[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Wymiana osłony gumowej przegubu
JaGrab3 - 29-10-2011, 00:03
Jeden czy drugi, schodzą w stronę skrzyni, wypinać trzeba....
Sticker - 29-10-2011, 10:27
Nie wiem czy piszemy o tym samym ale do wymiany przegubu zewnętrznego czy też jego osłony nie trzeba wypinać całej półośki ze skrzyni.
JaGrab3 - 29-10-2011, 11:26
o tym samym. Może sa 2 rodzaje przegubów?
arturj123 - 29-10-2011, 15:00
Na samą myśl ile to pracy strach się za to zabierać. Taka niewinna osłona a tyle zmartwień:) U mnie dziura taka że wszystko zachlapane smarem... Ciekawe ile zażyczy sobie mechanik, choć tej opcji nie cierpię, bo zazwyczaj to paprochy....
JaGrab3 - 29-10-2011, 19:06
Jeżeli dziura niewielka, możesz zrobic bandaż. jakoś zabezpieczyc ten przegób, folia i taśma albo coś w tym stylu, tak, żeby woda sie nie dostawała. Osłona ma działać jako osłona, wiec jakkolwiek ją zrobimy będzie dobrze.
Jest jeszcze inne rozwiązanie, zostawiasz jak jest, i jeździsz, jak zacznie przegub stukać, to go wymienisz . Robota ta sama. Przeguby nie sa drogie.
m6riano - 30-10-2011, 05:14
JaGrab3 napisał/a: | Przeguby nie sa drogie. |
Ja całą półośke z przegubami wyrwałem za 100...;-)
arturj123 - 25-06-2012, 17:07
Mam już ośkę na stole operacyjnym. Do wymiany osłona przegubu zewnętrznego. Próbowałem zbić przegub zewnętrzny ale niestety puki co wygrywa ze mną. Rozważam drugą opcję, a mianowicie od strony wewnętrznej. Moje pytanie:
Do czego właściwie jest ta gumowa osłona (ta bliżej przegubu zewn.) na tej półosi? Chciałbym ją rozciąć by w ten sposób wymienić osłonę. Ewentualnie jakoś ją może przeciągnę przez półoś.
Zdjęcie tej półosi (przykładowe):
fabryka24 - 25-06-2012, 17:18
ściągnij osłonę przegubu zewnętrznego , wytrzyj smar , i zobacz czy nie masz czasem zabezpieczenia które trzeba rozchylić szczypcami , a nie tłuc młotkiem. zdj zabezpieczeń http://www.fotosik.pl/pok...5194559d77.html
arturj123 - 25-06-2012, 19:25
Zabezpieczenie jest ale w przegubie, który trzeba zbić, potem zdjąć zabezpieczenie. Tak mi się wydaje, że ta gumowa tulejka to chyba jest tylko po to by chronić oś przy ewentualnym uderzeniu w jakimś położeniu o wahacz lub coś podobnego.
Ta osłona gumowa jest tylko z prawej strony (od lewej czyli kierowcy nie ma tej gumy)
fabryka24 - 25-06-2012, 20:48
A, czy z prawej strony jest dłuższa półoś , może to być coś w rodzaju ( wyważenia półosi ) widziałem taki patent w mazdzie . Jak masz zabezpieczenie wewnątrz przegubu którego , nie widać ,po ściągnięciu osłony , to młotkiem powinno zejść bez większego problemu , zobacz to może się przyda. http://www.fotosik.pl/pok...d7455628d2.html Półoś dobrze jak by była, np w imadle wkręcona ,żeby sztywno było .
sampler - 25-06-2012, 20:53
sa dwa typy zabezpieczen przegubu. Jak masz w srodku pierscien siegera to nie sciagniesz przegubu z polosi walac mlotkiem. Trzeba sciagnac manszete i dobrac sie do niego specjalnymi szczypcami. A ta tuleja gumowa to tlumik drgan. Raczej nie powinno sie go usuwac
Sticker - 25-06-2012, 21:53
Przegub w Galancie zabezpieczony jest pierścieniem wewnątrz i trzeba go zbić z półosi młotkiem. Półoś w imadło i przez jakiś drewniany klocek wal w przegub.
arturj123 - 25-06-2012, 22:20
Wybrałem opcję rozcięcia tego tłumika drgań, potem go zamontuje na opaski. Będzie lipa to pomyślę o nowej osi trudno:)
Panowie następne pytanie warto zaufać takim opaskom? Wydaje mi się, że są tandetne i raczej zostawię obecne. (zdjęcie poglądowe)
deejay - 25-06-2012, 23:05
arturj123 napisał/a: | Panowie następne pytanie warto zaufać takim opaskom? |
Polecam takie , nigdy z nimi nie miałem problemu i montuje je cały czas .
http://allegro.pl/opaski-...2429854170.html
arturj123 - 25-06-2012, 23:22
Dokładnie takie mam na obecnych przegubach i takie w takim razie zamontuje.
|
|
|