Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
wichura1 - 22-08-2009, 22:56
U mnie ze zwartym 1 i 4 pinem oraz bez tego nie łączy się. Dioda na kablu świeci, komputer wykrywa złącze USB->COM ustawiając go na COM 10, ustawienia takie same jak u woxy, a zachowuje się jakby nie było kabla. Jedyna reakcja to równomiernie mrugające "check engine" i "ABS" czyli brak błędów. Program EvoScan v2.6beta19 wywala komunikat:
Error: OpenPort 1.3U USB Cable Not Responding, perhaps select OpenPort 2.0 if you have that.
demeone - 22-08-2009, 23:57
woxy
Mi evoscan tez wywala ten speedometr a gdy zewre 1-4 to wymruguje blad immo. Cos nie do konca dziala chyba ten odczyt błędów.
Moja pierwsza wersja kabla była z multiplekserem ale ja nie posiadam abs'u wiec mi nie byl potrzebny.
Sorki ze dopiero pisze ale wróciłem nie dawno i ciężko mi sie rozbujać na forum
aren1956 - 23-08-2009, 06:35
wichura1 napisał/a: | Error: OpenPort 1.3U USB Cable Not Responding, perhaps select OpenPort 2.0 if you have that. |
Taki komunikat występuje jak soft nie widzi kabla, jakby się nie łączył byłoby tak:
===================================================
===================================================
-Zobacz czy w zakładce Logging jest tak jak na fotce /select usb device/
-chyba masz coś nie tak ze sterownikami.
-taką sytuację jak na zrzucie powinieneś uzyskać na laptopie z działającym kablem bez podpinania się do gniazda OBDII
docencik87 - 24-08-2009, 07:20
wichura1, też mam zamiar kupić ten kabelek. Evoscana mam, ale kabelka jeszcze nie. Może urządzimy sobie mały spocik i razem spróbujemy czy wszystko hula??
wichura1 - 24-08-2009, 09:17
A ty w Colcie masz przecież JOBD a nie OBDII? Co do spota jak najbardziej, codziennie po 21:00 jak wichura1 junior już śpi. Może ktoś sprawdzi w Windows XP jakie urządzenie pojawia się w systemie i na jakim COM-ie pracuje?
docencik87 - 24-08-2009, 12:14
Ale rodzice mają Carisme 1.8 .
Zresztą kabel do Colta też mam
Anonymous - 25-08-2009, 11:27
Witam
Gdzie można zdobyc Evoscan ?
wichura1,
saphire - 25-08-2009, 11:40
Kod: | http://www.limitless.co.nz/EvoScan/
http://forums.evolutionm.net/ecuflash/381128-evoscan-v2-6-new-evoscan-gps-logger-reflashing-touchscreen-review.html |
aren195612 - 25-08-2009, 17:35
wichura1 napisał/a: | Może ktoś sprawdzi w Windows XP jakie urządzenie pojawia się w systemie i na jakim COM-ie pracuje? |
W XP wyglada to tak: dwa urządzenia- USB serial port i USB serial converter
============================================================
=============================================================
Jak coś nie wyszlo, a moze się zdarzyć gdy wcześniej były instalowane jakieś sterowniki
FTDI należy wyczyścić system ze starych sterowników tym programikiem:
FTClean
Urządzenie USB musi być odłączone.
=============================================================
Po ponownym podpięciu interfejsu USB pojawi się kreator aktualizacji sprzętu, wskazać instalację sterowników z określonej lokalizacji- wskazujemy mu sterowniki z tego linku wypakowane do określonego katalogu :
link bezpośredni do sterowników
Instalacja sterownikow odbywa się dwukrotnie.
W ustawieniach COM nie grzebalem, soft ruszył z buta- i tyle.
Ustawienia programu były już omówione w tym wątku.
