To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Jak byście porównali swojego Colta z poprzednim autkiem?

jolly69 - 17-07-2009, 19:13

mcdrive napisał/a:
olly69 napisał/a:
1. Golf II
2. Renault Clio I
3. Colt CAO
4. Carisma I - obecnie.

Jeśli chodzi o najbardziej niezawodne z nich to zdecydowanie Colt, jeśli chodzi o najbardziej komfortowe - Carisma. Ze wszechmiar najgorsze- Clio.


oco ci chodzi z clio miałem ten samochód , faze1 pierwsza w 1.9 diesiel i **** smigała


o co chodzi.. ?? być może to wina akurat mojego modelu ale... prze 2 lata wymienione były:
- hamulce - wszystko
- pompa paliwa - zaczęła wyć
- silnik wentylatora chłodnicy- spalił się
- krokowiec - nie podtrzymywał obrotów
- wahacze przód - wybiły się..
- tylny tłumik
Dodatkowo:
- przeciekał szyberdach
- waliło sprzęgło
- zaczynały gnić tylne nadkola
- była to wersja 1,4 a palił coś ok 8 litrów benzyny

To tylko rzeczy najważniejsze które jeszcze pamiętam, biorąc pod uwagę, ze np. używany wentylator do chłodnicy kosztuje 500 zł, i pompa paliwa ( oczywiście używka) podobnie to niestety koszt tych napraw chyba przekroczył wartość całego samochodu w tamtym czasie... Generalnie jeszcze rozwiązania w stylu tylnej belki skrętnej z dziwną konstrukcją łożysk tylnych (nie na polskie drogi), czy fakt że w aucie nie znajdziesz śruby na zwykły wkrętak ( wszystko na różne torxy) spowodowały że miałem wielki uśmiech gdy się tego czegoś pozbyłem.. Przez okres 3 lat w Colcie wymieniłem sprzęgło, rozrząd i tarcze hamulcowe... czyli rzeczy typowo eksploatacyjne, poza tym np. wspomniana pompa paliwa do Colta kosztuje 150 zł ( chyba nawet nowa).. Mam wymieniać dalej :) ..

Anonymous - 17-07-2009, 23:24

jolly69 napisał/a:
- hamulce - wszystko


wiekszy procent rzeczy ktorych wymieniles w hamulcach to rzeczy ktore zuzywaja sie w kazdym samochodzie i ktore co jakis czas trzeba wymienic.

jolly69 napisał/a:
- pompa paliwa - zaczęła wyć


moze jezdziles ze zbyt malym poziomem paliwa??

jolly69 napisał/a:
- wahacze przód - wybiły się..


To problem kazdego auta ktore jezdzi po naszych drogach

jolly69 napisał/a:
- była to wersja 1,4 a palił coś ok 8 litrów benzyny


i co to duzo?? to ze maly silnik nie musi oznaczac ze bedzie malo palil. Przykladem jest Colt 1.3 :P Pozatym tyle to i maluch lyknie :D

Cytat:
- waliło sprzęgło


kolejna rzecz ktora wymienia sie co jakis czas :P

jolly69 - 18-07-2009, 07:22

SlaVkoEg, oczywiście masz częściowo rację..są to części które się zużywają, nie powiedziałem o takich problemach jak np. nieprawidłowa kompresja na jednym cylindrze , regeneracja rozrusznika czy problemy z elektryką, bo uznałem że to pierdoły. Jak wspomniałem może akurat trafiłem na taki egzemplarz, nie twierdzę, że inny użytkownik Clio nie będzie jeździł tym autem przez kilka lat bezawaryjnie.. temat jest jednak o porównaniu aut którymi ja jeździłem więc przedstawiam moją opinię na temat mojego egzemplarza. Co do awaryjności to w tym aucie wszystko psuło się ładnie po kolei i niestety części do Renault kosztują dużo więcej niż do Mitsu.. to co .. mam nie narzekać, gdy przy użytkowaniu auta przez 2 lata wydałem na naprawy kilka tys. zł. i w warsztacie to chyba stał więcej niż jeździł.. ?? według Ciebie to jest normalne..? To może powiem tak.. te wszystkie rzeczy eksploatacyjne w Renault zużywają się 3 razy częściej niż w Mitsu.. to do Ciebie przemawia ?? Ceny są dwa razy droższe, przede wszystkim jakość wykonania słabiutka. W ogólnym podsumowaniu wspominam to auto jako koszmar.. i jeszcze jedno... Colt NIGDY nie zawiódł podczas jazdy, jeżeli dolegała mu już jakaś drobnostka to sygnalizował to ale jeździł dalej.. W Clio można było się spodziewać, że stanie na następnym zakręcie.. No nie wiem jeszcze jak mam to wytłumaczyć...
Anonymous - 18-07-2009, 10:40

