To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Blow off w silniku niedoładowanym ??

Anonymous - 08-09-2009, 16:13

HouseM napisał/a:
Bov zabezpiecza przepustnice a West Gate Turbinę tak więc to dwie różne bajki.
Bov nie jest konieczny tam gdzie ciśnienie doładowania nie jest wysokie. Tak jak np w silnikach TD.


Pisze się Wastegate. Obydwa zawory zabezpieczają turbinę z tym ze BOV upuszcza ciśnienie do atmosfery a Wastegate do dolotu. W silnikach dizla nie ma przepustnicy dlatego nie wytworzy się ciśnienie otwierające Bov`a.

krzychu - 08-09-2009, 16:44

HouseM napisał/a:
Dodatkowo konstruktorzy stosują jeszcze inny trick a mianowicie łopatki turbiny o zmiennej geometrii... Tutaj wiedzy jest na 2 godzinny wykład.


Jakie 2 godziny... Trzeba więcej powietrze to łopatki albo kierownica spalin jest ustawiona tak żeby więcej pompować trzeba mniej to ustawione tak żeby mniej pompowały od całe 2 godziny. A te łopatki to nie prawdziwe łopatki wirnika tylko łopatki które kierują spaliny (to one zmieniają swój kąt) na wirnik który jest już stały jest kilka fajnych filmików jak to działa i naprawdę nie jest to trudne.

Dodatkowo dlatego są te zawory ponieważ zmienna geometria w turbinach jest na razie tylko w dieslach. Porsche jako pierwsze wprowadziło to do benzynowych turbin i na razie innych przykładów nie znam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group