Carisma - Techniczne - Lampka kontroli silnika + spadek mocy i obrotów
Anonymous - 04-09-2006, 19:34
Tajger napisał/a: | też myslalem ze bedzie trzeba cos naprawic, ale okazalo sie na szczescie ze wystarczy zmienic stacje benzynowa z shell na bp. |
A ja myślałem, że to kwestia benzyny, ale niestety zmieniałem stacje jak rękawiczki (po 2 baki paliwa na każdej) i nic Dopiero naprawa komputerka pomogła.
Anonymous - 08-09-2006, 13:28
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
robiłem bardzi szybko i napewno poprawie
Anonymous - 12-09-2006, 20:59
w sumie to chyba każdy na forum zaleca restart kompa po czyszczeniu.
pozdro
loki7777 - 26-03-2008, 17:45
Pozwole sobie podbic temat:) mam carisme 1.6 97' o ktos kiedys zadal pytanie czy ta lampka zapala sie na zakretach - al nie padla odpowiedz na to pytanie. To ja sie spytam czy to normlane ze lampka mrugnie mi czasami na zakrecie ewentualnie przejezdzie kolejowym czy tez jak auto gdzies podskoczy? Zdarza sie to zadko ale zdarza. Czy to normalne? Swiec nie mam wymienionych, byla serwisowana w niemczech do zeszlego roku, filtru paliwowego tez nie czyscilem itp. Gdzie mozna zajrzec zeby cos poprawic, bez podlaczania pod komputer? Olej i pasek rozrządu wymienione 1-2 tygodnie temu.
Ewentualnie czy taka usterke da sie samemu zdiagnozowac (widzialem w sumie instrukcje na forum)?Czy ktos testowal cos takiego lub w podobnej cenie?
http://allegro.pl/item330...tylko_59_z.html
saphire - 27-03-2008, 09:31
Na zakrętach mryga lampka poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwaczy - dolać do pełna i nie powinna migać.
loki7777 - 27-03-2008, 14:26
a jesli to faktycznie mruga lampka kontroli silnika?
saphire - 28-03-2008, 14:17
To czas podpiąć się do kompa i sczytac co się tam pojawia i dlaczego.
loki7777 - 28-03-2008, 16:07
a czy to urzadzonko do ktorego dalem link do allegro nadaje sie do carismy?
Anonymous - 29-03-2008, 19:30
wracając do pytania jakie wstawił FULAR dotyczące spadku mocy to u mnie było tak samo.
Byłem na kompie i okazało sięz że padła przepustnica d dokładnie "siłownik", który ustawiał otwarcie przepustnicy (elektroniczna model eac60-003).
Anonymous - 31-03-2008, 00:16
to i ja sie podepne do tego tematu , otoz mialem juz w swojej cari falowanie obrotow czyszczenie przepustnicy przerabialem , wyminialem czujnik cisnienia paliwa , zakupilem druga przepustnice - falowanie jakby sie uspokoilo ale pojawil sie inny problem otoz czasem nie chce wskoczyc na pelne obroty dochodzi do 4 tys i stop jakby paliwa brakowalo, czyscilem filtr paliwa, caly kolektor dolotowy i teraz tak sobie przypomnialem ze jak ja kupilem to podczas wjazdu na autostrade wdepnolem mocno pedal gazu to uslyszalem jakies stukniecie dziwny odglos, mnie sie to kojarzy ze swieca kiedy jedna nie dziala prawidlowo i nagle zaczyna dzialac wiec teraz przyszedl czas na wymiane swiec chociaz z przebiegu nie wynika koniecznosc wymiany.
po wymianie zobaczymy jak sie bedzie zachowywac autko i napisze . pozdro dla wszystkich
saphire - 31-03-2008, 14:14
dadur napisał/a: | czasem nie chce wskoczyc na pelne obroty dochodzi do 4 tys i stop jakby paliwa brakowalo, czyscilem filtr paliwa, caly kolektor dolotowy i teraz tak sobie przypomnialem ze jak ja kupilem to podczas wjazdu na autostrade wdepnolem mocno pedal gazu to uslyszalem jakies stukniecie dziwny odglos |
1. Może pompa paliwa wysokiego ciśnienia siada - trzeba by pomierzyć jakie ciśnienie daje.
2. Filtr paliwa się wymienia więc jak to "czyściłeś" ?
3. Pewnie usłyszałeś spalanie stukowe i komp także je usłyszał więc skorygował odpowiednio wyprzedzenie zapłonu.
Anonymous - 05-04-2008, 16:57
witam wszystkich dzis wymienilem swieczki mialem nie orginalne jakies denso teraz mam ngk i filtr paliwa tez wymienilem .po tych czynnosciach mialem problemy z odpaleniem auta a wlasciwie to dopiero po tym jak wymienilem filtr paliwa musialem dlugo krecic zeby zaskoczylo lecz po kilku chwilach pracy zgaslo ok mysle moze jeszcze nie zdazylo zassac dobrze wiec znowu krece i krece {z przerwami oczywiscie zeby nie padl rozrusznik} no jak zapalil to juz pochodzil dluzej i nawet fajnie pracowal do czasu az sie nie zagrzal zapalil sie CE i po chwili zgasl proba odpalenia nic nie dala znowu trzeba bylo dlugo krecic. odczytalem kod PO190 problem z cisnieniem paliwa . zauwazylem jeszcze jedna sprawe ze moj wydech jest okopcony i mokry czy to nie bedzie mialo zwiazku z sondami? dajcie jakies naprowadzeni bo szlag mnie trafi z tym autem. dzieki za podpowiedzi
Konop44 - 05-04-2008, 17:59 Temat postu: apropo's kontrolki silnika... Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich mitsumaniakow. Mam nadzieje,ze jestescie w stanie mi pomoc. Od momentu kupna 1.8 gdi borykam sie z podobnym problemem: na desce rozdzielczej wyswietla sie kontrolka check engine,silnik nie pracuje rowno na biegu jalowym,podczas jednostajnej jazdy na autostradzie silnik dlawi sie czego efektem jest szarpanie auta. Znajduje sie w o tyle trudnej sytuacji ze mieszkam na wyspach i ostatni ASO w mojej okolicy zostal zlikwidowany jakis miesiac temu,zreszta umiejetnosci irlandzkich mechanikow pozostawie bez komentarza. Sprobowalem szczescia u znajomego mechanika,ktory jak sie niestety okazalo nie posiada odp. kabla bo " do gdi sa inne niz do pozostalych". podlaczenie jej do kompa jest zatem malo realne. wybieram sie na urlop do kraju i mam zamiar dokupic troche czesci tylko NIE WIEM CO!!! wymienilem juz swiece i cewki zaplonowe, co teraz? Przepustnica,sonda lambda...
saphire - 07-04-2008, 10:23
To może napisz jakie kody usterek były - zobaczymy co dolega "temu misiu"
Anonymous - 08-04-2008, 14:11
witam
Widzę że nie tylko ja borykam sie z podobnymi problemami dotyczącymi GDI.
Od samego początku mam problem z tymi obrotami.....
-przepustnica czyszczona i pomierzone oporności na kostce krokowego
-regeneracja alternatora (łożyska , szczotki) + mierzony reg. napiecia
-nowy filtr oleju i powietrza i paliwa
-świece ngk
i dalej jajco nadal po dłuzszej jeździe , szczególnie np. z klimą obroty po wyłaczeniu sprężarki podskakuja a następnie spadają do zera zapala sie CE i podskakuja na 1500 i tak wkółko aż go nie wyłącze i nie nie dam odpocząć.
pomocy!
ps. jutro się umówiłem na muta ( 125 zeta) , ale koles przez tel. powiedział że i tak niewiele mi pomoże poza tymi kodami błędów....ale cóż nie mam innej opcji , chyba że ktoś juz miał podobny problem bo mi przychodzi do głowy jeszcze tylko EGR , którego nie wiem jak rozebrać.
pozdro z kujaw
|
|
|