To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] Wymiana tarcz, klocków, zacisków na sportowe - dy

roobku - 22-06-2009, 10:35

shalafi napisał/a:
krzychu napisał/a:

Jakoś tak po znajomości czy to jakaś otwarta impreza?


Dostałem telefon od dealera, gdzie kupiłem autko, czy nie miałbym ochoty wsiąść udział w jeździe próbnej po OSie nowym Ralliart'em no to hmm.. nie sposób odmówić 8)
zwłaszcza, że jazda i jako pasażer w trybie 'rajdowym' i jako kierowca :)
a do tego deszcz cały czas padał, ale autko jeździ elegancko...

to była taka imprezka dla 'przyszłych potencjalnych nabywców' myślę,
no i jeszcze można było sobie pojeździć Outlanderami bo dziiiurrawej błotnistej drodze..

no i nie powiem.. jakby tak mieć trochę luźnej gotówki...to taki Ralliart całkiem całkiem


kurcze rozwalili tam tego Ralliarta ? :(

link

shalafi - 22-06-2009, 11:42

eeee... no nie ciekawie to wygląda..

jak już pojeździliśmy wszystkim to zebraliśmy się jakoś przed 14..
no to wygląda na to, że tam ktoś ostro jeszcze pojeździł :?

mam nadzieje, że nic poważnego...

Trik - 22-06-2009, 11:49

Ale ta fotka to chyba nie z tej kolizji. Na lawecie widać karetkę i coś białego ala Peugełot
roobku - 22-06-2009, 12:03

Trik napisał/a:
Ale ta fotka to chyba nie z tej kolizji. Na lawecie widać karetkę i coś białego ala Peugełot


fotke pewnie dali z archiwum żeby materiał bardziej dramatycznie wyglądał

FeniX - 24-06-2009, 09:02

krzychu napisał/a:
Mnie się wydaje że warto było kontynłować inny wątek o hamulcach niż zaczynać nowy i jakiś mod powinien scalić. A co do hamulców zawsze można zamontoać te w EVO ale koszt chyba około 20 tys zł.... A jak coś tańszego to już było pisane ze RallyArt ma większe.


Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać.

Trik - 24-06-2009, 09:52

FeniX napisał/a:
Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać.

No tak i zamiast do pracy to najpierw na tor wyścigowy, aby swobodnie rozgrzać osprzęt bez robienia bajzlu na ulicach :lol: . A potem jazda do roboty i po pracy to samo.
Nie wiem co może przynieść taka zmiana w cywilnym samochodzie, poza stawaniem dęba i ewentualnym skróceniem drogi hamowania o np. 2 m. Należy też pamiętać że ten pojazd z tyłu to nie Lancer EVO a kierowca w nim to nie Loeb czy jakoś tak. :wink:

jaca71 - 24-06-2009, 10:38

Trik napisał/a:
FeniX napisał/a:
Nie wiem jak jest w przypadku EVO 9, ale podobno jest różnica w mocowaniach zacisków pomiędzy EVO 10 a wersją cywilną (przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie), ale znalazłem serwis w Wawce gdzie można nabyć komplet zacisków (przód tył) z klockami za jakieś 12 tysi. Tylko przy jeździe cywilnej często jest problem z tym żeby rozgrzać odpowiednio hamulce, te bardziej wyczynowe dłużej się nagrzewają żeby porządnie zaczęły działać.

No tak i zamiast do pracy to najpierw na tor wyścigowy, aby swobodnie rozgrzać osprzęt bez robienia bajzlu na ulicach :lol: . A potem jazda do roboty i po pracy to samo.
Nie wiem co może przynieść taka zmiana w cywilnym samochodzie, poza stawaniem dęba i ewentualnym skróceniem drogi hamowania o np. 2 m. Należy też pamiętać że ten pojazd z tyłu to nie Lancer EVO a kierowca w nim to nie Loeb czy jakoś tak. :wink:

Efekt będzie stawanie dęba, skrócenia drogi nie będzie ;)
Hamulce maja być w samochodzie hamulcami a nie spowalniaczami lub blokowaczami kół. ;)

Trik - 24-06-2009, 12:08

No to po kiego grzyba tak się nimi przejmować, co nie? Co, te w Lancerach są tylko "spowalniaczami lub blokowaczami kół". Mają działać wtedy kiedy trzeba i działają. Przecież hamowanie nie polega tylko na naciskaniu "padała" i dalej niech się dzieje co chce. Doliczyć trzeba aktualnie łeloktronikę, kierownicę i głowę do "obliczenia" reakcji całego pojazdu.
jaca71 - 24-06-2009, 12:33

