Komputery, RTV, AGD, Komorki - Problem z routerem
krzychu - 20-06-2009, 13:02
No to mamy jasność.
Tan kabel który masz wpięty do laptopa podłącz do wejscia WAN w routerze. Następnie łączysz się Wi-Fi z routerem. Logujesz do routera (to już chyba potrafisz z tego co odczytałem jak nie to napisz wyjaśnię jak to zrobić) natępnie przechodzić do zakładki Menagment->Status i robisz nam print screna.
macia - 20-06-2009, 13:05
Wireless-G Router Status
This page shows the current status and some basic settings of the device.
System
Uptime 0day:15h:32m:19s
Firmware Version v1.4.0.5_011707+09:13
Wireless Configuration
Mode AP
Band 802.11 B/G
SSID Wireless-G Router
Channel Number 11
Encryption WPA2 Mixed
BSSID 00:08:a1:bc:89:0e
Associated Clients 1
TCP/IP Configuration
Attain IP Protocol Fixed IP
IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.2.1
DHCP Server Enabled
MAC Address 00:08:a1:bc:89:0e
WAN Configuration
Attain IP Protocol DHCP
IP Address 10.254.71.253
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 10.254.71.1
MAC Address 00:08:a1:bc:89:0d
Daro - 20-06-2009, 13:07
1. Nie działa tylko przeglądanie stron (działa np. GG, Skype, e-mail), czy internet w ogóle?
2. Spróbuj wykonać w cdm polecenie nslookup google.pl w obu konfiguracjach (kabel i WiFi) i wklej otrzymany wynik
3. Spróbuj wykonać w cdm polecenie tracert google.pl w obu konfiguracjach (kabel i WiFi) i wklej otrzymany wynik
4. Spróbuj wykonać w cdm polecenie tracert 216.239.59.104 w obu konfiguracjach (kabel i WiFi) i wklej otrzymany wynik
5. Jak wygląda Twoja sieć w obu przypadkach, czyli kiedy łączysz się kablem, to dokąd on prowadzi z Twojego laptopa, do routera, bezpośrednio do modemu, czy może do jakiegoś gniazdka w ścianie po prostu? Napisz krok po kroku jakie urządzenia są połączone i w jaki sposób. To samo, kiedy łąćzysz sięprzez WiFi (bezprzewodowo) - rozumiem, że łączysz się z routerem bezprzewodowym, do czego jest on podłączony dalej?
Postaraj się wykonywać testy osobno (wyciągnięty kabel i wyłączone połączenie kablowe a potem wyłąćzone połączenie WiFi i podpięty kabel)
No spoko, to skoro jest tak, jak mówisz, to łąćzysz się z routerem bezprzewodowo z laptopa, ale on nie jest podłączony do niczego więcej. Zrób tak, jak pisałkolega wyżej i powinno wszystko śmigać
krzychu - 20-06-2009, 13:10
No ale już widać bład... Router dostaje inny adres i w ogólę inną podsieć niż laptop.... Powiedz mi jak podłączałeś laptopa to kontaktowałeś się z operatorem żeby udostępnił Twojemu laptopowi internet? Albo przy zakładaniu internetu gość coś grzebał u Ciebie przy laptopie? Bo może trzeba podmienić adres MAC w routerze.
macia - 20-06-2009, 13:11
Laptop w tej chwili podłączony kablem do gniazda w ścianie. Router tylko do prądu (bo tylko jedno gniazdko netowe wychodzi ze ściany:)
Kiedy wszystko działało jak należy do tego gniazda był podłączony router, który wysyłał sygnał wifi na dwa laptopy. Teraz to nie działa.
Daro - 20-06-2009, 13:12
Spoko, jak to pisałem, to nie było jeszcze Waszych postów późniejszych
macia - 20-06-2009, 13:13
Krzychu: wszystko działało w porządku dopóki nie zabezpieczyłem sieci... Przy zakładaniu netu nikt nie grzebał w kompach. Przyszedł tylko kolega i skonfigurował router do dwóch laptopów będących w domu. To wszystko.
Daro - 20-06-2009, 13:15
W takiej sytuacji podłącz tak, jak pisze Krzychu kablem router z gniazdkiem w ścianie i napisz, czy po połączeniu się z ruterem bezprzewodowo możesz korzystać ze stron, czy nie. Jeżeli nie, to na początek:
1. Nie działa tylko przeglądanie stron (działa np. GG, Skype, e-mail), czy internet w ogóle?
2. Spróbuj wykonać w cdm polecenie nslookup google.pl i wklej otrzymany wynik
3. Spróbuj wykonać w cdm polecenie tracert google.pl i wklej otrzymany wynik
4. Spróbuj wykonać w cdm polecenie tracert 216.239.59.104 i wklej otrzymany wynik
macia - 20-06-2009, 13:15
Sory chłopaki, ale muszę wychodzić z domu natychmiast. Jeśli to możliwe, to proszę o pomoc po 21. Dzięki serdeczne.
krzychu - 20-06-2009, 13:15
Ale jak wcześniej router działał to teraz jeszcze jeden test. Podłączasz kabel do routera i teraz musisz go zresetować (czyli wyłączyć z prądu potem włączyć z powrotem) on chwilę się będzie uruchamiał następnie podaj nam jeszcze raz to co jest w Menagment->Status. Jeśli się zalogowałeś do routera to zabezpieczenia nie powinny mieć żadnego znaczenia chyba że router ma jakiś bug w sofcie.
Daro - 20-06-2009, 13:16
Podsieć jest ta sama - 192.168.2.X i dla routera i dla laptopa
krzychu - 20-06-2009, 13:21
Daro napisał/a: | Podsieć jest ta sama - 192.168.2.X i dla routera i dla laptopa |
Ale zobacz co dostał laptop wpięty bezpośrednio do sieci operatora a co dostaje router od operatora. Całkiem inną podsieć.
Router 10.254.71.253 / 255.255.255.0
laptop wpięty do operatora 10.9.122.12 / 255.255.255.0
Daro - 20-06-2009, 13:25
No masz rację, dlatego tracert by się przydał moim zdaniem, widać by było, gdzie się zatrzymuje, kiedy sieć nie działa. Można spróbować ustawić ręcznie adres WAN na routerze na taki, jak na lapku zamiast DHCP i zobaczyć, czy działa
krzychu - 20-06-2009, 13:33
Daro napisał/a: | Można spróbować ustawić ręcznie adres WAN na routerze na taki, jak na lapku zamiast DHCP i zobaczyć, czy działa |
Można ale serwer DHCP może potem komuś nadać ten adres jeśli dzierżawa wygaśnie i będzie konflikt IP. Kolega spróbuje z restartem routera (może Router sobie "wymyślił" adresy a po podłączeniu kabla nie zmienił), jak nie pomoże to spróbujemy podmienić MAC routera tak jak to widzę. Ewentualnie DNS-y trzeba będzie wpisać w router albo sprawdzić czy jakieś router dostaje bo w statusie tego nie podaje.
Daro - 20-06-2009, 13:44
Najlepiej spróbować rzeczywiście z tym restartem na początek, najmniej roboty, a może pomoże Jeżeli nie, to zrobiłbym trace'a, żeby zobaczyć czy ten adres w ogóle skądś się bierze i coś za nim stoi, czy to jakiś kosmos w ogóle. Jak w ogóle nie wiadomo skąd ten adres się okaże, to można rzeczywiście SMACiem pojechać np.
|
|
|