Sporty Motorowe - Opis Odcinka Specjalnego 
						
												 Rafal_Szczecin - 09-07-2005, 16:00
  i sie wydalo, myslalem ze ktos jeszcze cus napisze, ze nie wie, albo ktos by cos pokombinowal, ale Polek juz napisal i dziekujemy mu za to.  ja tez bym chcetnie popatrzyl i sie nauczyl
												 Artii - 09-07-2005, 20:44
 
  	  | polsaler napisał/a: | 	 		  No dobrze !!  Polecimy z tym !!!
 
 
na początku data ( 20.05) , numery odcinków z kolejnych pętli no i nazwa odcinka ( Lubachów Walim ( swoją droga świetny os !!!) brakuje mi tu jeszcze wpisu z rodzajem nawierzchni a co za tym idzie rodzajem opon jakie byłyby najlepsze na ten OS . 
 
 
Dalej jest tak :
 
 
pięćdziesiąt lewy trzy plus przytnij w prawy trzy plus przytnij  lewy sześć tnij ustaw w prawy cztery minus w ustaw do lewy plus łukiemw prawy pięć plus przytnij w lewy sześć podwójny , piętnaście ustaw do prawy plus łukiem nie tnij kamienie w lewy pięć plus wypuść osziemdziesiąt uwaga przed szczytem łagodnie prawy 30 ustaw późno w lewycztery minus zacieśniający w prawy sześć plus w lewy plus do prawy sześć plus podwójny , pięćdziesiąt ustaw do lewy trzy krótki do [prawy sześć szeroki przechodzi w ustaw prawy trzy zacieśniający wypuść szeroko] i prawy pięć plus przytnij do ustaw lewy cztery plus krótki zacieśniający wypuść i lewy plus tnij  , prawy sześć plus wypusc 
 
150 tnij z uwagą ślisko !! ustaw prawy trzy krótki nie tnij kamienie w lewy cztery plus krótki wypuśc , sto czterdzieści [ lagodny lewy plus przytnij wypuść i ustaw do lewy pięć podwójny tnij wypusc szeroko] .
 
 
Teraz tłumaczonko   
 
 
50 ( metrów) zakręt lewy trójkowy o kącie około 90 stopni ( opis od 1do 6 odpowiada następującym zakrętom : 1 nawrót , 2 prawie nawrót    , 3 zakręt 90stopni , 4 łagodniejszy zakręt , 5 łuk , 6 prawie niewidoczny łuk. ) z plusem czyli można pojechać troszke szybciej niż wydaje sie to z charakterystyki zakrętu ) 
 
kurde reszta potem bo nie mam czasu !!!!! 
 
 
[ Dodano: Sob Lip 09, 2005 3:34 pm ]
 
jeśli ktos jest chętny to mogę udostępnić kilka opisanych tras w Polsce . Kiedy jeździliśmy na rajdy to opisywaliśmy trasę dojazdową np. Lublin - Kraków    | 	  
 
 
No wlasnie   
												 Bartek - 10-07-2005, 11:42
  Buuu nie zdazylem      - od piatku bez kompa..... Nastepnym razem dajcie wiecej czasu   
												 Rafal_Szczecin - 10-07-2005, 13:48
  to ilu tutaj z nas zna ten "jezyk" ??
												 Bartek - 10-07-2005, 14:36
  Rafal - jako pasazer prawego fotela, mysle ze powinienes dobrze go znac   . Prawda jest taka, ze wystarczy troche znajomosci tematu, troche pogrania w Colina, troche inteligencji, zeby rozgryzc zapis, ktory w przypadku roznych kierowcow bedzie sie roznil i to czesto dosc znacznie (zapis trudnosciowy, zapis biegowy, bardziej/mniej szczegółowy - wszystko zalezy od kierowcy)
												 Rafal_Szczecin - 10-07-2005, 17:02
  Bartek, tak, zgadzam sie, ale ja go niestety wcale dobrze nie znam :/ ale cos tam mniej wiecej rozumiem, i w pelni sie z Toba zgadzam ze grajac w Colina, czy tez inne wyscigowe gry czegos juz mozna sie nauczyc, tylko w colinie lub innych grach tej serii widzimy jedynie strzalki a potem podklad dzwiekowy, wiec tez to nie jest tak do konca, 
 
ale w sumie, jak ktos bardzo chce to sam to rozszyfruje.
 
 
a powiedz skad (jak) Ty sie nauczyles ?
 
 
czy wlasnie tak jak mowimy, grajac w Colina i intersujac sie tymi sprawami czy moze jakies rajdy juz za soba masz ? 
 
 
(pytam bo nie wiem, Wy sie tutaj znacie, i gdybyscie nie powiedzieli to bym nawet nie wiedzial ze Polek ma tytul    )
												 Kofi - 10-07-2005, 22:03
  Ja sie pochwale ze minimalne pojecie o tym mialem.
 
Jest to z tego co mi sie wydaje zapis kolowy (podzielone kolo na 2 polowki, z czego kazda na 5 czesci i dalej zgodnie z opisem Pulsara)
 
A kiedys uzywalo sie systemu biegowego....czyli podawalo sie odleglosc, bieg jakim ma sie wejsc w zakret i bieg jakim ma sie wyjsc z zakretu...prawda?
												 polsaler - 11-07-2005, 13:27
  tak tak Kofi masz rację co do tego biegowego opisu ale tak jak napisałeś to było kiedyś kiedy auta były sporo wolniejsze teraz o ile się orientuje nikt już tego opisu nie stosuje . Większość załóg stosuje zapis polegający na odwzorowaniu tarczy zegara. Jednak samych metod na opis OS jest chyba tyle ile jest startujących w rajdach załóg . Każdy ma swój indywidualny styl opisu ,który mu pasuje i w czasie którego dyktowania jedzie najszybciej   . 
 
Jeśli chodzi o samo dyktowanie opisu (bo to czynnośc najtrudniejsza) to chodzi o to żeby pilot rajdówki tak wczuł sie w trasę i zsynchronizował z kierowcą żeby podyktował mu wszystko idealnie w tempo ( nie za wcześnie ani tym bardziej nie za ... późno ) Jest to potwornie cięzka sztuka do opanowania bo w głowie pilota cały czas jest świadomośc ,że każdy błąd może kosztować załogę ... sami się domyślcie co ?! 
 
 
Moim zdaniem błędy są jednak nieuniknione przecież ludzie to tylko ludzie . Sam popełniłem ich kilka na OS ( ale o tym to bardziej PIOTRMAS mógłby się wypowiedzieć) . Na szczęście żaden z tych błędów nie kosztował nas nawet wgniecenia w rajdówce . 
 
Ze swojego doświadczenia powiem że trzeba być nieźle walniętym żeby zgodzić się na zamknięcie w orurowanym ( klatka ) samochodzie na prawym fotelu i zamiast patrzeć przed siebie i modlić żeby cało wrócić do domu czytać nawiedzonemu kierowcy jak i gdzie ma jechać . Ilośc adrenaliny ,która wydziela organizm starczyłaby dla połowy populacji chińczyków    
 
 
Acha i jeszcze jedno. Pamiętajcie że jadąc po drodze publicznej nawet z doskonałym pilotem i doskonałym opisem drogi znajdują się tam ( w przeciwieństwie do odcinka specjalnego ) inny userzy drogi i to nie koniecznie Kuzaj lub Solberg !!!!!!!!!
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |