Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] redukcja do 2 i 1 biegu w manualnej skrzyni b
Anonymous - 03-07-2009, 17:10
Według mnie to synchronizator odpowiadający za te biegi.
Podczas zbijania z wyższego biegu na niższy synchronizator pracować tak aby taka redukcja obyła się bez zgrzytów. Weź spróbuj zbić bieg z przygazówką i podwójnym wysprzęgleniem tak jak mialo to miejsce ze skrzyniami nie wyposarzonymi w synchronizatory. Jeżeli w taki sposób możesz zmienić bieg wskazywałoby to na synchronizator.
Innego pomysłu oprócz tego o którym napisalem wyżej oraz o uszkodzeniu mechanicznym skrzyni (np w wyniku jakiegoś zahaczenia, uderzenia etc.) nie przychodzi mi do głowy.
Anonymous - 04-07-2009, 06:14
Z tego co wiem kazdy bieg ma synchronizator z ta redukcja jaka miala miejsce a autach bez synchoenizatorow radzil bym uwazac zebys nie zaszkodzil jeszcze bardziej Najlepiej nie robic nic na SILE
Morfi - 04-07-2009, 09:42
Ech jeżdzić bez redukcji na 2 bleee.. to jak lizanie cukierka przez papierek.
Musisz mieć coś z synchronizatorem na 2 biegu, tylko w UK chyba nikt nie naprawia skrzyni
Poradzilbym ci sprobowac z miedzygazem (sprzeglo, wylaczenie biegu, puscic sprzeglo i dodac gazu na luzie, sprzeglo i nizszy bieg). Jezeli wejdzie czysto to na pewno synchronizatory.
Anonymous - 04-07-2009, 12:34
A co u dżemojadów nie psują się skrzynie ?
Między gaz powinien pomóc. Powinno wejść bez zgrzytów. Jeżeli natomiast nie wchodzi to musi być coś innego.
Ale auto ze skrzynią z synchronizatorami nie można tak długo jeździć. I tak, prędzej czy później musisz zawitać u mechanika od skrzyń biegów.
pawelsonx - 04-07-2009, 15:49
Cichanos napisał/a: | A co u dżemojadów nie psują się skrzynie ?
|
Raczej się nie naprawia bo koszt naprawy przewyższał by cenę skrzyni. W uk mechanik nie zarabia 10 zł na godzinę tylko minimum 10 funtów a używane skrzynie czy silniki są bardzo tanie. Spowodowane jest to tym że nawet po małej stłuczce koszt naprawy jest kilka krotnie wyższy niż wartość samochodu i lądują od razu w zakładach które zajmują się demontażem i recyklingiem.
Olivia - 08-07-2009, 19:21
Ale porównujesz ceny i koszt pracy między różnymi krajami.
Przecież w Polsce tez wykonuje się niektóre naprawy na zasadzie wymiany całej częśći lub mechanizmu. Więc nie jest to jakaś nowina.
Więc według Twojego toku rozumowania po co w ogóle się pytać co nie gra w skrzyni skoro pojedziesz do pierwszego lepszego zakładu mechanicznego który wymieni Ci skrzynie lub sam to zrób skoro grzebiesz przy autku sam.
Prrrecel - 09-07-2009, 12:44
W mojej Cari 1.8 GDI redukcja w czasie jazdy na 2 lub 1 jest możliwa więc to raczej jakas usterka techniczna.
pawelsonx - 09-07-2009, 18:45
Olivia napisał/a: | Ale porównujesz ceny i koszt pracy między różnymi krajami.
Przecież w Polsce tez wykonuje się niektóre naprawy na zasadzie wymiany całej częśći lub mechanizmu. Więc nie jest to jakaś nowina. |
porównuje słusznie bo jezeli samochód kosztuje powiecmy 800 funtów a w polsce 9000zł gdzie w uk wystarczy 2 tygodnie zeby sobie kupic a w polsce 2 miesiące to gdzie się lepiej opłaca naprawiac a gdzie wymieniać ??
Nie wiem z jakiego roku jest carisma prrrecela ale mogę ci powiedzieć moja jest z 99 r zapłaciłem za nią 1200 euro w sumie musiałem na nią pracować miesiąc z każdej tygodniówki odkładać połowę kasy. Więc wolałbym żeby mechanik zamówił mi skzynie i zrobił to w ciągu powiecmy 6 godzin, nż wymontował skrzynie sprawdził usterki zamówił częsci potem ją składał i montował do samochodu przynajmniej tydzień stracony. A koszty podobne a może nawet większe przy naprawie skrzyni
Olivia napisał/a: |
Więc według Twojego toku rozumowania po co w ogóle się pytać co nie gra w skrzyni skoro pojedziesz do pierwszego lepszego zakładu mechanicznego który wymieni Ci skrzynie lub sam to zrób skoro grzebiesz przy autku sam. |
po co mam zmieniać moja jest ok.
A co do skrzyni Prrrecela to może lepiej wymienić niż naprawiać czasem to taniej wychodzi i szybciej.
http://www.traynors.co.uk/
|
|
|