Eclipse - Techniczne - Wiejski tuning czy dobry pomysł? Co wy na to?
zenek_bb - 12-08-2009, 02:23
wiem właśnie, to słyszałem i dlatego chciałem zastosować to w aucie...
w wyścigach stosowane są "Airbox"y, ale głównie to wszystko silniki turbo więc to im służy do zasysania powietrza chłodego w dużych ilościach a nie wtłaczanie go...
jednak gdzieś widziałem na necie że gościu w ssaku zastosował (dla testów) airboxa o wymiarach 1,5m na 14cm i uzyskał przy prędkości 200km/h ciśnienie kolektora ssącego na poziomie 1,4bar (bezwzględnego) czyli jakieś 0,5 bar doładowania ale nic nie mówili o mocy czy czymś takim, tylko podane
mnie by zainteresowało uzyskanie bezwzględnego ciśnienia kolektora na poziomie 1,1bar czyli lekko ponad atmosferyczne, misiek sie rozpędza do 230km/h i ma 150kM przy 0,9bar to na 1,1 może by coś przybyło i by pocisną ze 20km/h więcej dając ładny wynik 250 mam nadzieje że sie skrzynia nie skończy ;p
Nikoś - 12-08-2009, 12:49
Raczej miejsca na obrotomierzu ci zabraknie i urwie się wskaznik
MATi1G - 12-08-2009, 14:55
Hubeeert napisał/a: | MATi1G napisał/a: | a tak to te silnika sa takie same | W tym wypadku prawie robi wielką różnicę |
Można uturbić GS'a na używanych czesciach od GST i turbo do 8 k wał skrzynia sprzeglo intercooler przepływomierz i ECU z GST albo coś innego do wystrojenia(ECU Master II/III,Smt6,Aem) dać mocniejsza uszczelke pod głowice np. Cometica o tłoki nie trzeba sie martwić bo jest natrysk na denka tak jak w turbo.pompa wody z GST/x albo Walbro 255,kolektory od GST/X razem z wydechem ... ale mimo wszystko lepiej kuć niz isc tanim kosztem i zaraz sie cos zepsuć
A tak miedzy nami podnoszenie mocy powinno zaczynać od od hebli i zawieszenie
Adaho_krak - 12-08-2009, 15:38
MATi1G, (zasady forum pkt.8.3) cyt. "Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem."
MATi1G - 12-08-2009, 16:08
sorry ,wiecej sie nie powtorzy, poniosło mnie
zenek_bb napisał/a: | mam nadzieje że sie skrzynia nie skończy ;p |
w GS skrzynia maks 230 moze góra + 5 km/h z górki jakbyś miał od GST gdzie 5 jest dosyc długa to wtedy moze by poszedł wiecej
zenek_bb - 12-08-2009, 18:19
albo zastosować opony o większym profilu, przeliczyc procentową różnice prędkości i można na tej skrzyni pojechac 250
http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp <- przelicznik opon/felg
[ Dodano: 13-08-2009, 10:40 ]
dodam może obrazki które pokażą o co chodzi z opadającym ciśnieniem w kolektorze ssącym, pierwszy wykres z eclipsy (szczelny dolot, nowy filtr K&N) drugi z BMW 525 Vanos, niebieska linia ukazuje mape benzyny czyli czasy wtrysku względem ciśnienia w kolektorze podanym w kPa
widać wyraźnie że w mitsu przy przekroczeniu 10,3ms czasu wtrysku czyli ponad 5500obr min mniej więcej występuje niedomaganie układu dolotowego, silnik ponad te obroty wysysa więcej powietrza niż umożliwia to układ od przepustnicy do przepływomierza, dostaje taką samą ilość powietrza a dalej wydłuża czasy wtrysków obniżając na pewno AFR, w BMW układ dolotowy jest ten sam w silniku 2,5L co w 3,5L i jest obliczony na większą przepustowość, widać że wraz z czasem wtrysku rośnie ciśnienie w kolektorze aż praktycznie atmosferycznego czyli prawie 100kPa i niema efektu obniżania ciśnienia przy max obciążeniu i obrotach
wykres eclipsy: http://img219.imageshack....iakolektora.png
wykres BMW: http://img231.imageshack....5vanos195km.jpg
Nikoś - 17-08-2009, 13:32
http://www.youtube.com/watch?v=3LFWYd6No7Q
Fajne
|
|
|