To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colcik 2Fast4U created by KucharZ

2Fast4U - 06-02-2010, 15:18

trawkins napisał/a:
Dorotko nic tylko pozazdrościć Michałowi. Autko też jest Super :mrgreen:


Dzięki :D , a mógłbyś wyjaśnić głębszy sens swojej wypowiedzi ?? :D


rosomak1983 napisał/a:
Naprawa budy drogo wyszła???


Za spawanie kielichów, ściany grodziowej, lakierowanie tych elementów i montaż rozpórki zapłaciłam w sumie 550 zł. Nie wiem, dużo, niedużo, w sam raz, ale tyle wyszło :)


rosomak1983 napisał/a:
Sama rozpórka slyszałem ze moze powodowac pekanie budy... Jak to jest?


Pytałam o to zarówno użytkowników forum jak i blacharzy i większość mówiła, że rozpórka pomoże :) a jak wyjdzie to zobaczymy, mogę służyć jako "królik doświadczalny" :P

2Fast4U - 06-02-2010, 15:30

mkm napisał/a:
Jakby po pospawaniu jeździło się gorzej to by dopiero byl problem...

Racja racja, ale chodziło mi o to, że w końcu czuje, że pracuje zawieszenie a nie buda trzeszczy.


A wracając do tarcz i klocków to chyba wybiore te tarcze mikody, a klocki ATE :) ale to z czasem.

2Fast4U - 17-02-2010, 18:39

Wczoraj tj. 16.02.2010 ok godz. 18:25 mojemu Colcikowi stuknęło równiutkie 260 000 na liczniku :)
Razem z KucharZem od stycznia 2008 zrobiliśmy nim 16 000 km i jak narazie autko sprawuje się bardzo dobrze :)


2Fast4U - 06-03-2010, 13:16

Zdjęcie z cyklu: „I co ja mam teraz zrobić ??!!”


Zaczęłam zmieniać koło i chyba za bardzo się rozpędziłam, może mnie ktoś uświadomić czy dobrze to robię ??













OK, a teraz na poważnie :) Ostatnie dwa wieczory spędziłam w warsztacie z moimi Miśkami :)
Powodem była wymiana paru rzeczy, na drodze ku ulepszeniu Colcika :)

Na pierwszy ogień poszły: tuleje wahaczy tylnych,

Nie ma co ukrywać, stare dawały o sobie znać w czasie jazdy.

Okazało się, ze to wcale nie taka prosta sprawa z tą wymianą. Niektóre śruby były tak stare, że po prostu się urywały, w niektórych sytuacjach w ruch poszła gumówka, odrdzewiacze i innego rodzaju specyfiki w niczym nie mogły pomóc,

Oto przykład takiej śruby

A tu się urwało

Najgorsze jest to, że urwały się wszystkie 4 śruby mimośrodowe :( . Koszt jednej śruby na allegro to 35 zł, bez podkładki i nakrętki, które odeszły w siną dal razem z koleżanką śrubką :P . Sprawdziłam cenę w ASO i dowiedziałam się, że tam zestaw czterech śrub z podkładkami i nakrętkami to koszt prawie 370 zł :D Na szczęście Deejay i KucharZ dobrali mi inne pasujące śruby, które powinny zdać egzamin. A to efekt:


Same tuleje też nie wyglądały lepiej od tych śrub:


Wprasowywanie tych tulei też było trochę pracochłonne:


Ale efekt był bardzo ładny :)


A tu już po zamontowaniu na miejscu:


Co prawda, w międzyczasie autko wyglądało jakby najechało na minę, ale jakoś trzeba było się tam dostać :)


Colcik dostał też 2 nowe tylne wahacze :)


W momencie kiedy Deejay wymieniał tuleje, KucharZ zajął się wymianą poduszek pod silnikiem, bo stare wyglądały już tak:
dosłownie gięły się pod palcem :)

Za to nowe wyglądały ślicznie :) Tym bardziej, że jedna z nich była z takim ładnym znaczkiem trzech diamentów :D


Niestety zabrakło nam czasu na wymianę przedniego wahacza, ale już sobie leży

i czeka na swoją kolej, myślę, ze w przyszłym tygodniu będzie już zamontowany.

mkm - 06-03-2010, 13:39

Chyba pierwszy opisany kompleksowy remont tylnego zawieszenia w CA0 :)
Mozesz przyblizyc koszty, bo mnie niestety rowniez to czeka...

2Fast4U - 06-03-2010, 14:05

Jeśli chodzi o pisaną wyżej pracę to sam komplet tulei (14szt)do Colta to koszt 372zł+przesyłka. Wahacze tylne to koszt 50zł/szt., których teoretycznie nie trzeba kupować jak są w dobrym stanie, bo można wykorzystać tuleje z zestawu. Z tego co się orientuje to koszt wciśnięcia jednej tulei to 10-15zł (chyba że masz dostęp do prasy hydraulicznej). Cene śrub mimośrodowych podałam wyżej, więc na nie trzeba bardzo uważać. Kilka śrub klasy 10.9 drobnozwojnych z nakrętkami to koszt ok 10-20zł. Na sam koniec rzecz jasna trzeba doliczyć robocizne (tu koszty jeszcze nie znane)
idas - 06-03-2010, 14:21

Ile dałaś za te "dobrane" śruby i z jakiego one są auta? Japaneze ma za 28zł/szt. do lancernika. Też bym chciał od razu 4 kupić bo podobno masakra z tyłu. Przekonałem się sam na przykładzie śruby zapieczonej w tulei amora na dole... Z tym że ja wymieniam całe wahacze a nie tulejki (koszt niewiele większy, a będzie zawiecha odświeżona nieco bardziej:)).
P.S. taką prasę można łatwo zrobić przy użyciu lewarka hydraulicznego, ale potrzebna spawarka i trochę stali:)

Juiceman - 06-03-2010, 14:37

idas napisał/a:

P.S. taką prasę można łatwo zrobić przy użyciu lewarka hydraulicznego, ale potrzebna spawarka i trochę stali:)



Z lewarkiem na 12 ton w cenie już gotowej prasy xD

Colcik jak wszystko zostanie w nim zrobione to będzie inne auto = ) Śledzę temat od początku i muszę powiedzieć, że fajnie wygląda ta metamorfoza ; )

Ale ten dźwięk jak tłumik został ściągnięty BEZCENNY :)

2Fast4U - 06-03-2010, 14:39

idas napisał/a:
Ile dałaś za te "dobrane" śruby i z jakiego one są auta?


Są to zwykłe śruby klasowe dobrze skontrowane. Poza tym mój Michał patrzył to bez problemu można by wykonać samemu taką śrube mając jedną na wzór. Ale brak czasu. Może przy okazji kiedyś... W skrócie śruba 12x80-90 10.9 z gwintem 1,25 ścięta na długość 3-4cm na jednej stronie i dospawana podkładka mimośrodowo, bo druga podkładke można bez problemu odzyskać. To wszystko.


idas napisał/a:
P.S. taką prasę można łatwo zrobić przy użyciu lewarka hydraulicznego, ale potrzebna spawarka i trochę stali:)


Jasne. Sam lewarek to koszt ok 80-100zł. Do tego troche blachy i sprężyny. Ale brak czasu.

2Fast4U - 06-03-2010, 14:42

Juiceman napisał/a:

Z lewarkiem na 12 ton w cenie już gotowej prasy xD


Właśnie patrzyłam na allegro to nie jest tak źle. Znalazłam dwa: jeden za 89zł drugi za 59zł.

Juiceman napisał/a:
Colcik jak wszystko zostanie w nim zrobione to będzie inne auto = ) Śledzę temat od początku i muszę powiedzieć, że fajnie wygląda ta metamorfoza ; )


Dziękuje :D

Juiceman napisał/a:

Ale ten dźwięk jak tłumik został ściągnięty BEZCENNY :)


Oj tak....

kartomaniak gti - 06-03-2010, 15:03

2Fast4U, a za te poduszki ile sobie krzyczą? mam nadzieje, że na mini spocie pochwalisz się nowym zawiasem:P
2Fast4U - 06-03-2010, 15:14

kartomaniak gti napisał/a:

a za te poduszki ile sobie krzyczą?


Tz w IC jedna kosztuje 80 pare zł druga 69zł, tylko że ta za 80 pare nam nie pasowała po numerze VIN i został do kupienia tylko oryginał za 255zł

kartomaniak gti napisał/a:

mam nadzieje, że na mini spocie pochwalisz się nowym zawiasem:P


Jak podniesiesz autko to nie ma problemu :)

2Fast4U - 11-03-2010, 21:35

Wczoraj Colcik dostał kilka nowych rzeczy :)

Dokończyliśmy prace nad tylnym zawieszeniem i zakonserwowaliśmy wahacze :)



Na miejsce trafił też przedni prawy wahacz, bo w starym posłuszeństwa odmówiła pewna guma i skrzypiał :|



nowy po zamontowaniu:



Po skończeniu pracy przy wahaczu zajęliśmy się wymianą tarcz hamulcowych i klocków.
Colcik dostał nawiercane tarcze Mikody i klocki Mintex'a .

Oczywiście nie obeszło się bez komplikacji :/ Oberwała nam się śruba w jarzmie :( Mało tego, nie chciała z niego wyjść. Zwykłe wiertła nie pomogły. Zastanawialiśmy się, czy by od kogoś nie odkupić całego zacisku, albo chociaż tego jarzma, ale niestety jedyny znany mi użytkownik Coltów, który ma dostęp do pewnych części :D szybko uswiadomił mi, że zaciski od GTI do mojego Colcika nie będą pasować :( I co teraz ?? Całe szczeście, że istnieją wiertła kobaltowe :) Udało się rozwiercić tą urwaną śrubę, niestety dalej nie chciała dać się wydłubać.

W pewnym momencie Bartek wpadł na pomysł, żeby jarzmo ogrzać i udało się , wybił niepotrzebny element i można było działać dalej :)

Apropos, w akcie desperacji chceliśmy zakłądać zaciski od przedliftowego Galanta :D



jeśli chodzi o tarcze, te z Gala wcale nie są dużo większe ;)



Jeśli chodzi o dopasowanie to zaciski pasuja jak najbardziej jedynie otwory w tarczy musiały by mieć rozstaw 4x 100, a nie 4x 113 i felgi min. 15" :) Ciekawe jakby się hamowało z takim sprzętem ;)

Wracajac do rzeczywistości i wyjętych starych klocków... ekhm.

Po wymianie nowe zabawki swoim miejscu wyglądały tak:



w porównaniu ze starymi Colt napewno jest zadowolony :)

Juiceman - 11-03-2010, 21:40

Felgi minimum 14' Dorotko :) dopiero po lifcie lub w SE 15' to było najmniejsze możliwe koło :) Jakieś jeszcze rzeczy w Colcie planujecie zrobić?: )
2Fast4U - 11-03-2010, 21:51

Juiceman napisał/a:
Felgi minimum 14' Dorotko :) dopiero po lifcie lub w SE 15' to było najmniejsze możliwe koło :)

:oops: aha

Juiceman napisał/a:
Jakieś jeszcze rzeczy w Colcie planujecie zrobić?: )


hehe, "turbo, nitro, po prostu kocham ten wóz" :D
A tak serio, jeszcze prostowanie felg mi zostało i Colt bedzie gotowy do nowego sezonu :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group