To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Może chłopaków wspomożemy ?

tomekrvf - 30-07-2009, 01:01

Chooper napisał/a:
co by nikt nie wpadł na pomysł zajmowania w tym czasie lewego pasa aby tamten nie wkleił się w tył naczepy lub sam. osobowego).

Wystarczy przed wykonaniem manewru zmiany pasa włączyć wcześniej kierunkowskaz i wtedy jest bezpiecznie. Wiem, że to jest trudne - trzeba użyć wyobraźni i mieć świadomość że na drodze są inni, popatrzeć w lusterka itp. Wiem, że prościej jest zsynchronizować włączenie kierunku z jednoczesnym kręceniem kierownicą.
Oczywiście cały czas należy jechać lewym pasem a manewr wyprzedzania wykonywać z różnicą prędkości 3 km/h

werdew - 30-07-2009, 08:03

Jestem za.
Chooper - 30-07-2009, 08:04

tomekrvf napisał/a:
Wystarczy przed wykonaniem manewru zmiany pasa włączyć wcześniej kierunkowskaz i wtedy jest bezpiecznie


co jest bezpiecznie ??? kierunkowskaz nie zagwarantuje mi, że ktoś mnie nie staranuje z tyłu tylko dlatego, że goni na złamanie karku.

tomekrvf napisał/a:
Oczywiście cały czas należy jechać lewym pasem a manewr wyprzedzania wykonywać z różnicą prędkości 3 km/h


między innymi do tego służy lewy pas, i jeśli ktoś nie ma więcej mocy aby jechać więcej jak 3 km/h od pojazdu wyprzedzanego to może tak jechać. Przypominam Ci że w PL max dopuszczalna na autostradzie to 130 km/h, i pewnie nikt jadąc tyle nie chciałby się z duszą na ramieniu zastanawiać, czy może wykonać manewr wyprzedzania, czy nie, bo 1000 m za nim (za wzniesieniem/zakrętem) 2x szybciej leci "uprzywilejowany"

To o czym sugerujesz jest argumentem w krajach, gdzie na autostradzie nie ma limitów prędkości, gdzie lewy słuzy tylko do wyprzedzania , bo tam nawet i osobówki mogą gnać 250-300

cns80 - 30-07-2009, 08:11

Chooper napisał/a:
wczoraj wracałem do Łodzi po A1 na odcinku Piotrków - Głuchów. Na radiu słyszałem jak wszyscy kierowcy z CB jadący od strony Łodzi/Warszawy musieli się informować o zagrożeniu w postaci motocyklisty gnającego z zawrotną prędkością po lewym pasie kilka km wcześniej (co by nikt nie wpadł na pomysł zajmowania w tym czasie lewego pasa aby tamten nie wkleił się w tył naczepy lub sam. osobowego).
Chooper, jak jedzie debil osobówką to też się ostrzegają :wink: Nie ma to znaczenia, bo jedna jaskółka wiosny nie czyni. Tak samo zagrożenie stwarza polski-niemiec w audi z prędkością 240 km/h i pijany kierowca ruskiego TIRa z 3,0 promila we krwi. Nijak się to ma do wysokości opłat.
Chooper - 30-07-2009, 08:24

cns80, ja swoje zdanie na temat opłat już wcześniej wyraziłem, ktoś napisał, że motocykliści pędzą, a zostało to skwitowane jako "obiegowa opinia" dlatego wyraziłem swoje zdanie.
cns80 napisał/a:
jak jedzie debil osobówką to też się ostrzegają :wink: [...]


a co mają zrobić Ci co jadą bez radia ?

cns80 - 30-07-2009, 08:36

Chooper napisał/a:
cns80, ja swoje zdanie na temat opłat już wcześniej wyraziłem, ktoś napisał, że motocykliści pędzą, a zostało to skwitowane jako "obiegowa opinia" dlatego wyraziłem swoje zdanie.
cns80 napisał/a:
jak jedzie debil osobówką to też się ostrzegają :wink: [...]


a co mają zrobić Ci co jadą bez radia ?
Bo to jest obiegowa opinia. Jeszcze gorzej od motocyklistów zachowują się kierowcy osobówek, a jakoś nie słyszę że stwarzają zagrożenie na drodze. Po prostu komuś jest wygodnie uogólnić, a Ty swoim przykładem wspierasz takie uogólnienie (które jest nieprawdziwe). Świadczy to też o tym że kierowcy samochodów wogóle nie widzą motocyklistów, bo im się nie koduje w głowie że takiego mijali, a za to doskonale zapamiętują jak ich minie debil w klapkach i podkoszulce na Hayabusie. Teraz gdy CB stało się popularne wśród osobówek już takie rozmowy kierowców TIR'ów się nie odbywają w eterze tylko przy obiadkach w barach. A szkoda. Posłuchalibyście sobie jaką opinię maja oni o kierowcach osobówek :twisted: . Motocykliści przeszkadzają im z rzadka, a przeważnie są to właśnie opisani wyżej debile bez wyobraźni.

Myślę że pani, która jechała wczoraj obok mnie i przy dojeździe do świateł (było czerwone więc prędkości mieliśmy malutkie - 20-30 km/h) i postanowiła zmienić pas bez patrzenia w lusterko za co została obtrąbiona pewnie dziś też komuś powie że motocykliści to wariaci stwarzający zagrożenie :roll:

Akcję popieram, chociaż jej forma mi się nie podoba, bo to sztuczne wciąganie kierowców osobówek we własny spór. Podobnie jak blokady TIRów w centrum miasta, czy demonstracyjne chodzenie po pasach. Władza i tak ma to gdzieś.

[ Dodano: 30-07-2009, 08:40 ]
Chooper napisał/a:
a co mają zrobić Ci co jadą bez radia ?
To samo co Ci z radiem i 100 pokoleń kierowców, woźniców, jeźdźców, rykszarzy i dorożkarzy - UWAŻAĆ ;) Niby na autostradzie wolno tylko 130, ale to nie oznacza że to dotyczy wszystkich. Bo innym razem może to być kolumna rządowa, albo policjant na motorze. Przy prędkości >250 i tak nie zauważysz kogutów i nie usłyszysz syreny :) więc co Ci za różnica ?
tomekrvf - 30-07-2009, 09:40

Chooper napisał/a:
między innymi do tego służy lewy pas, i jeśli ktoś nie ma więcej mocy aby jechać więcej jak 3 km/h od pojazdu wyprzedzanego to może tak jechać.

Zgodnie z polskim prawem należy poruszać się prawym pasem. Dlatego wciąż w Polsce nie ma kultury na drodze bo ludzie jadą bez przerwy lewym pasem bo jadą np 110 i to jest przecież zgodne z przepisami.
Chooper napisał/a:
i pewnie nikt jadąc tyle nie chciałby się z duszą na ramieniu zastanawiać, czy może wykonać manewr wyprzedzania, czy nie, bo 1000 m za nim (za wzniesieniem/zakrętem) 2x szybciej leci "uprzywilejowany"

Jeśli włączysz kierunkowskaz i dasz wyraźny sygnał że chcesz zmienić pas to nie widzę problemu. Niebezpiecznie się robi jeśli zmieniający pas nie informuje o tym innych użytkowników drogi lub robi to w ostatniej chwili.

cns80 - 30-07-2009, 09:44

tomekrvf napisał/a:
Niebezpiecznie się robi jeśli zmieniający pas nie informuje o tym innych użytkowników drogi lub robi to w ostatniej chwili.
Bo na polskich drogach się najpierw robi, a potem myśli - czasami bez tego drugiego :(
A efekty oglądamy w statystykach policyjnych.

Żeby nie było że jestem stronniczy to to co napisałem powyżej odnoszę do wszystkich grup kierowców: tirowców, motocyklistów, osobówkarzy, taksówkarzy, autobusiarzy, kapeluszników, baby, kobiety, emerytów, małolatów, dresiarzy i kogo tam sobie jeszcze życzycie.

Daro - 30-07-2009, 10:43

Zeby daleko nie szukac przedwczoraj dowiedzialem sie, ze goscie z mojego osiedla zlamali kark jakiemus typowi na Siekierkowskim przy 240, bo postanowil wyprzedzic przy 120 "i jeszcze przyhamowal" :|
Jackie - 30-07-2009, 11:20

j13mk, prośba o trzymanie języka na wodzy.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam

Morfi - 30-07-2009, 11:49

Ja popieram akcje
j13mk - 30-07-2009, 14:17

Jackie napisał/a:
j13mk, prośba o trzymanie języka na wodzy.
Post zmieniony, bo w kolorach nadal można było się odczytać co miałem na myśli :wink: Choć mój skrót mógł znaczyć: zasuwać...
costa brawa - 31-07-2009, 00:15

akcje popieram - gdyby nie to ze moto sprzedalem na poczatku sezonu (po 4 latach jazdy) pewnie bym sie przejechal moze nie brac udzial ale zobaczyc :)

a co do dyskusji na temat motocyklistow tzw"dawcow" niestety i miedzy motocyklistami , kirowcami osobowek ciezarowek i wszelkich innych pojazdow zawsze trafiaja sie czarne owce i nikt na to nic nie poradzi :| i gdy ktos nazywa kazdego przejezdzajacego motocykliste dawca przy mnie - nie odzywam sie i nie dyskutuje na ten temat z ta osoba bo rownie dobrze mozna morderca nazwac pijanego kierowce tira osobowki albo szalonego handlowca lub innego wariata w kazdym mozliwym zawodzie i pojezdzie ktorym sie porusza - poprostu wyogolnia sie (tak jak tego roczna akcja "warzywa")

HouseM - 31-07-2009, 16:32

Temat sie odrobinę rozwlókł. Jakkolwiek wracając do tematu Dzisiaj godzina 18 na bramkach. DO zobaczenia.
JCH - 31-07-2009, 17:50

Tak sobie popylałem dziś na rowerku, słuchałem o akcji i zastanawiałem się co powinien zrobić Stalexport. Przyszły mi do głowy 3 pomysły:

1. zmniejszyć opłaty za przejazd moto, bo to pewnie znikomy procent przychodów. Zyskaliby medialnie i marketingowo. Nie wiem tylko czy mogą coś takiego zrobić, bo zdaje się, że kwalifikacja moto razem z osobówkami wynika z jakiegoś rozporządzenia.

2. znieść opłatę tylko w dniu dzisiejszym - ot, taka promocja :D

3. skierować motocykle do osobnej bramki - nie byłoby zatorów przy poborze opłat



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group