Problemem nie jest (tak mi się wydaje) skuteczność hamulców tylko jak napisał krzychu wichrowanie się tarcz oraz jak piszą niemieckie czasopisma - fading.
Na to mogą pomóc hamulce od ralliarta/outlandera ;)

Hamulce mają wytworzyć taką siłę aby opóźnienie było zbliżone do 1g czyli do 39m drogi hamowania. Większa siła je zablokuje - nawet abs nie pomoże znaczy nie spowoduje zbliżenia do wspomnianych 39m będzie droga hamowania dłuższa. Słabsza siła = spowalniacze droga hamowania ponad 40m ;) Załóżmy że to kryterium hamulce w Lancerze spełniają.
Ale jeszcze są wspomniane zjawiska fadingu i wichrowania - wygląda na to że tarcze mają zbyt małą pojemność cieplną w stosunku do masy.

FeniX - 26-06-2009, 10:51

jaca71 napisał/a:
(...)Ale jeszcze są wspomniane zjawiska fadingu i wichrowania - wygląda na to że tarcze mają zbyt małą pojemność cieplną w stosunku do masy.


i dlatego ja jestem za zmienianiem tarcz na trochę leprze. Warto zainwestować w nawiercane. Jeżeli będą miały jeszcze dodatkowo nacięcia będą lepiej odprowadzać ciepło i pył z pod klocków, ale szybciej przy nich zużywają się klocki i mogą zacząć dodatkowo hałasować (efekt kostki brukowej).

Bartek - 26-06-2009, 11:14

Hamulce z Outlandera w VR-4 są zdecydowanie za słabe..... Masa własna 1600 kg + 280 KM na 4 łapach i po 4-5 hamowaniu zaczyna się polka..... żeby nie było klocki i tarcze: Tar-ox, płyn DOT 5.1 i przy hamowaniu do 5 zakrętu popłynęły, przy 6 hamulca brak......

Komplety hamulców Brembo z Evo 9 można kupić w normalnych pieniądzach, bo dużo ludzi wymienia je na Stop-Techa lub AP-Racing

FeniX - 26-06-2009, 11:19

Bartek napisał/a:
Komplety hamulców Brembo z Evo 9 można kupić w normalnych pieniądzach, bo dużo ludzi wymienia je na Stop-Techa lub AP-Racing


A masz wiedzę jak z mocowaniami zacisków? W EVO 9 są takie same jak w nowym Lancerze?

Bartek - 26-06-2009, 11:31

Brembo jeszcze nie udało mi się ugotować, hamują od pierwszego do ostatniego hamowania tak samo, a nawet dogrzane lepiej, ale.... klocki starczają na ok. 7000 km

[ Dodano: 26-06-2009, 11:33 ]
FeniX, trzaby sprawdzić. Mam komplet zdjętych tarcz/zacisków z VR-4, gdzie zestaw z E9 pasuje bolt-on

jgrabowski - 05-07-2009, 11:44

tomekrvf napisał/a:
krzychu napisał/a:
Ktoś tam już zwichrował tarcze w CY ale może nie były dotarte.... Gdzieś na forum było.

Jak coś było gdzieś, kiedyś gdzieśtam to można zapomnieć o takim przypadku.

No to ja się dopiszę... Nie tylko gdzieśtam cośtam (czytałem kiedyś na forum), ale u mnie też się pogięły. Nie wiem przy jakiej okazji, ale efekt był taki, że przy każdym hamowaniu (niezależnie od siły) pomiędzy 120 a 100 km/h waliło mocno po kierownicy, a potem trochę słabiej. Na przeglądzie po 20kkm przetoczyli mi tarcze (w ramach gwarancji) i teraz jest ok.

Pozdrawiam,
Jakub.

FeniX - 06-07-2009, 15:46

jgrabowski napisał/a:
Na przeglądzie po 20kkm przetoczyli mi tarcze (w ramach gwarancji) i teraz jest ok.

Pozdrawiam,
Jakub.


Hymmm ... to chyba ja też będę musiał się wybrać, co prawda teraz wibracje nie są duże, ale denerwujące. Nie wiedziałem że robią to w ramach gwarancji.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group