===========================================================
[ Dodano: 30-08-2009, 14:59 ]
Poniżej pozwolilem sobie dołączyć moje /i nie tylko/ doświadczenia związane z odczytem spalania chwilowego w programie Evoscan
Fuel Consumption jest to funkcja spalania chwilowego. Dla mnie bardzo przydatna- ponieważ w Space Star, a także w Carismach po lifcie jest tylko spalanie średnie.
wyglada to tak:
========================================================
[img] [/img]
========================================================
Skrzyżowanie , odcinek lekko pod górkę, odcinek płaski, bardziej stroma górka, parkowanie pod domem. Szczególnie to parkowanie jeśli chodzi o paliwo daje do myślenia.
Z tym że akurat z tą funkcją jest trochę jazdy. Jak już słusznie zauważył nasz nestor w temacie Evoscana -Shapire w tym watku:
logi evoscana
Nad logiem trzeba trochę popracować i w Exelu podmienić wartości tekstowe"+nieskończoność" i "nie jest liczbą"- ja podmieniałem na 0 /zero/. W praktyce robimy to w sposób nastepujący: Otwierami dany log w Exelu, następnie zakładka "Edycja" i znajdź, wklejamy takie coś "+nieskoĹ„czoność" potem- znajdź wszystko, następnie "Zmień" ja zmieniałem na 0 /zero/. To samo robimy z drugą wartością- wklejamy "Nie jest liczbÄ" i zmieniamy.
Bez tej operacji próba odczytu funkcji Fuel Consumption kończy się zwisem aplikacji i koniecznością zakończenia procesu w Menedżerze zadań Windows.
Co do wartości spalania -są to raczej proporcje spalania, wartości zblizone do rzeczywistych można by uzyskać prawdopodobnie poprzez edycję funkcji w programie- moze ktoś się pokusi, ja zmieniłem tylko proporcje wyświetlania na wykresie do prawdopodobnych w moim autku.
wichura1 - 30-08-2009, 23:30
No i widzicie moi drodzy dostałem złe sterowniki do kabla, zamiast USB Serial Converter pojawiało się USB High Speed Serial Converter. Po wykasowaniu sterowników załączonym programem z płytki (wersja aren195612 nie mogła tego zrobić) zainstalowałem sterowniki wskazane przez kolegę aren195612. Po włączeniu EVO Scanw zakładce Logging/Select USB Device pojawiło się: USB<->Serial. Naciśnięcie: Start Data Logger spowodowało komunikowanie programu z kablem
Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Timer: 1812,2987ms
Info: PC CPU 5baudrate 1806ms
Info: QPFreq: 3579545
Info: CPU Timer Factor Applied: 1
Info: Initialization Complete...
Info: Waiting for INIT Response...
Error: No Response from Vehicle ECU
Jutro będę testował na Carismie, dzięki panowie jak zwykle niezawodni.
edit: Z ostatniej chwili. W mojej Carismie aby zadziałało połączenie z kablem trzeba zewrzeć PIN 1 i 4. Po przekręceniu stacyjki "ABS" i "CHECK ENGINE" mrugają, po wciśnięciu Start Data Logger program loguje się do ECU i tło monitorowania połączenia zmienia się na zielone, a "CHECK ENGINE" gaśnie. Na wykresie ładnie widać wszystkie parametry zaznaczone do wyświetlania. Udało mi się też zalogować do ABS-u. Niestety program jest beta więc mało stabilny i aby się zalogować ponownie w ECU lub ABS trzeba wyłączyć program i uruchomić ponownie.
Maciek - 03-09-2009, 08:38
Świeże info. Dzięki uprzejmości aren195612, miałem możliwość potestowania kabelka. Działa Potrzebny jest jednak kabelek (jak słusznie napisał aren195612, )na chip'ie FTDI gdyż na innym który pożyczyłem pomimo zmostkowania 1 i 4 oraz prawidłowej konfiguracji programu nie było komunikacji z ECU. Dalsze info wkrótce. Pozdro
aren195612 - 03-09-2009, 21:15 Temat postu: Octane Level Octane Level– moje dywagacje i spostrzeżenia odnośne tego parametru w programie Evoscan. Wszelkie uwagi i sprostowania mile widziane.
Jest to w moim przekonaniu dość istotny parametr wyrażony w procentach umożliwiający dopasowanie paliwa do konkretnego samochodu.
Nie jest to oczywiście miernik octanów, ale raczej informacja o tym jak na danym paliwie radzi sobie nasz silnik. Ideałem oczywiście jest 100%. Sądzę że tak założyli inżynierowie z mitsubishi.
Jakiekolwiek obniżenie tego parametru mówi nam ze mamy do czynienia ze spalaniem stukowym. Ecu obniża parametry silnika poprzez cofniecie zapłonu i dobrze, bo dzięki temu silnik jest bezpieczny. Z tym że pali, a mniej „roboty robi”
W przypadku mojego samochodu przedstawia to się następująco:
Maksymalna wartość tego parametru jaką udało mi się uzyskać na Pb 95 to około 60%.
„Przebadałem” wszystkie znaczące stacje w mieście. Wszystkie paliwa w tej kategorii w zasadzie takie same. Dlaczego tak?. Mój silnik ma widać tendencje do spalania stukowego na tym paliwie.
Powodem moze być nagar w komorach spalania, może szlif głowicy podniósł stopień sprężania.
Obniżenie na jakis czas tego parametru powoduje także jazda na zbyt wysokim biegu do danych warunków jazdy. W skrajnym przypadku wygląda to tak:
=======================================================
Efekt jazdy na za wysokim biegu:
[img] [/img]
Jak widać auto-adaptacja ECU nie następuje natychmiast, trzeba pojeździć kilka kilometrów, aby ten parametr wrócił do normy. Wtedy było jeszcze Pb95 czyli do 60%.
========================================================
Zamiana paliwa na Pb98 wyprostowała ten problem, obecnie mam permanentne 100%.
Zaznaczam, że te doświadczenia dotyczą mojego auta, mam logi z evoscana od innych forumowiczów gdzie ten parametr też wynosi 100%, a na pytanie gdzie i co tankujesz- „a gdzieś u ruskich pb95”.
Wychodzi na to że ten soft powinien być „niezbędnikiem” każdego GDI-dowca choćby po to aby dopasować sobie właściwe paliwo, i zakończyć nieustającą dyskusję typu Pb95 vs Pb98.
W moim przekonaniu stosowanie Pb98 tam gdzie octan level jest na poziomie 100% na Pb95 jest bez sensu.
Oczywiście jest także odczuwalna „wartość dodatnia” wynikająca z korekcji tego parametru:
-autko mniej pali
-nastąpiła zasadnicza zmiana we wskazaniach zużycia paliwa podawanego na wyświetlaczu- wyświetlona wartość nie rozmija się tak znacznie jak poprzednio z zużyciem faktycznym. Wycofuje się z tego stwierdzenia -czyli jest tak jak było czyli conajmniej litr przekłamania- zresztą to był główny powód zainteresowania się tym softem
-no i to że małżonka po pewnych „instrukcjach” zaczęła używać poprawnych biegów w czasie jazdy.
Anonymous - 04-09-2009, 06:02
Witam
W evoscanie jest opcja powiedzmy ile auto pali podczas jazdy?
Wczoraj mi przyszedł kabelek, dzis po pracy zmostkuje i sprawdze.
w_dobro - 04-09-2009, 09:09
Pytanko. .usunąłem resztki sterowników.. (VAGCOM) i próbuję instalować ....niestety po podłączeniu kabla i wskazaniu katalogu sterowników (siągnąłem te które wskazałes) Winxp informuje ze nie są to prawidłowe sterowniki do tego kabla/??
Jakis pomysł'?
aren195612 - 05-09-2009, 21:35
w_dobro napisał/a: | Winxp informuje ze nie są to prawidłowe sterowniki do tego kabla/??
Jakis pomysł'? |
Taki komunikat znaczy tylko jedno- ze nie jest to kabel zbudowany na chipe firmy FTDI.
W twoim podpisie widzę ze masz Grandisa 2.0 DID- Na stronie domowej Evoscana jest lista marek z którymi program współpracuje- sprawdź czy ci ten soft akurat twoje obsłuży. Moze szkoda zabawy..........
|
|
|