To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3W 2.4] Montaż tempomatu

Anonymous - 25-07-2009, 14:30

witam wszystkich!
W dzisiejszym dniu mój Galancik został wyposażony w tempomacik. Wszystko działa bez problemów ( nie licząc że taśmę kierownicy przekręciłem o jeden obrót wprawo i teraz nie moge do końca skręcić w prawo - ale poprawie sprawę jutro ) Co zostało zrobione?

- wymieniony czujnik przy pedale hamulca
- wymieniona obudowa kierownicy
- wymieniona taśma kierownicy
- wstawiona manetka tempomatu

Co sie okazalo:

- sterownik przepustnicy który powinienem wymienić, w moim aucie był taki sam jak z wersji z tempomatem - więc obeszło się bez wymiany
- czujnik przy pedale sprzęgła juz był zamontowany, więc również się obeszło,

- wszystkie możliwe kable i kostki były przygotowane a Galancie do montażu fabrycznie.
- żadnych przeróbek, żadnej partyzantki
- jednym słowem - klocki LEGO:)

Co ciekawe:
na tempomacie auto NIE szarpie ani troche,
podczas przyspieszania manetką auto jest dwa razy bardziej zrywne niz podczas przyspieszania pedałem gazu

Wnioski??może cosik z potencjometrem gazu??

w razie pytań o tempomat - służe pomocą

P.S.
Wielkie dzięki dla Bartka za pomoc - sorki za mnóstwo pytań i telefonów:)

POzdrawiam!

Kofi - 26-07-2009, 23:13

Umnie jest tak, ze jak jade na tempomacie i przyspieszam manetką to auto się zbiera tak, że gasnie kontrolka GDI, auto przyspiesza płynnie i spokojnie, ale nie tak szybko jak pedałem gazu.
comer - 27-07-2009, 16:31

a ja z pytaniem ile kosztuje cały osprzęt tempomatu. Też bym sobie założył :P
Anonymous - 27-07-2009, 18:53

byc moze to jakieś złudzenie. Ogólnie jest super tylko że ja zmieniłem zegary na HC i nie mam juz kontrolki GDI:)

Co do montażu - jakie autko?

Kofi - 27-07-2009, 19:23

znajdz temat o przerabianiu zegarow HC, gdzie Bartek opisuje jak zrobic kontrolke GDI :)
Anonymous - 27-07-2009, 19:50

spoko, temat znany w 100% - po prostu brak chęci i konieczności uzytkowania tej lampeczki:)
spowodowało ze jej nie mam:)

jkrzysztof80 - 27-07-2009, 20:02

Też założyłbym sobie takie coś ale nie wiem czy da rade w VR4
Bartek - 28-07-2009, 07:18

W VR-4 to nie takie hopsiup. Najłatwiej byłoby zaadaptować tempomat od Galanta E3 z siłownikiem linki gazu. W EA5 jest pneumatyczny sterownik działający bezpośrednio na przepustnicę, co nie byłoby zbyt proste w adaptacji.
comer - 28-07-2009, 18:28

a czy do diesla nadawał by sie tempomat??
jkrzysztof80 - 28-07-2009, 22:23

Bartek, może wymyślę własny patent podciągnę linkę od pedału gazu do "wajchy" coś ala ssanie w starych maluchach :D - troche tandeta ale lepsze to niż 20 godzin z nogą na gazie :mrgreen:
clown79 - 16-11-2010, 06:03

koledzy wspominacie o czujnikach hamulca i sprzegla jak je sprawdzic gdzie sa i czy one moga powodowac ze moj tempomt sie nie wlancza prosze o podpowiedz 2.0 avance 2002
sveno - 16-11-2010, 08:40

clown79 napisał/a:
koledzy wspominacie o czujnikach hamulca i sprzegla jak je sprawdzic gdzie sa i czy one moga powodowac ze moj tempomt sie nie wlancza prosze o podpowiedz 2.0 avance 2002


Czujniki są zaraz nad pedałami, pod deską, pod kierownicą. Mogą być przyczyną nie włączania się tempomatu, na początek wyjmij je i przeczyść styki,daj znać czy pomogło.

clown79 - 17-11-2010, 03:14

dzieki sveno jak znajde chwile to pospawdzam czy od hamulca to ten sam co wlancza swiatla stop? bo ten dziala...
Bartek - 17-11-2010, 07:48

clown79, tak, ale przy tempomacie ma 2 niezależne obwody
mr_soze - 14-12-2010, 09:15

Witam!
Czy w 2.0 jest to tak samo proste jak w 2.4?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group