To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [4G63] Wałek balansowy

Anonymous - 16-07-2007, 22:00

No i tu się kontakt z kiepuczi przyda :wink:
Anonymous - 17-07-2007, 23:09

kiepuczi nie siedzi juz w usa jak by ktoś nie zauważył ... albo byłem na koe z jego klonem ... z sbr możesz sobie sam taki kit sprowadzić, mają shipping do pl. tyle że się nie opłaca takiego duperelu tylko a większe zakupy jakieś.
Anonymous - 17-07-2007, 23:22

SAMAEL napisał/a:
kiepuczi nie siedzi juz w usa

To chyba większość userów wie, którzy UWAŻNIE czytają forum to i tamto... kiepuczi jako osoba obyta w świecie może pomóc np. podpowiadając lub dając inne wskazówki jak to zdobyć w najlepszy i ekonomiczny sposób.
Pozdrawiam

Anonymous - 18-07-2007, 15:01

w najlepszy i najekonomiczniejszy sposób to przykleić się do kiepucziego który niedługo będzie robił jakieś zamówienie w usa, więc trzeba się śpieszyć ;)
Anonymous - 01-02-2008, 01:41

Witam wpadłem na ten temat niedawno i mimo odległego już czasu dorzucę swoje trzy grosze. Otóż w galu e33 z silnikiem 2.0 8v miałem problem z wałkiem balansowym który wypluł panewkę. Po rozmowie z moim jedynym mechanikiem który dotyka auta okazało sie iż gniazdo panewki jest w takim stanie że zrobić sie nic nie da a nawet gdyby nabić nową to w porównaniu z oryginałem wątpliwa jest wytrzymałość, różna rozszerzalność cieplna a czasem nawet grubość. Wtedy to właśnie usunąłem wałek balansowy.
Konkretnie wałek od pompy oleju został ucięty i zasklepiony natomiast drugi pozostał w pozycji nieruchomej bo nie założono paska. auto spisuje się doskonale mam nawet troszkę lepsze osiągi. Zimny na wolnych obrotach jest trochę więcej wibracji ale nie wiele. Wałki w nowym aucie mają znosić wibrace ale czy można sie ich ustrzec w 19letnim aucie. ogólnie jestem zadowolony. Na pewno wyszło to dużo taniej niż szukanie "dołu" silnika z dobrym gniazdem panewki. Widziałem Stariona bez wałków mojego miska, e32 1.8 8v. A teraz a moim drugim aucie e39 z silnikem 2.0 16v dohc jest tak samo i wszystko śmiga aż miło. Wszystkie te samochody naprawiał ten sam mechanik który naprawia tylko samochody marki mitsu.Pozdrawiam

kliszczo - 20-02-2009, 11:53

Witam przy pierwszej wymianie rozrządu w moim hyundaiu lantrze 1.6 16V DOHC 114KM zauwarzyłem właśnie że nie posiadam paska balansowego.Jednym słowem byłem w szoku. Dobrze że znajomemu w sklepie mogłem zwrócic ten napinacz i pasek.Znajomy mechanik który mi wymienał rozrząd nie był w stanie zrozumieć tej sprawy ja zresztą też.Ale po przeczytaniu tego już wiem wszystko.
krzychu - 20-02-2009, 13:03

No ale taki wałek balansowy ma znikome opory (co innego wałek rozrządu który ciągle dociska zawory a z drugiej strony trzyma go łożysko) tak że prosił bym o jakieś dane 1%?? Bo fakt masa wirowa jest większa ale tak samo można stwierdzić że kupmy felgi za 1000zł sztuka a nie za 350 coby by była faktycznie lekka też zyskamy na przyspieszeniu może 1%. A jakieś założenie było przy projekcie jak by nie trzeba było na pewno jakiś księgowy by to wyciął z projektu.

Krzychu

Hubeeert - 21-02-2009, 01:44

kliszczo napisał/a:
.6 16V DOHC 114KM
bo w Mitsu 1.6 16V czyli 4G61 nie miał tego "pseudoudogodnienia". Silnik 1.6 jest nietypowy bo ma średnice tłoka wieksza niz skok. Co pozwala go wysokok kręcić i ogranicza wibracje.
Anonymous - 05-06-2009, 19:25

mam pytanie odnosnie tych kanałow olejowych czy niewystarczy wybic 2 panewek i wbic tak zeby kanal olejowy byl zasloniety przez te panewki, bo chodzi tylko oto aby olej nietracil cisnienia? bo od walka balansowego pompy oleju nietrzeba nic robic z panewka bo ona jest pelna
e-gen - 10-06-2009, 20:57

kliszczo napisał/a:
w moim hyundaiu lantrze 1.6 16V DOHC 114KM zauwarzyłem właśnie że nie posiadam paska balansowego.J
na tyle na ile znam model, to Lantry 1.6 16v (MMC 4G61 , HMC G4CR) z pierwszych lat nie miały wałka balansowego a późniejsze już miały.
malpek7 - 20-06-2009, 14:16

w jaki sposób usunąć wałki balansu z silnika 4g63 6 bolt??
Anonymous - 22-06-2009, 22:47

kamils napisał/a:
mam pytanie odnosnie tych kanałow olejowych czy niewystarczy wybic 2 panewek i wbic tak zeby kanal olejowy byl zasloniety przez te panewki, bo chodzi tylko oto aby olej nietracil cisnienia? bo od walka balansowego pompy oleju nietrzeba nic robic z panewka bo ona jest pelna


dokładnie tak.

[ Dodano: 22-06-2009, 22:51 ]
malpek7 napisał/a:
w jaki sposób usunąć wałki balansu z silnika 4g63 6 bolt??


i jeszcze zaspawać a lepiej nagwintować i wkręcić śrubę w ucięty wałek od pompy olejowej

malpek7 - 04-07-2009, 14:35

zrobiłem tak jak mi radziliście i wszystko gra jak należy :) dzięki wielkie za pomoc :D
marekrybnik89 - 12-03-2010, 18:15

eh a mi silnik szlag trafił;/ wałek balansowy mi blok rozwalił;/ przyszło mi szukac nowego motora;/
barteski - 12-03-2010, 23:08

marekrybnik89, a było go wywalic za wczau a tak sam chciał wylezc
to nieistotne ale który obstawiam ten na pasku rozrzadu ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group