To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Remont silnika 4G13

scotch99 - 02-07-2009, 11:32

Dzięki Bartek za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanko: KOSZTA. A przynajmniej orientacyjne koszta:
- pierścienie
- tłoki
- szlif + honowanie bloku
- szlif wału
- panewki
Pewnie z głowy będziesz mógł mi podać orientacyjne koszta. Oczywiście albo oryginały albo dobre zamienniki.

londolut - 02-07-2009, 11:53

scotch99 napisał/a:
- pierścienie
150-200zł.
scotch99 napisał/a:
- tłoki
50-100zł/szt - nie wiem jak jest w CJx ale w CAx sworznie są zakładane na gorąco więc trzeba kupic tłok z korbowodem co wychodzi drożej.
scotch99 napisał/a:
- szlif + honowanie bloku
150-200zł za całość.
scotch99 napisał/a:
- szlif wału
80-120zł.
scotch99 napisał/a:
- panewki
do 100zł.
scotch99 - 02-07-2009, 12:17

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Uważam temat za wyczerpany.
Bartek - 02-07-2009, 12:46

londolut, podałeś ceny chińskich podróbek, a robocizna - zgodzę się z tymi cenami x ilość cylindrów.....

Bardziej realne kwoty:

Dobry tłok kosztuje ok. 250 zł/szt.
kpl. pierścieni 250-300 zł
panewki ok. 100 zł, tu się zgadzam, ale za korbowe, do tego dochodzi 150 zł za główne ;)
Przeprasowanie sworzni ok. 50 zł/szt.
Obróbka bloku 150 zł/cylinder
obróbka wału 50-70 zł/czop (jest 9 dla niewtajemniczonych)

krzys78 - 02-07-2009, 23:04

Miałem ten sam problem. Pił ile wlałem... w 50 kilometrowej drodze do pracy potrafił spalić od maxa do poniżej poziomu bagnetu. Jeździłem więc bez oleju :badgrin: Zacząłem już nawet kompletować części nowe. Jednak po większych oględzinach okazało się,że na trzecim wogóle nie ma kompresji. Silnik wymieniłem na nowy tzn. 104 tysiące przebiegu. Silnik wyjmowali przy mnie z auta które miało zmasakrowany tył. Mam nawet zdjęcia auta, a panowie dali mi nawet wszystkie papiery jakie były z autem. Ksiązkę serwisową, instrukcje i takie tam. Przejechałem na nim 25 tysięcy i jest wszystko ok :)
Janek Perz - 03-07-2009, 01:22

Słuchajcie, u mnie silniczek tak już powoli zbliża sie do remontu. Konkretnie bierze ok litr oleju na 3 tys. km (zalany mineralem), ale ciśnienie sprężania na jednym garze jest słabe, podaje w barach w kolejności cylindry: 10,5; 14; 7; 14. Tak wiec widać że na trzecim jest słabo. Dodam ze auto ma gaz więc możliwe ze są nadpalone zawory. Generalnie zastanawiam się czy nie zrobić tak: zdjąć tylko głowicy i dać ją do zrobienia, wymienić pierścieni bez szlifowania cylindrów (wątpię aby miał próg), wału w ogóle nie wyciągać, a panewki korbowe złożyć jak były. Co do głowicy to oczywiście do fachowców. Dodam że z całością chce się pobawić sam. Co myślicie o tym? Tylko nie piszcie że "lepiej by było zrobić kompletny remont" tyle to ja wiem, ale chodzi mi o możliwie tanie doprowadzenie silnika do dobrego stanu. Dodam że olej nie miesza sie z płynem chłodniczym (nie ma smarków pod korkiem) i generalnie silniczek nie ma wycieków. Podejrzewam ze poprzedni właściciel ostro mu wstawiał dlatego pierścionki się wytarły albo spękały i to jest przyczyną braku kompresji i ubytków oleju.

P.S. Co do jakości gładzi cylindrycznych to mój ojciec ma Mitsu Space gear 2,5 TD i po 360 tys robił generalkę. Na cylindrach nie było widać w ogóle śladów zużycia, a rysy po honowaniu były idealne. Więc nie mam wątpliwości ze w moim tuleja jest ok :D Ale oczywiście wszystko się okaże jak rozbiorę

Kaleid - 03-07-2009, 09:07

Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła. Tak jak radzą koledzy - poszukaj drugiego silnika, a pieniążki odkładaj na nowsze, lepsze auto.
scotch99 - 03-07-2009, 09:41

Tylko że kupić DOBRY i pewny silnik używany jest dość ciężko i nigdy nie ma pewności że za chwilę nie będziesz musiał go remontować! Sam kiedyś szukałem silnika do mojego Colta ale niestety.... Brak
Maretzky85 - 03-07-2009, 11:30

Kaleid napisał/a:
Po co się bawić w kosztowne remonty starego pudła.


Bo te stare pudła mają więcej tego "czegoś" niż nowe pudła...
Ale to tylko moje zdanie.

Kaleid - 03-07-2009, 13:38

Dodge Charger itd, to pewnie mają coś więcej. Ale Colt CJ0 1.3 ? Przeciętne osiągi, dość wysokie zużycie paliwa, nienajlepsza odporność na korozję. Bardzo lubię to auto, i dobrze mi się nim jeździ, jednak czasami warto sobie policzyć i stwierdzić..że nie warto :)
Janek Perz - 03-07-2009, 16:17

Wiecie jest stara zasada: Najlepsze auto to własne auto :) wiadomo że nie orzenie sie z Colcikiem na wieki wieków, dlatego chce zrobić remoncie który będzie mnie kosztował powiedzmy 400 zł czyli tylko pierścienie i szliw głowicy plus gumki na zaworach. To jest wykonalne. A silnik jak na razie chodzi dobrze, ale ta kompresja mnie martwi i niestety wysokie zużycie paliwa
Maretzky85 - 03-07-2009, 19:22

Co kto lubi, mnie urzeka Colt C5x :D
Marcin-Krak - 04-07-2009, 03:09

Temat dotyczy remontu silnika, a nie tego, który Colt jest najładniejszy itp itd. Od tego jest ten temat: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=476
Bardzo proszę o trzymanie się sedna sprawy :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group