[97-04]Galant EAxA/W - [EA3W 2.4] Montaż tempomatu 
						
												 Anonymous - 25-07-2009, 13:30
  witam wszystkich!
 
W dzisiejszym dniu mój Galancik został wyposażony w tempomacik. Wszystko działa bez problemów ( nie licząc że taśmę kierownicy przekręciłem o jeden obrót wprawo i teraz nie moge do końca skręcić w prawo - ale poprawie sprawę jutro ) Co zostało zrobione?
 
 
- wymieniony czujnik przy pedale hamulca
 
- wymieniona obudowa kierownicy
 
- wymieniona taśma kierownicy
 
- wstawiona manetka tempomatu
 
 
Co sie okazalo:
 
 
- sterownik przepustnicy który powinienem wymienić, w moim aucie był taki sam jak z wersji z tempomatem - więc obeszło się bez wymiany
 
- czujnik przy pedale sprzęgła juz był zamontowany, więc również się obeszło,
 
 
- wszystkie możliwe kable i kostki były przygotowane a Galancie do montażu fabrycznie.
 
- żadnych przeróbek, żadnej partyzantki
 
- jednym słowem - klocki LEGO:)
 
 
Co ciekawe:
 
na tempomacie auto NIE szarpie ani troche, 
 
podczas przyspieszania manetką auto jest dwa razy bardziej zrywne niz podczas przyspieszania pedałem gazu
 
 
Wnioski??może cosik z potencjometrem gazu??
 
 
w razie pytań o tempomat - służe pomocą
 
 
P.S.
 
Wielkie dzięki dla Bartka za pomoc - sorki za mnóstwo pytań i telefonów:)
 
 
POzdrawiam!
												 Kofi - 26-07-2009, 22:13
  Umnie jest tak, ze jak jade na tempomacie i przyspieszam manetką to auto się zbiera tak, że gasnie kontrolka GDI, auto przyspiesza płynnie i spokojnie, ale nie tak szybko jak pedałem gazu.
												 comer - 27-07-2009, 15:31
  a ja z pytaniem ile kosztuje cały osprzęt tempomatu. Też bym sobie założył   
												 Anonymous - 27-07-2009, 17:53
  byc moze to jakieś złudzenie. Ogólnie jest super tylko że ja zmieniłem zegary na HC i nie mam juz kontrolki GDI:)
 
 
Co do montażu - jakie autko?
												 Kofi - 27-07-2009, 18:23
  znajdz temat o przerabianiu zegarow HC, gdzie Bartek opisuje jak zrobic kontrolke GDI  
												 Anonymous - 27-07-2009, 18:50
  spoko, temat znany w 100% - po prostu brak chęci i konieczności uzytkowania tej lampeczki:)
 
spowodowało ze jej nie mam:)
												 jkrzysztof80 - 27-07-2009, 19:02
  Też założyłbym sobie takie coś ale nie wiem czy da rade w VR4
												 Bartek - 28-07-2009, 06:18
  W VR-4 to nie takie hopsiup. Najłatwiej byłoby zaadaptować tempomat od Galanta E3 z siłownikiem linki gazu. W EA5 jest pneumatyczny sterownik działający bezpośrednio na przepustnicę, co nie byłoby zbyt proste w adaptacji.
												 comer - 28-07-2009, 17:28
  a czy do diesla nadawał by sie tempomat??
												 jkrzysztof80 - 28-07-2009, 21:23
  Bartek, może wymyślę własny patent podciągnę linkę od pedału gazu do "wajchy" coś ala ssanie w starych maluchach    - troche tandeta ale lepsze to niż 20 godzin z nogą na gazie   
												 clown79 - 16-11-2010, 06:03
  koledzy wspominacie o czujnikach hamulca i sprzegla jak je sprawdzic gdzie sa i czy one moga powodowac ze moj tempomt sie nie wlancza prosze o podpowiedz 2.0 avance 2002
												 sveno - 16-11-2010, 08:40
 
  	  | clown79 napisał/a: | 	 		  | koledzy wspominacie o czujnikach hamulca i sprzegla jak je sprawdzic gdzie sa i czy one moga powodowac ze moj tempomt sie nie wlancza prosze o podpowiedz 2.0 avance 2002 | 	  
 
 
Czujniki są zaraz nad pedałami, pod deską, pod kierownicą. Mogą być przyczyną nie włączania się tempomatu, na początek wyjmij je i przeczyść styki,daj znać czy pomogło.
												 clown79 - 17-11-2010, 03:14
  dzieki sveno jak znajde chwile to pospawdzam czy od hamulca to ten sam co wlancza swiatla stop? bo ten dziala...
												 Bartek - 17-11-2010, 07:48
  clown79, tak, ale przy tempomacie ma 2 niezależne obwody
												 mr_soze - 14-12-2010, 09:15
  Witam!
 
Czy w 2.0 jest to tak samo proste jak w 2.4?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |