To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sporty Motorowe - Opis Odcinka Specjalnego

Rafal_Szczecin - 09-07-2005, 17:00

i sie wydalo, myslalem ze ktos jeszcze cus napisze, ze nie wie, albo ktos by cos pokombinowal, ale Polek juz napisal i dziekujemy mu za to. ja tez bym chcetnie popatrzyl i sie nauczyl
Artii - 09-07-2005, 21:44

polsaler napisał/a:
No dobrze !! Polecimy z tym !!!

na początku data ( 20.05) , numery odcinków z kolejnych pętli no i nazwa odcinka ( Lubachów Walim ( swoją droga świetny os !!!) brakuje mi tu jeszcze wpisu z rodzajem nawierzchni a co za tym idzie rodzajem opon jakie byłyby najlepsze na ten OS .

Dalej jest tak :

pięćdziesiąt lewy trzy plus przytnij w prawy trzy plus przytnij lewy sześć tnij ustaw w prawy cztery minus w ustaw do lewy plus łukiemw prawy pięć plus przytnij w lewy sześć podwójny , piętnaście ustaw do prawy plus łukiem nie tnij kamienie w lewy pięć plus wypuść osziemdziesiąt uwaga przed szczytem łagodnie prawy 30 ustaw późno w lewycztery minus zacieśniający w prawy sześć plus w lewy plus do prawy sześć plus podwójny , pięćdziesiąt ustaw do lewy trzy krótki do [prawy sześć szeroki przechodzi w ustaw prawy trzy zacieśniający wypuść szeroko] i prawy pięć plus przytnij do ustaw lewy cztery plus krótki zacieśniający wypuść i lewy plus tnij , prawy sześć plus wypusc
150 tnij z uwagą ślisko !! ustaw prawy trzy krótki nie tnij kamienie w lewy cztery plus krótki wypuśc , sto czterdzieści [ lagodny lewy plus przytnij wypuść i ustaw do lewy pięć podwójny tnij wypusc szeroko] .

Teraz tłumaczonko :)

50 ( metrów) zakręt lewy trójkowy o kącie około 90 stopni ( opis od 1do 6 odpowiada następującym zakrętom : 1 nawrót , 2 prawie nawrót :) , 3 zakręt 90stopni , 4 łagodniejszy zakręt , 5 łuk , 6 prawie niewidoczny łuk. ) z plusem czyli można pojechać troszke szybciej niż wydaje sie to z charakterystyki zakrętu )
kurde reszta potem bo nie mam czasu !!!!!

[ Dodano: Sob Lip 09, 2005 3:34 pm ]
jeśli ktos jest chętny to mogę udostępnić kilka opisanych tras w Polsce . Kiedy jeździliśmy na rajdy to opisywaliśmy trasę dojazdową np. Lublin - Kraków :)


No wlasnie :lol:

Bartek - 10-07-2005, 12:42

Buuu nie zdazylem :x - od piatku bez kompa..... Nastepnym razem dajcie wiecej czasu :wink:
Rafal_Szczecin - 10-07-2005, 14:48

to ilu tutaj z nas zna ten "jezyk" ??
Bartek - 10-07-2005, 15:36

Rafal - jako pasazer prawego fotela, mysle ze powinienes dobrze go znac :wink: . Prawda jest taka, ze wystarczy troche znajomosci tematu, troche pogrania w Colina, troche inteligencji, zeby rozgryzc zapis, ktory w przypadku roznych kierowcow bedzie sie roznil i to czesto dosc znacznie (zapis trudnosciowy, zapis biegowy, bardziej/mniej szczegółowy - wszystko zalezy od kierowcy)
Rafal_Szczecin - 10-07-2005, 18:02

Bartek, tak, zgadzam sie, ale ja go niestety wcale dobrze nie znam :/ ale cos tam mniej wiecej rozumiem, i w pelni sie z Toba zgadzam ze grajac w Colina, czy tez inne wyscigowe gry czegos juz mozna sie nauczyc, tylko w colinie lub innych grach tej serii widzimy jedynie strzalki a potem podklad dzwiekowy, wiec tez to nie jest tak do konca,
ale w sumie, jak ktos bardzo chce to sam to rozszyfruje.

a powiedz skad (jak) Ty sie nauczyles ?

czy wlasnie tak jak mowimy, grajac w Colina i intersujac sie tymi sprawami czy moze jakies rajdy juz za soba masz ?

(pytam bo nie wiem, Wy sie tutaj znacie, i gdybyscie nie powiedzieli to bym nawet nie wiedzial ze Polek ma tytul :) )

Kofi - 10-07-2005, 23:03

Ja sie pochwale ze minimalne pojecie o tym mialem.
Jest to z tego co mi sie wydaje zapis kolowy (podzielone kolo na 2 polowki, z czego kazda na 5 czesci i dalej zgodnie z opisem Pulsara)
A kiedys uzywalo sie systemu biegowego....czyli podawalo sie odleglosc, bieg jakim ma sie wejsc w zakret i bieg jakim ma sie wyjsc z zakretu...prawda?

polsaler - 11-07-2005, 14:27

tak tak Kofi masz rację co do tego biegowego opisu ale tak jak napisałeś to było kiedyś kiedy auta były sporo wolniejsze teraz o ile się orientuje nikt już tego opisu nie stosuje . Większość załóg stosuje zapis polegający na odwzorowaniu tarczy zegara. Jednak samych metod na opis OS jest chyba tyle ile jest startujących w rajdach załóg . Każdy ma swój indywidualny styl opisu ,który mu pasuje i w czasie którego dyktowania jedzie najszybciej :) .
Jeśli chodzi o samo dyktowanie opisu (bo to czynnośc najtrudniejsza) to chodzi o to żeby pilot rajdówki tak wczuł sie w trasę i zsynchronizował z kierowcą żeby podyktował mu wszystko idealnie w tempo ( nie za wcześnie ani tym bardziej nie za ... późno ) Jest to potwornie cięzka sztuka do opanowania bo w głowie pilota cały czas jest świadomośc ,że każdy błąd może kosztować załogę ... sami się domyślcie co ?!

Moim zdaniem błędy są jednak nieuniknione przecież ludzie to tylko ludzie . Sam popełniłem ich kilka na OS ( ale o tym to bardziej PIOTRMAS mógłby się wypowiedzieć) . Na szczęście żaden z tych błędów nie kosztował nas nawet wgniecenia w rajdówce .
Ze swojego doświadczenia powiem że trzeba być nieźle walniętym żeby zgodzić się na zamknięcie w orurowanym ( klatka ) samochodzie na prawym fotelu i zamiast patrzeć przed siebie i modlić żeby cało wrócić do domu czytać nawiedzonemu kierowcy jak i gdzie ma jechać . Ilośc adrenaliny ,która wydziela organizm starczyłaby dla połowy populacji chińczyków :)

Acha i jeszcze jedno. Pamiętajcie że jadąc po drodze publicznej nawet z doskonałym pilotem i doskonałym opisem drogi znajdują się tam ( w przeciwieństwie do odcinka specjalnego ) inny userzy drogi i to nie koniecznie Kuzaj lub Solberg !!!!!!!!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group