jolly69, Nie no oczywiscie masz racje i nie bede bronil Clio bo nigdy go nie mialem i nigdy nie kupie bo jako samochod mi sie nie podoba ale wiekszosc z rzeczy ktore wypisales to rzeczy ktore dotykaja kazdy samochod dlatego zwrocilem na to uwage ;) Mojego kumpla ojciec ma Clio i nie narzeka bo jedyne co przy nim robi to wlewa paliwo i wymienia olej :P
Krzyzak - 19-07-2009, 13:45

ja jezdzilem 6 lat audi 80 1.8 ASB '90
plusy:
+ dobre trzymanie drogi
+ dobre blachy (brak rdzy)
minusy:
- psulo sie wszystko co moglo: wymienilem 3 silniki i 2 skrzynie biegow, elektryka (padaly swiatla glowne, podswietlenie wskaznikow, predkosciomierz, immobiliser, antena), hamulce (reczny szczegolnie) i 1000 innych drobiazgow, ktore trudno zapamietac
- rozkladanie siedzien przez krecenie - zeby je polozyc trzeba bylo z 10 minut krecic
- wysokie spalanie (10 l/100 km)

w stosunku do Colta w ktorym nic sie nie zepsulo (rocznik ten sam) to byla tragedia - tylko blachy lepsze, bo Colt rdzewieje niestety

potem mialem Fieste 1.4 '91 (2 lata) - bdb auto, przez ten czas bezawaryjne, na 3 biegu do 130 km/h, w miare niskie spalanie (6 /100)
potem kupilem Galanta i zakochalem sie w Mitsu...

Anonymous - 21-07-2009, 13:50

co tu panowie porównywać jak sie jeździło fiatem 126p w kolorze obłędnego piaskowego żółtego :-)
Anonymous - 21-07-2009, 21:44

wczesniej mialem c52 teraz c58 nie ma porownania....

tylko mitsu.... i nic wiecej 8) :biggrin: :biggrin:

affectpct - 03-08-2009, 12:04

ja właśnie koledzy przymierzam się do kupna forda i to escorta 1.8 w diesel co Wy na to? Bo się waham?
antek18 - 03-08-2009, 18:11

ja jezdzilem Golf'em II 1,6 TD w porownaniu do COLT'a to parowka jedyne plusy to: dostepność części i ich cena, bardzo małe spalanie
W COLCIE jedyne minusy to spalanie i u mnie problem z częściami

Anonymous - 03-08-2009, 20:51

affectpct, ja mialem escorta i moim zdaniem jest to fajny samochod za male pieniadze. Napisz jeszcze z ktorego roku ten Escort. Jak kupujesz diesla to polecam tego mocniejszego 90km z intercoolerem bo ten slabszy podobno nie jedzie... :D
affectpct - 04-08-2009, 00:33

będę szukał coś od 95 i coś niedrogiego myślałem o silniku diesla zwykłym 1.8 bez turbiny bo ponoć się psuje i dorsze części i naprawy,

Jutro mają kupić mojego colta i zobaczymy czy kupią za ile i wtedy będę szukał escorta, ps ile kosztuje zarejestrowanie samochodu?

pyjte - 05-08-2009, 21:15

Poprzednio corolla e11 (ta z jajowatymi światłami z przodu)

In plus dla Toyoty w stosunku z Coltem 1.8:
-wielkość wnętrza, bagażnika
-bezawaryjność
-wygląd
-skrzynia biegów
-koszty eksploatacji

Remis:
-zawiecha
-spalanie (Toyota paliła mniej ale było to 1.3)

In plus dla Colta
-silnik :snakeman: i to mi wystarcza
-wyposażenie

Anonymous - 06-08-2009, 01:56

affectpct, stanowczo odradzam escorta bez turbiny. Ten z turbina rozniez nie jest awaryjny. Nie ma w nim praktycznie elektroniki wiec nie ma sie co zepsuc ale za to silnik jest silniejszy ;) Polecam forum:

http://siec.no-ip.com/for...c2a8348f39dde33

poczytaj troche i sam wybierz :)

TeasyM - 11-08-2009, 10:27

Wydawać by się mogło, że porównując Forda Fiestę '93 z Colciakiem '99 to żart, ale Fiesta miała swoje plusy. Dużo większa widoczność, szyberdach i małe spalanie. Jednak Mitsu rulezz Coltem jeździ się gładko, szybko i przyjemnie i co oczywiście jest najważniejsze w aucie to to, że jest ładny.....a może to silnik jest najważniejszy? :mrgreen:
rysiek - 14-08-2009, 18:42

affectpct, co do kosztów rejestracji pojazdu odsyłam do innego krótkiego wątku ;) :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39802



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group