To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - zagotowała mi się

Rajek - 19-08-2009, 09:20

nie skąpie na czujniki, wiadomo że nowe to nowe tylko nie mogę ich dostać, a do Ciebie chętnie bym się wybrał ale to trochę daleko :)
VirMan - 19-08-2009, 09:45

inter cars
Anonymous - 19-08-2009, 09:52

albo Malik części i prześle Ci poczytą - bedziesz miał za 2-3 dni góra :wink:
Zajc3w - 20-08-2009, 12:43

VirMan napisał/a:
inter cars

Nie ma...
jest tylko od wskaźnika.

zOrg - 21-08-2009, 21:12

Rajek napisał/a:
jest bez termostatu, odpaliłem widać ruch wody w chłodnicy, płyn czysty nie bulkocze w zbiorniczku, chodziła do włączenia się wentylatora i nadal płyn nie kipiał. A więc dlaczego to się wczoraj stało? Dodam, że oba węże miękkie oba się jednakowo nagrzewają (jak jest bez termostatu) no i odpowietrzyłem cały układ. A kiedy się załancza drugi wentylator?


układ chłodzenia w sigmie jest układem ciśnieniowym, znaczy że w czasie normalnej pracy na zagrzanym silniku w układzie utrzymuje się podwyższone ciśnienie, do 0,9 lub 1,0 bara zależnie od korka wlewu na chłodnicy, co nie dopuszcza do zagotowania wody nawet przy temperaturze 110st.C.
kiedy po podgrzaniu ciśnienie przekroczy wartość podaną na korku, zaworek w korku otwiera się i nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego. kiedy silnik stygnie ciśnienie spada i układ zasysa niedobór płynu ze zbiorniczka.
wynika z tego że nawet po lekkim podgrzaniu silnika węże powinny być twarde bo wewnątrz jest ciśnienie 1 bar. twoje węże są miękkie więc uszkodzony jest korek wlewu na chłodnicy. nie utrzymuje ciśnienia i motor wyrzuca wodę do zbiorniczka a niski poziom wody w układzie chłodzenia powoduje zapowietrzane układu i uniemożliwia włączenie wentylatora bo ten na dole chłodnicy załącza się bodajże przy 95 st.C a przy niskim poziomie wody i braku ciśnienia taka temperatura tam nigdy nie dotrze.
proponuję założyć na próbę korek z innego auta, taki z zaworkiem na ciśnienie 0,9-1,0 bara. to powinno rozwiązać problem.

życzę powodzenia

jeszcze złe wieści :(
woda może też uciekać:
- przez pękniętą głowicę do kanału dolotowego lub wydechowego - kopci na biało
- przez pękniętą głowicę albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą do oleju- będziesz miał biały olej

VirMan - 21-08-2009, 21:27

a widzisz - nie wiedziałem.. to pewnie u mnie też.. ciekawe.. nie miałem pojecia o tym. Sprytne te japońce.. - chociaz.. nie wiem czy to nie łątwiej o przecieki jak jest instalacja ciśnieniowa.
lukasz12 - 21-08-2009, 21:54

Japońskie uszczelki zaprojektowano w takim celu i muszą wytrzymać prace w instalacji ciśnieniowej ;)
VirMan - 21-08-2009, 22:55

no muszę powiedzieć ,że ciekawe :] - w nissanie okazuje sie ze tez tak roili.. stanza ma..
Bulwa - 21-08-2009, 23:01

miałem tak kiedyś z audi 100 c3,2,3e pseudo mechanicy wymieniali uszczelki pod głowicą gdy nie pomogło kazali kupić głowicę,a okazało się że był uszkodzony korek za 30zł i dlatego się grzał.
Rajek - 22-08-2009, 12:37

kupiłem nowy korek i po paru minutach węże stały się twarde, to chyba dobry znak?
zOrg - 22-08-2009, 16:47

Rajek napisał/a:
kupiłem nowy korek i po paru minutach węże stały się twarde, to chyba dobry znak?


dobry :)
ja miałem jeszcze problem z wodą spowodowany tym że poprzedniemu właścicielowi poszedł olej do wody i po pewnym czasie gumy zmiękły, po zagrzaniu puchły zwiększając średnicę o jakieś 30% natomiast na zimnym przy gazowaniu zasysało dolny wąż. i też wiatrak się nie włączał, wodę wyrzucało do zbiorniczka ale już nie zasysało.
wymieniłem wszystkie gumy, w tym te dwie grube ( ~120pln za sztukę, org.mitsu. w serwisie ) i się naprawił.

mam nadzieję że twoje kłopoty się skończą
pozdrawiam

aha, jeszcze chciałem powiedzieć że niski stan wody w motorze 3.0 12v jest szczególnie niebezpieczny dla przedniej głowicy - lubią pękać!!! :(
nie wiem, czy w 24v też lubią pękać(?)

Rajek - 22-08-2009, 17:07

u mnie nie zauważyłem żeby puchły i nie zasysa węży na szczęście i tak dzięki Ci dobry człowieku za pomoc Ty jedyny wpadłeś na ten pomysł, inni straszyli że uszczelka pod głowicą (chociaż 1000 razy pisałem, że nie ma objawów, że to uszczelka) i inne rzeczy :evil: ale spoko, właśnie przejechałem około 100 km i wydaje się ok, wcześniej by już wywaliło wodę ze zbiorniczka ze 2 razy, MAM NADZIEJE, ŻE TERAZ BĘDZIE OK DZIĘKI JESZCZE RAZ!!! Ale i tak pech mnie nie ominął, jak jechałem po korek to przywaliłem w tył innego auta i zbiłem sobie kierunkowskaz tylko kierunkowskaz zaś ford fiesta w którego uderzyłem zderzak i klapa bagażnika do wymiany heh spisaliśmy protokół i tyle. I co poleca mi teraz po zniżkach?
VirMan - 22-08-2009, 17:13

polecą.. jak mnie.. ale mnie wrobili rok temu.. no nic.. innym autem bylo ;)
zOrg - 22-08-2009, 17:23

Rajek napisał/a:
... jak jechałem po korek to przywaliłem w tył innego auta i zbiłem sobie kierunkowskaz tylko kierunkowskaz zaś ford fiesta w którego uderzyłem zderzak i klapa bagażnika do wymiany heh spisaliśmy protokół i tyle. I co poleca mi teraz po zniżkach?


przed 2 miesiącami wpasowałem się w tyłek fabii. też poszło z oc a po całym zdarzeniu odnawiałem ubezpieczenie i zniżki zostały. może u ciebie też nie zauważą...

zauważyłem że moja ma najprawdopodobniej taki sam kolor jak twoja ... w związku z tym jakby ci gdzieś wpadł w oko zderzak przedni taki jak u ciebie z prostokątnymi halogenami i maska ale w kolorze i idealnym stanie to będę wdzięczny za wiadomość.
nie ma wielkiej tragedii, da się jeździć ale zagniotki wyglądają nieestetycznie :(

VirMan - 22-08-2009, 17:32

powiem tak - dowiedzą się..
potem przyjdzie o dopłacenie OC.. i będzie niemiło :) miałem tak przy tym wrobieniu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group