[96-02]Colt CJ0 - Remont silnika 4G13
scotch99 - 02-07-2009, 11:32
Dzięki Bartek za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanko: KOSZTA. A przynajmniej orientacyjne koszta:
- pierścienie
- tłoki
- szlif + honowanie bloku
- szlif wału
- panewki
Pewnie z głowy będziesz mógł mi podać orientacyjne koszta. Oczywiście albo oryginały albo dobre zamienniki.
londolut - 02-07-2009, 11:53
scotch99 napisał/a: | - pierścienie | 150-200zł.
scotch99 napisał/a: | - tłoki | 50-100zł/szt - nie wiem jak jest w CJx ale w CAx sworznie są zakładane na gorąco więc trzeba kupic tłok z korbowodem co wychodzi drożej.
scotch99 napisał/a: | - szlif + honowanie bloku | 150-200zł za całość.
scotch99 napisał/a: | - szlif wału | 80-120zł.
scotch99 napisał/a: | - panewki | do 100zł.
scotch99 - 02-07-2009, 12:17
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Uważam temat za wyczerpany.
Bartek - 02-07-2009, 12:46
londolut, podałeś ceny chińskich podróbek, a robocizna - zgodzę się z tymi cenami x ilość cylindrów.....
Bardziej realne kwoty:
Dobry tłok kosztuje ok. 250 zł/szt.
kpl. pierścieni 250-300 zł
panewki ok. 100 zł, tu się zgadzam, ale za korbowe, do tego dochodzi 150 zł za główne
Przeprasowanie sworzni ok. 50 zł/szt.
Obróbka bloku 150 zł/cylinder
obróbka wału 50-70 zł/czop (jest 9 dla niewtajemniczonych)
krzys78 - 02-07-2009, 23:04
Miałem ten sam problem. Pił ile wlałem... w 50 kilometrowej drodze do pracy potrafił spalić od maxa do poniżej poziomu bagnetu. Jeździłem więc bez oleju Zacząłem już nawet kompletować części nowe. Jednak po większych oględzinach okazało się,że na trzecim wogóle nie ma kompresji. Silnik wymieniłem na nowy tzn. 104 tysiące przebiegu. Silnik wyjmowali przy mnie z auta które miało zmasakrowany tył. Mam nawet zdjęcia auta, a panowie dali mi nawet wszystkie papiery jakie były z autem. Ksiązkę serwisową, instrukcje i takie tam. Przejechałem na nim 25 tysięcy i jest wszystko ok
Janek Perz - 03-07-2009, 01:22
Słuchajcie, u mnie silniczek tak już powoli zbliża sie do remontu. Konkretnie bierze ok litr oleju na 3 tys. km (zalany mineralem), ale ciśnienie sprężania na jednym garze jest słabe, podaje w barach w kolejności cylindry: 10,5; 14; 7; 14. Tak wiec widać że na trzecim jest słabo. Dodam ze auto ma gaz więc możliwe ze są nadpalone zawory. Generalnie zastanawiam się czy nie zrobić tak: zdjąć tylko głowicy i dać ją do zrobienia, wymienić pierścieni bez szlifowania cylindrów (wątpię aby miał próg), wału w ogóle nie wyciągać, a panewki korbowe złożyć jak były. Co do głowicy to oczywiście do fachowców. Dodam że z całością chce się pobawić sam. Co myślicie o tym? Tylko nie piszcie że "lepiej by było zrobić kompletny remont" tyle to ja wiem, ale chodzi mi o możliwie tanie doprowadzenie silnika do dobrego stanu. Dodam że olej nie miesza sie z płynem chłodniczym (nie ma smarków pod korkiem) i generalnie silniczek nie ma wycieków. Podejrzewam ze poprzedni właściciel ostro mu wstawiał dlatego pierścionki się wytarły albo spękały i to jest przyczyną braku kompresji i ubytków oleju.
P.S. Co do jakości gładzi cylindrycznych to mój ojciec ma Mitsu Space gear 2,5 TD i po 360 tys robił generalkę. Na cylindrach nie było widać w ogóle śladów zużycia, a rysy po honowaniu były idealne. Więc nie mam wątpliwości ze w moim tuleja jest ok Ale oczywiście wszystko się okaże jak rozbiorę
Kaleid - 03-07-2009, 09:07
Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła. Tak jak radzą koledzy - poszukaj drugiego silnika, a pieniążki odkładaj na nowsze, lepsze auto.
scotch99 - 03-07-2009, 09:41
Tylko że kupić DOBRY i pewny silnik używany jest dość ciężko i nigdy nie ma pewności że za chwilę nie będziesz musiał go remontować! Sam kiedyś szukałem silnika do mojego Colta ale niestety.... Brak
Maretzky85 - 03-07-2009, 11:30
Kaleid napisał/a: | Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła. |
Bo te stare pudła mają więcej tego "czegoś" niż nowe pudła...
Ale to tylko moje zdanie.
Kaleid - 03-07-2009, 13:38
Dodge Charger itd, to pewnie mają coś więcej. Ale Colt CJ0 1.3 ? Przeciętne osiągi, dość wysokie zużycie paliwa, nienajlepsza odporność na korozję. Bardzo lubię to auto, i dobrze mi się nim jeździ, jednak czasami warto sobie policzyć i stwierdzić..że nie warto
Janek Perz - 03-07-2009, 16:17
Wiecie jest stara zasada: Najlepsze auto to własne auto wiadomo że nie orzenie sie z Colcikiem na wieki wieków, dlatego chce zrobić remoncie który będzie mnie kosztował powiedzmy 400 zł czyli tylko pierścienie i szliw głowicy plus gumki na zaworach. To jest wykonalne. A silnik jak na razie chodzi dobrze, ale ta kompresja mnie martwi i niestety wysokie zużycie paliwa
Maretzky85 - 03-07-2009, 19:22
Co kto lubi, mnie urzeka Colt C5x
Marcin-Krak - 04-07-2009, 03:09
Temat dotyczy remontu silnika, a nie tego, który Colt jest najładniejszy itp itd. Od tego jest ten temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=476
Bardzo proszę o trzymanie się sedna sprawy
|
|
|