymienić, żeby za jakiś czas nie bawić się znowu w wymianę!!
Pytanie mam do altmarcin ile kosztował cie cały zestaw??
Pozdro i proszę o rady
altmarcin - 21-11-2009, 10:27
Górne wahacze wg producenta powinny być wymieniane w całości, ale są dostępne same tuleje
Superpro SPF1740K
(poszukaj w google, ja znalazłem tylko jednego dystrybutora w Polsce - sklep rajdy4x4)
dlatego stare gumy trzeba usunąć (a przy okazji nie zniszczyć całej reszty).
Ceny w sklepie internetowym jw.
zbyszekm2 - 21-11-2009, 12:03
Misiooo napisał/a: | Witam
Odświeżę temat.
Rozsypały mi się tuleje wahacza przedniego górnego dzwoniłem do kilku sklepów i nie mieli tych tulejek, sprzedawali cały wahacz .
Koledzy poradźcie gdzie takie tuleje można dostać i czy przy wymianie ich należy coś przy okazji wymienić, żeby za jakiś czas nie bawić się znowu w wymianę!!
Pytanie mam do altmarcin ile kosztował cie cały zestaw??
Pozdro i proszę o rady |
To zadzwoń do mnie, mam takie tuleje 602-673-905
altmarcin - 18-12-2009, 17:24
Przednią zawiechę mam na polibuszach Superpro. Z tyłu założyłem nowe sprężyny i amortyzatory więc posypały się gumy trzymające most (most dostał luzu i przy okazji poleciał krzyżak wału).
Z oszczędności kupiłem polibusze z Olkusza (270zł) bo Superpro kosztowałyby mnie 3 razy drożej. Ogólnie polibusze Deuter z Olkusza nie wyglądają tragicznie (tak jak to wcześniej opisywano), choć jakości materiału i wykonania nie ma co porównywać do Superpro (ale z tyłu nie trzeba takiej precyzji jak z przodu). Założyłem i sprawdziłem na szarpaku.
Cała zawiecha ładnie mi teraz pracuje bez luzów, ale nieźle skrzypi na mrozie
mimo użycia specjalnego smaru.
Ogólnie polecam Superpro, Deuter tez ujdzie do tyłu, a krzyżaki polecam z GMB.
ejankowski - 14-03-2011, 22:12
podajcie mi namiar gdzie mozna zakupic te zamienniki do zawieszenia do galanta w sedanie 97rok ,chcialbym zmienic z tradycyjnych metalowo-gumowych tulej na te plastikopodobne tylko gdzie je zakupic.?DZIEKI za jaka kolwiek pomoc
|
|
|